Lollipop Skrevet 11. september 2005 #1 Skrevet 11. september 2005 Jeg er helt fortvilet når jeg nå sitter og skriver dette innlegget. Etter å ha hatt regelmessig mensen i ca 3 måneder og jeg nå var 2 uker over IKM tenkte jeg at nå sitter det en liten spire der inne. Men på fredag begynte jeg å fossblø, hvor det også kom masse klumper med i blodet. Og jeg var tydeligvis ikke gravid. :cry: Så igår satte jeg meg ned å regnet ut ifra det siste året hvor lenge mensen har vart. Og noen ganger går det 20 dager imellom hver mens og på det meste går det 39 dager imellom hver mens. Har aldri klart å regne ut når jeg skal ha EL. Og jeg og kjæresten har annenhver dag fra og med 10 ende dagen i syklusen og 14 dager frem. Men uansett blir jeg ikke gravid. Lurer på om jeg skal spørre legen om å få begynt på Pergo e.l. Har noen erfaring rundt det? Eller så har jeg lest at så mange prøver Wild Yam. Kan noen komme med noen råd til meg? Jeg blir helt fortvilt.
Malama Skrevet 11. september 2005 #2 Skrevet 11. september 2005 Trist å si det, men den blødningen du beskriver høres nå for meg utsom om du var gravid, men mistet det, veldig tidelig? Hadde du testet før denne siden su sier du ikke var gravid? Dersom du har meget uregemlessige sykluser, så er det ikke så lett å vite om du treffer EL, eller om du i det hele tatt har EL. (med en syklus på 20 dager har du i så fall antakeligvis EL så tidelig at å begynne med sengekosen den 10. dagen muligens er for sent. Leger er somregel lite villige til å gjør noe før du har prøvd i et år, så med mindre dere har prøvd så lenge er det kanskje lurt å begynne å kartlegge syklusen for å finne EL. Å måle temperaturen hver morgen er en greit måte å gjøre det på, eller EL-tester, eventulet begge deler, kombinert med å følge med på sekret og livmortapp kanskje. Du kan lese mye om jakten på EL på www.pernille.info Men, dersom du har såpass uregelmessig syklus som du beskriver, så kan jo det i seg selv være noe å ta opp med legen? Særlig siden dere prøver å få barn.
Lollipop Skrevet 11. september 2005 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2005 Tok en GT hos legen 7 dager etter ventet IKM, men den viste negativ, men da sa legen at jeg kanskje måtte vente til 12 september med å teste igjen, for utifra et skjema hun har så vil ikke jeg få en positiv test før rundt den datoen. Skjønte ikke helt det, men men... Skal til lege til uken og skal da snakke med henne om hva jeg skal gjøre med denne syklusen min. Vi har prøvd nå i snart et år. Får uansett håpe at vi får en løsning på dette snart, da ønsket om å få barn er meget høyt.
Tusenfryd Skrevet 12. september 2005 #4 Skrevet 12. september 2005 Men du, nå er du i systemet og blir vel tatt vare på! Nå begynner den store tålmodighetsprøven, men den kommer man dessverre ikke utenom. All behandling preges av timebestillinger, sykluser etc og det må man nok bare finne seg i. Men lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå