Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har truffet en dame i to år nå. Pga diverse ting i livene våre har vi definert oss som at vi ikke får det til å fungere som kjærester. Sist jeg spurte hvordan ståa var, var det hun som ikke ønsker å være kjærester nå. Ønsker ikke å gå inn på hvorfor det er slik. Likevel fortsetter vi å treffes ca 1 gang i uka. Da er vi jo omtrent som et par. Vi har følelser for hverandre, så det er ikke bare sex. Men jeg ønsker jo egentlig å finne meg en livsparter. Dette sier jeg også til henne, prøver ikke spille noe dobbeltspill.

Så er saker den at jeg skal nå på en date med ei som virker interessant. Og jeg har så dårlig samvittighet. Føler at jeg gjør noe galt, blir kvalm av meg selv. Er jeg en forferdelig persom om jeg gjennomfører det? Hilsen mann25

Anonymkode: 15753...e66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi beskjed om det til hun du har vært med i 2 år i så fall.

Anonymkode: 6ddfe...940

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun ønsker ikke kjæreste. Det gjør du. Så dra på den daten du. Men gjør det ryddig. Si ifra og avslutt med damen hvis det går videre med nye daten. Lykke til! 

Anonymkode: bb739...b75

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dra på date med den nye dama og se hvordan det utvikler seg. Hun du har møtt i 2 år nå, kan du beholde som reserve. Det er ikke noe galt i det, og du trenger ikke å føle deg kvalm. Hun ønsker ikke å være kjærester, men fortsetter å møte deg for selskap og sex, så du kan bare fortsette å lete etter din livspartner samtidig som du har det moro med henne.

Lykke til

Anonymkode: b4c8f...640

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden dere ikke har sammenfallende interesser, og hun er klar på at hun ikke ønsker seg kjæreste nå - så tenker jeg du står fritt til å date. Men du må være ærlig om det.  Du skal ikke sette livet ditt på vent pga en dame som ikke er klar for noe fast forhold nå. Du kan ikke gå å vente i måneder og år på at hun skal bli klar for det.

Anonymkode: 5e98c...83a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at dersom du treffer denne nye damen flere ganger så bør du absolutt ikke treffe hun andre samtidig. Å holde på med to samtidig er ugreit og ekkelt. Hold det ryddig :)

Anonymkode: 79cd7...547

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si fra til venninnen din om at du heretter kommer til å date og at du dra på date allerede nå på tirsdag. Hun har ikke noe hun skulle ha sagt, men det er redelig av deg å være ærlig med henne. 

Anonymkode: ae9a0...55d

Gjest someone_here
Skrevet

Treff så mange som du vil. Post gjerne bilder på sosiale medier for å gjøre henne sjalu. Så får hun følelser. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Siden dere ikke har sammenfallende interesser, og hun er klar på at hun ikke ønsker seg kjæreste nå - så tenker jeg du står fritt til å date. Men du må være ærlig om det.  Du skal ikke sette livet ditt på vent pga en dame som ikke er klar for noe fast forhold nå. Du kan ikke gå å vente i måneder og år på at hun skal bli klar for det.

Anonymkode: 5e98c...83a

Siden den "gamle flammen" har vært tydelig på at de ikke er kjærester, så er de fortsatte treffene mer som vennskapelige treff og regne, evt. med et ff opplegg. Ut fra det skylder ikke TS henne noen forklaring ut over at man evt. velger å avslutte opplegget helt eller sier fra om at de fortsatt kan treffes i ny og ne, men kun som venner uten noe mer (av respekt for evt. ny partner). 

Så til TS: Nei, du gjør ikke noe galt her. Det er den "gamle flammen" som ikke vil være kjærester. Når du har prøvd å definere dere, men hun ikke vil, så kan du naturligvis gå videre i søken etter noen som ønsker det samme som deg. 

Anonymkode: a5670...6a1

• Liker 2
Skrevet

Synes du skal ringe hun 2års venninnen før daten, si det som det er så kanskje hun overrasker deg..

