Gå til innhold

Fått utslett av Moderna vaksine - er det farlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor tok moderna vaksina, og nå har hun fått utslett på begge lårene/leggene. Det er helt rødt, og det klør innmari mye. Skal vi ringe legen eller la det gå over?

Anonymkode: c3fd2...889

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med legevakten. Det kan være en allergisk reaksjon, og da kan det være greit å forhøre seg om man kan ta en antihistamin feks. 

Anonymkode: e054e...331

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ta kontakt med legevakten. Det kan være en allergisk reaksjon, og da kan det være greit å forhøre seg om man kan ta en antihistamin feks. 

Hva er det? Hun sier utslettet har blitt litt mindre i dag. Skal vi la det gå over eller kontakte lege?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det? Hun sier utslettet har blitt litt mindre i dag. Skal vi la det gå over eller kontakte lege?

Bare ring legevakta du og hør med medisinsk personell. Ingen kan vurdere slikt over nett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke uvanlig å få et ufarlig utslett etter moderna så hadde ikke vært bekymret. Men ta en prat med legen for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 39b1e...b29

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hvordan gikk det med moren din, ts?

Jeg har også fått kraftig reaksjon av vaksinen. Skal ringe legevakta imorgen hvis det ikke kløen roer seg. Jeg fikk time hos fastlegen om 2 uker, men tror ikke jeg klarer å vente så lenge. 

Anonymkode: 495f4...cc1

Skrevet

Vennskap og sosiale relasjoner 🙄

Anonymkode: 18a7c...e4a

• Liker 1
Skrevet

Sørg for å ta kontakt med fastlege, og få reaksjonen notert i journal.

Det er nok ufarlig, men for sikkerhets skyld er det greit å ha utslettet observert av lege og notert i journal.

Skulle det bli komplikasjoner og behov for å søke pasientskadeerstatning, så står en sterkere om ting er dokumentert.

Anonymkode: b84fb...b93

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...