Gå til innhold

Hjelp meg med Å velge sofa, har små barn, vil ha et sofa som ikke blir vanskelig å fjerne flekker av.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring og vet hvilke sofaer som er lette å rense ? Tenker på skinn sofa, de er ikke noe særlig fine. 

Anonymkode: d3d54...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Utrolig nok er velour helt konge når det kommer til søling. Væske og mat bare preller av. Null problem å holde rent. Ungen gnei nylig en skive med leverpostei godt ned i stoffet, og det var bare å tørke av. 

Anonymkode: 262e4...c6d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har en bolia sofa, som har overlevd, og fortsatt lever, med to små barn. Barna er nå blitt 4 og 6. Det er Skandinavia med nantes stoff, veldig tett, så lett å vaske av. Fargen er også ikke helt entonet, men mange nyanser, så flekkene vises ikke så godt. Det går an med litt innsats, å ta trekkene av for vask, noe vi har gjort flere ganger. Og, det går an å impregnere sofa for enda mer holdbarhet - men under impregnering, og en døgn etter, burde ikke dyr og barn har tilgang til sofa, noe som gjør impregnering litt vanskelig i en vanlig småbarnsfamilie. 

Anonymkode: 78566...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått anbefalt de cognac fargede ecoskinn sofaen de selger under forskjellige navn som Weston feks. Tror alle kjeder har lignende sofaer. 

De er ganske fine til skinnsofa å være, og alle sier at de bare blir finere og bedre etter en tids bruk  og at det er veldig enkelt å tørke av søl.

Kjenner minst 4 familier som har disse.

Noen erfaringer?

Anonymkode: 7cfe4...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har svart velour sofa. Kan bli flekker etter barna, men de vaskes enkelt bort. 

Anonymkode: fcd52...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter velour. Jeg har flere barn og vasket den senest i dag. Flekkene forsvinner lett som bare det. :)

Anonymkode: 7c1c6...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener typisk microfiber stoff skal være lett å vaske 

Anonymkode: 32306...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris

Hadde hvit Ektorp da barna var små. Lett å ta av og vaske i maskin, alle flekker går av i vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor får man tak i velour-sofa? Hvilke  farge har dere? 

Anonymkode: 077ce...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 14.14):

Noen som har erfaring og vet hvilke sofaer som er lette å rense ? Tenker på skinn sofa, de er ikke noe særlig fine. 

Anonymkode: d3d54...be5

Storsett alle som har trekk som kan tas av og vaskes i vaskemaskin :) Eventuelt legger du stort pledd over sofaen mens barna er små. Vi gjør dette og vår sofa er like ny etter mange år tross 3 små barn 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 21.22):

Jeg har fått anbefalt de cognac fargede ecoskinn sofaen de selger under forskjellige navn som Weston feks. Tror alle kjeder har lignende sofaer. 

De er ganske fine til skinnsofa å være, og alle sier at de bare blir finere og bedre etter en tids bruk  og at det er veldig enkelt å tørke av søl.

Kjenner minst 4 familier som har disse.

Noen erfaringer?

Anonymkode: 7cfe4...a7b

Nå har ikke jeg barn. Men jeg har sånn ecoskinn- sofa. Passet en hund som kastet opp i sofaen første gang den var på besøk. Tørket av med våt klut og litt såpe. Da sofaen tørket, var den like fin. Hatt den i 2 år. Ikke en flekk på den.

Anonymkode: f8342...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fnuggolina

https://fagmobler.no/stue/sofa/3-seter-sofa/rodeo-3-seter

Sånne er lette å vaske av vil jeg tro, MEN det var veldig lavt på Martindale skalaen. 

Vi har en Bolia Scandinavia i Nantes, og den mener jeg er 120.000 (?) kontra denne her som kun var 30.000. Trekket på noen av Bolias sofaer kan tas av, i likhet med flere fra IKEA. 

Det betyr veldig fort skraper og slitasje. 

Som nok er det noen tenker på som «penere med tid», men akkurat tørre sprekker i skinn er jo ikke så pent. 

Ikea mister jo litt piffen ganske raskt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...