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme forhold som deg med en i 4 år jeg og, så lenge han var ærlig om at han datet osv var det null problem. Han fant seg dame til slutt, problemet hans er at han ikke klarer å droppe meg, så må jo innrømme at jeg skjønner ikke hvorfor det var så utrolig viktig for han å få seg dame, tipper han sliter med dårlig samvittighet overfor henne, det bør han. Så vær iallefall ærlig, og vit at du må være villig til å droppe den andre dama helt. Tror det er lurt å dra på date, man havner på en måte i en slags limbo når man har sånne opplegg med noen.

Anonymkode: 251e3...883

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (4 minutter siden):

Synes du skal ringe hun 2års venninnen før daten, si det som det er så kanskje hun overrasker deg..

Det kan fort slå tilbake, som forsøk på manipulasjon/gjøre noen sjalu. Nei, greier man ikke å være interessert nok til at man gjensidig kan definere det som et forhold, så er det nok ikke liv laga. Da er det bedre å gå videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan fort slå tilbake, som forsøk på manipulasjon/gjøre noen sjalu. Nei, greier man ikke å være interessert nok til at man gjensidig kan definere det som et forhold, så er det nok ikke liv laga. Da er det bedre å gå videre. 

Å herregud, jeg ville ha ringt uten å ha tenkt en  tanke om slike problemstillinger

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (8 minutter siden):

Å herregud, jeg ville ha ringt uten å ha tenkt en  tanke om slike problemstillinger

Det er jo greit nok, men jeg mener nå det ikke er et spesielt godt utgangspunkt å forsøke å presse noen til å gå inn i et forhold "hvis du ikke ønsker et forhold nå, så går jeg på date med en annen". Nei, bare nei...Er man ikke interessert nok i hverandre uten at man må begynne med sånt sjalusidrama så er det ikke liv laga i lengden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo greit nok, men jeg mener nå det ikke er et spesielt godt utgangspunkt å forsøke å presse noen til å gå inn i et forhold "hvis du ikke ønsker et forhold nå, så går jeg på date med en annen". Nei, bare nei...Er man ikke interessert nok i hverandre uten at man må begynne med sånt sjalusidrama så er det ikke liv laga i lengden. 

Press? Nei...facts..gi nå kvinnen en sjanse..

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (4 minutter siden):

Press? Nei...facts..gi nå kvinnen en sjanse..

Greit nok å gi kvinnen en sjanse. Han kan vel alltids spørre om ståa (Om hun ser for seg et forhold) en gang til, men gjør hun ikke det, så er det lite vits i å forsøke å sette press på situasjonen med å si at man da dater en ny. For det første vil han høres mer desperat ut (det vil fra hennes perspektiv fremstå som at han bare vil ha ei å bli sammen med, spiller ikke så stor rolle hvem) når man sier noe sånt, for det andre er det som skrevet ikke liv laga hvis man ikke er interessert nok i hverandre til å kunne definere det uten å måtte trekke inn ytre påvirkning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette blir jo fiktivt. Mennesker må da være mer ærlig med hverandre enn som så. Jeg ville aldri tenkt, om en slik telefon, at det var for å skade meg. Hvorfor skulle jeg det!?

AnonymBruker
Skrevet

Syns du burde rydde opp i det "forholdet" du er i før du involverer noen andre. Hun du skal på date med er sikkert ikke så interessert i å bli brukt

Anonymkode: 48286...e78

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke men ganske dumt å være i et nesten forhold så lenge når du egentlig ønsker fast forhold. Du bør ikke dilte etter henne som ikke ønsker fast forhold, det er bra sikkert. Da kan du plutselig ende opp som backup kjæreste eller helt singel etterhvert. 

Anonymkode: 9e2c8...2fb

AnonymBruker
Skrevet

Gå på daten, du er singel. Se hvordan det går og ta det derfra. Du har ikke rapporteringsplikt. Men om du fortsetter å date den nye, så spill kun på en hest - for alles skyld

Anonymkode: 4727f...156

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...