Gå til innhold

Kjefter på barna, ønsker å finne bedre metoder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips? Er det noen som har vært i samme felle, som har klart å snu trenden..hvor lang tid tok det? 

Opplever at barn å ikke hører etter før de bli skikkelig snakka til og ender opp med å kjefte flere ganger om dagen. Selvfølgelig er det sånn pga når en først er vant til å bli kjefta på så må en opp o det toneleie for å bli hørt.  

Anonymkode: a47f2...930

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreldreveiledning.

Jeg sliter med at jeg kjefter, ungene tar meg ikke seriøst. Når mannen kommer, er de lydige som lam. De vet at han mener alvor.

Jeg blir lett irritert, mannen lar seg ikke vippe av pinnen.  

Anonymkode: c8ca6...140

AnonymBruker
Skrevet

Handling, ikke babling.

Anonymkode: 55d20...4a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk veldig stolt over meg selv på det punktet! Ble sint og kjeftet en del i starten, for det var sånn min mor var mot meg. Selvfølgelig hatet jeg det når jeg var liten og lovet å aldri gjøre det, men viste seg å ikke være så lett. Har nå jobbet ganske mye med det, og er sjeldent at det blir noe bråk.

Man må rett og slett bare ta seg en dyp pust og tenke. Hvilke situasjoner er det ofte at du føler at du må ty til kjeft?

Anonymkode: f7d33...c89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir streng i stemmen, men kjefter aldri. Gir en god forklaring, hva jeg forventer og at ting går så mye letter hvis vi kan samarbeide 🙂

Men jeg har kjeftet, men får ikke dårlig samvittighet for det. Barn har godt av å oppleve litt annet enn bare pedagogisk prat, godsnakking osv. De skal tross alt vokse opp og får oppleve at verden ikke er pedagogisk eller rettferdig. 

Anonymkode: 85358...ac2

• Liker 1
Skrevet

Ikke gi tomme trusler. Når du sier de skal få en «straff» om de fortsetter, så hold det du sier. Ellers så vil de aldri ta deg seriøst. Barn vet hvem som er seriøse og ikke

jobber selv i bhg og barna vet veldig godt hvem de kan dulle med, og hvem de ikke kan prøve seg på. Trenger ikke å kjefte og skrike, bare ha en tydelig tone

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo gå til kjernen av barnas pppførsel og tilpasse deg deretter. Helt umulig å gi råd da barnas reaksjoner og oppførsel kan være basert på helt andre behov og følelser. Er de du må tappe inn i og se årsaken bak. Da møter du barnet med mer trygghet og empati istedenfor.

Anonymkode: 73f85...769

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje COS kurs kan være nyttig for deg?

Anonymkode: 0148a...29e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen tips? Er det noen som har vært i samme felle, som har klart å snu trenden..hvor lang tid tok det? 

Opplever at barn å ikke hører etter før de bli skikkelig snakka til og ender opp med å kjefte flere ganger om dagen. Selvfølgelig er det sånn pga når en først er vant til å bli kjefta på så må en opp o det toneleie for å bli hørt.  

Anonymkode: a47f2...930

Men at de ikke hører etter er jo helt vanlig for barn. Hvor gamle er de?

Mannen min står ofte og roper på ungen i gangen når de skal dra eller skal få med ungen på noe han vil, når ungen er helt i sin egen verden med noe annet. Han blir irritert på at ungen ikke hører etter. Dette skjer aldri med meg, for jeg ser an hvor ungen er, «okey du er i lek, kommer ikke til å høre på meg nå», så jeg går bort til barnet, tar oppmerksomheten og finner noe som engasjerer isteden, for å få med barnet dit jeg vil. Feks «Kan du komme og hjelpe mamma å bære ut dette i bilen, jeg tar denne og du den?»

Anonymkode: 73f85...769

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...