Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor et par år inn i alle forhold så synes alltid partneren jeg er gal/psykopat eller ikke har EQ/allmennkunnskap. Ingen venner synes det og jeg er ellers en velfungerende person. Har både god jobb og høyere utdanning. Bare forstår ikke hva menn synes er galt med meg. Var også en mann som synes jeg var gal etter å ha snakket med meg et par ganger over nett. Det var en bekjent som ville introdusere en potensiell date til meg. Jeg har aldri datet noen via tinder feks…..får ikke til å ha en samtale over nett

Anonymkode: 805ef...2c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke hvorfor et par år inn i alle forhold så synes alltid partneren jeg er gal/psykopat eller ikke har EQ/allmennkunnskap. Ingen venner synes det og jeg er ellers en velfungerende person. Har både god jobb og høyere utdanning. Bare forstår ikke hva menn synes er galt med meg. Var også en mann som synes jeg var gal etter å ha snakket med meg et par ganger over nett. Det var en bekjent som ville introdusere en potensiell date til meg. Jeg har aldri datet noen via tinder feks…..får ikke til å ha en samtale over nett

Kanskje du ikke ser kåt ut når du er kåt, men at du ser gal ut?

Jeg synes i alle fall mange får helt merkelige blikk når de blir kåte, de ser rett og slett psykisk skadet ut. 

Anonymkode: 5b32f...aea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo umulig for oss å svare på hvorfor menn mener dette. Hva forklarer de selv da? Hva mener de du gjør som beviser at du er gal/psykopat? Det er for så vidt langt imellom å mangle allmennkunnskap og være psykopat da. 

Det er jo klart at en partner som man bor sammen med ser enn jo på en helt annen måte enn venner man ser av og til gjør. Så det er jo for så vidt ingen garanti for at man ikke er "sprø" bare fordi vennene ikke ser det. Hvis dette er et gjentakende problem, og det dukker først opp etter et par år - så tenker jeg jo at det må komme fra et sted? 

Anonymkode: 14079...cb2

• Liker 3
Skrevet

Du må gi litt eksempler på hva du sier og gjør. Dersom det til stadighet skjer at menn mener du er gal, er et av to tilfelle:

1) Du er gal

2) Du dater utelukkende gale menn

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan tenker du at vi skal kunne svare på dette for deg?  Vi vet ingen ting om deg, og alt vi ville vite om deg, ville ha kommer fra deg, så det hadde jo vært en subjektiv kilde..
Men hvis du konstant får den feedbacken at du er gal eller hjerneskadet, så lurer jeg litt på hva konkret går denne kritikken ut på? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ville "venner" fortalt deg det hvis du var litt " over the top"?

Skrevet

Er du en crazy bitch da? Masete, sjalu, kontrollerende osv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mange som fungerer fint og flott både på jobb og blant venner og bekjente, men som «blir gal» når de innleder nære relasjoner.

Plutselig blir de intenst redde for å miste eller slike ting, noe de aldri er blant venner.

Borderline personlighetsforstyrrelse er en slik lidelse, hvor man ofte har helt fine relasjoner utad, men kaos på hjemmebane (overfor foreldre, søsken, partnere, barn).

Andre ting kan være dramatisk personlighetsforstyrrelse, tilknytningsproblemer, og sikkert en hel del andre ting. Det finnes i alle fall en god del som tilsier at du kan være «normal mot folk flest og gal mot en partner».

Synes du burde ta dette med en psykolog - finne ut hva det er. 

Nå er ikke jeg ute etter å reklamere for tinder akkurat, tror du gjør lurt i å holde deg unna, men jeg reagerer likevel på dette utsagnet;

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

får ikke til å ha en samtale over nett

Jeg kjenner en kvinne som kun klarer å spille på eget utseende og sex, overfor menn. Det er den eneste kommunikasjonsformen med menn hun kjenner til. Dette bunner naturligvis i noe, hva det er har jeg ikke helt på det rene, men man gjør jo sine tanker.

En mann er som en kvinne. Han er et menneske. Han har følelser. Han har tanker. Han er interessert i vennskap og samliv. Han er din likeverdige.

Dersom du har et (bevisst eller ubevisst) forhold til menn om at menn er ute etter kroppen din, sex, at det er det eneste som betyr noe for en mann, at han vil bruke deg eller at du bør bruke han, at menn hater kvinner, eller at kvinner hater menn, så skjærer det seg fort.

Igjen, jeg synes du skulle ta dette opp med en psykolog. Nøste opp i det. Finne ut hvor skoen trykker, og bytte sko :) 

Anonymkode: 8b367...857

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kommer med konkrete eksempler på situasjoner der du tidligere har fått disse beskjedene blir det lettere for oss å kunne gi råd. 

Anonymkode: 198ab...06a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (31 minutter siden):

Ville "venner" fortalt deg det hvis du var litt " over the top"?

Ja, det ville de :) de forteller meg det fanske klart hvis de mener jeg har lagt litt på meg eller tatt litt av med fillers etc. eller om det bare er enkelte meninger jeg har de synes blir «too much»

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du kommer med konkrete eksempler på situasjoner der du tidligere har fått disse beskjedene blir det lettere for oss å kunne gi råd. 

Anonymkode: 198ab...06a

Jeg har ingen. Det kommer i ny og ne og jeg husker ikke hva som utløste det hos motparten sist. En gang så hadde vedkommende sagt til en andre at jg var sprø istedenfor direkte til meg så da vet jeg ihvertfall ikke hva det kom av.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen. Det kommer i ny og ne og jeg husker ikke hva som utløste det hos motparten sist. En gang så hadde vedkommende sagt til en andre at jg var sprø istedenfor direkte til meg så da vet jeg ihvertfall ikke hva det kom av.

Jeg vet ikke, jeg. Men for meg blir desperate menn "sprø" hvis de ikke klarer helt å beherske energien sin. 

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (42 minutter siden):

Du må gi litt eksempler på hva du sier og gjør. Dersom det til stadighet skjer at menn mener du er gal, er et av to tilfelle:

1) Du er gal

2) Du dater utelukkende gale menn

Jeg synes av og til de jeg har vært med er ganske sprø selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes av og til de jeg har vært med er ganske sprø selv. 

Åja. De har sikkert lyst til å være den som er sprø selv, og når du er like sprø så blir de sure fordi de hadde planlagt å være den crazy parten selv. Altså ødelegger du planene deres. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det ville de :) de forteller meg det fanske klart hvis de mener jeg har lagt litt på meg eller tatt litt av med fillers etc. eller om det bare er enkelte meninger jeg har de synes blir «too much»

Kanskje du burde endre litt på kriteriene du velger menn etter da? Der er jo klin umulig å fortelle deg hvor gal du er etter 3 uskyldige setninger,,,,? Fortell meg heller hva du ville gjort med en person du hater som svartedauen😆

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (4 timer siden):

Kanskje du burde endre litt på kriteriene du velger menn etter da? Der er jo klin umulig å fortelle deg hvor gal du er etter 3 uskyldige setninger,,,,? Fortell meg heller hva du ville gjort med en person du hater som svartedauen😆

Blokkert, unngått personen resten av livet. Kan jo ikke ta livet til vedkommende heller så…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blokkert, unngått personen resten av livet. Kan jo ikke ta livet til vedkommende heller så…

Man ser liksom hvor det skjærer seg...

Anonymkode: 8b367...857

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

... Kan jo ikke ta livet til vedkommende heller så…

Hjelp

Anonymkode: a4d4f...2dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange forhold er det snakk om?

Hvis alle eksene dine mener at du er gal/psykopat, og du seriøst ønsker å finne ut om det er noe galt med deg, så ville jeg kontakter dem, og bedt dem skrive et brev til deg med en begrunnelse om hvorfor de mener det. Hvis du får seriøse tilbakemeldinger, og du ser fellestrekk, så ville jeg tatt brevene med til en psykolog og tatt det videre der.

Har du hatt en vanskelig oppvekst? Omsorgssvikt, el.l.?

Anonymkode: 852ce...adc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...