AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 Har hørt noen podcaster i det siste om både Philip Manshaus og Anders Behring Breivik, og intervjuene som var gjort med stemødrene deres var vonde. De opplevde at en de var veldig glad i ble radikalisert, og forsøkte å håndtere det på beste mulige måte. Hva gjør man egentlig i en slik situasjon? Hvis man ser vekk fra dette med å varsle PST / politiet, men kun det relasjonelle. Hvordan håndterer man at en av de nærmeste er veldig glad i utvikler er sterkt hat mot f.eks. homofile, jøder eller innvandrere? Eller dersom vedkommende er muslim og radikaliseres, for den saks skyld. Anonymkode: 2e37f...25e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 Det må være veldig vanskelig. Er det en kjæreste eller venn kunne jeg ikke fortsatt det forholdet eller vennskapet. Det går ikke for meg, det er en total dealbreaker. Er det et familiemedlem som snakker om motstand til innvandrere f.eks, så sier jeg ifra at jeg syns ikke dette er ok, jeg støtter ikke din tankegang, og så snakker jeg om noe annet. Har aldri vært borti noen på det nivået du nevner, men "hverdagshat" av homofili eller innvandrere eller hva som helst, er ikke noe jeg vil lytte til, og jeg er tydelig på at jeg tar avstand fra det. Det er det eneste jeg kan gjøre. Hadde jeg vært redd for at noen skulle gjort noe mot noen, så hadde jeg varslet. Anonymkode: 7d4bf...569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå