Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal regne ut ansienniteten min. 

Er det noen som vet om en link hvor man kan finne det ut? 

Anonymkode: d5158...75f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skal regne ut ansienniteten min. 

Er det noen som vet om en link hvor man kan finne det ut? 

Anonymkode: d5158...75f

Lønnsansiennitet eller arbeidsansiennitet?

Det kommer jo an på hvilket yrke du har og hva som teller som ansiennitet i ditt yrke. 

f.eks Om man har jobbet to år i barnehage som assistent og så blir barnehagelærer telles ikke de to årene som ansiennitet, man starter på 0 års ansiennitet i jobben. 

Om man derimot har blitt barne- og ungdomsarbeider, telles nesten all jobbansiennitet man har uavhengig av yrkesområde. Forstå det den som kan, men slik fungerer det her jeg bor i alle fall.

Anonymkode: ef3a9...bda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lønnsansiennitet eller arbeidsansiennitet?

Det kommer jo an på hvilket yrke du har og hva som teller som ansiennitet i ditt yrke. 

f.eks Om man har jobbet to år i barnehage som assistent og så blir barnehagelærer telles ikke de to årene som ansiennitet, man starter på 0 års ansiennitet i jobben. 

Om man derimot har blitt barne- og ungdomsarbeider, telles nesten all jobbansiennitet man har uavhengig av yrkesområde. Forstå det den som kan, men slik fungerer det her jeg bor i alle fall.

Dette høres ikke helt riktig ut 🤔

Hvordan ansiennitet beregnes varierer. Innen KS-området teller kun relevant ansiennitet med. Offentlig tjeneste gir alltid full uttelling, så lenge det er en fast stillingsprosent. Noen steder omregner de timer for tilkallingsvikarer for å få det med i ansienniteten, så lenge arbeidsforholdet har minimum 6 måneders varighet og er gjennomsnittlig minimum 14 timer i uken. 
Innen Spekter tror jeg all tidligere arbeidserfaring teller med ? 

Anonymkode: 16b4d...3f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette høres ikke helt riktig ut 🤔

Hvordan ansiennitet beregnes varierer. Innen KS-området teller kun relevant ansiennitet med. Offentlig tjeneste gir alltid full uttelling, så lenge det er en fast stillingsprosent. Noen steder omregner de timer for tilkallingsvikarer for å få det med i ansienniteten, så lenge arbeidsforholdet har minimum 6 måneders varighet og er gjennomsnittlig minimum 14 timer i uken. 
Innen Spekter tror jeg all tidligere arbeidserfaring teller med ? 

Anonymkode: 16b4d...3f0

Vel, det er slik på min jobb at hvis man er assistent så teller all ansiennitet. Dette er innen KS. 

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å svare på om du ikke oppgir yrke/stillingskode og sektor. 

Anonymkode: b507b...771

AnonymBruker
Skrevet

I min jobb er det noen som har fått utdanning tellende som ansiennitet. Mens vi andre har ikke det. Det er merkelig og vanskelig å forstå, hvordan ansiennitet regnes ut.

Anonymkode: 3c188...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...