AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 Er det noen som har prøvd remarkable? Vurderer å investere i en ny "dings" for å kunne ta digitale forelesningsnotater og slippe å ha en hel haug med notatbøker liggende (jeg er en av de som foretrekker å ta notater for hånd). Er det da like greit å investere i et tablet eller en 2-i-1 PC for å ta notater, og så ha alt samlet på ett sted? Er eneste fordelen med remarkable at den er bedre å skrive på, og er det i så fall verdt det? Anonymkode: c1f77...90e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 Jeg fikk reMarkable til jul og gud som jeg elsker den! Helt genialt hvis man liker å skrive notater for hånd. Det er som å skrive på papir, bare at man kan sende det på Mail og oppbevare det mye enklere Anonymkode: ce443...4f0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #3 Skrevet 20. juni 2021 Kjenner noen som har Remarkable. Det eneste den duger til er at du kan skrive på den slik at den kjennes ut som papir, og den kan sende filer over på e-post. For nesten samme prisen kan du få en tablet, som du kan bruke til annet. Du kan også laste ned apper, noe som ikke remarkable kan. Det vil blant annet si at remarkable heller ikke har kalkulator innebygd eller andre nyttige ting. Mener den heller ikke har linjal innebygd. Det du skriver på i Remarkable er en egen programvare, du skriver ikke på office. Altså ikke Onenote eller tilsvarende apper. Så du mister ganske mye egentlig, det eneste som er bra med remarkable er at det er bedre å skrive på pga. friksjonen til "skjermen". I tillegg kan du sitte ute i sola og bruke Remarkable uten at det blir vanskelig å se, men til gjengeld må du ha god lys på kvelden når det blir mørkt, sidne Remarkable ikke sender ut lys. Har du for mye penger, kjøp Remarkable. Vil du få mest mulig ut av pengene, gå for en tablet. Anonymkode: 95c05...f59 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #4 Skrevet 20. juni 2021 Kjøpte reMarkable, liker den ikke i det hele tatt. Kronglete. Anonymkode: 59440...08c 2
Sinsiew Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjenner noen som har Remarkable. Det eneste den duger til er at du kan skrive på den slik at den kjennes ut som papir, og den kan sende filer over på e-post. For nesten samme prisen kan du få en tablet, som du kan bruke til annet. Du kan også laste ned apper, noe som ikke remarkable kan. Det vil blant annet si at remarkable heller ikke har kalkulator innebygd eller andre nyttige ting. Mener den heller ikke har linjal innebygd. Det du skriver på i Remarkable er en egen programvare, du skriver ikke på office. Altså ikke Onenote eller tilsvarende apper. Så du mister ganske mye egentlig, det eneste som er bra med remarkable er at det er bedre å skrive på pga. friksjonen til "skjermen". I tillegg kan du sitte ute i sola og bruke Remarkable uten at det blir vanskelig å se, men til gjengeld må du ha god lys på kvelden når det blir mørkt, sidne Remarkable ikke sender ut lys. Har du for mye penger, kjøp Remarkable. Vil du få mest mulig ut av pengene, gå for en tablet. Anonymkode: 95c05...f59 Jeg, som skriver mye, ville aldri byttet ut remarkable med tablet. Tableten har en funksjon og remarkable en helt annen. Å sammenligne de to går ikke. Jeg elsker min remarkable. Den tar lite plass, er god å skrive på for hånd og det er lett å organisere alt man har på den. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 Sinsiew skrev (1 minutt siden): Jeg, som skriver mye, ville aldri byttet ut remarkable med tablet. Tableten har en funksjon og remarkable en helt annen. Å sammenligne de to går ikke. Jeg elsker min remarkable. Den tar lite plass, er god å skrive på for hånd og det er lett å organisere alt man har på den. En tablet kan likevel gjøre samme jobben, men det er selvfølgelig en forskjell i kvaliteten på hvordan ting føles ja. Siste setninga oppsummerer vel poenget mitt: Har du for mye penger, kjøp Remarkable. Vil du få mest mulig ut av pengene, gå for en tablet. Anonymkode: 95c05...f59 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #7 Skrevet 20. juni 2021 En tablet er ikke sammenlignbar når det kommer til å skrive mye. Har selv en MS Surface med Wacom-pen, og har testet en remarkable en del; hvis budsjettet tillater det ville jeg SOLEKLART gått for en remarkable til forelesningsnotater. Har også skrevet på en del andre maskiner, er ingen tvil om hva som er best for notatskriving - overlegent, forskjellen er enorm. Anonymkode: 8ac75...3c0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 Jeg har pc med touchskjerm, og har hatt en job-ipad og en liten pc/tablethybrid. Jeg tok aldri håndskrevne notater på de. Det føles virkelig ikke bra å skrive med glatt penn, og skjermen er ikke helt sensitiv nok. Jeg gjør innimellom mattestykker rett på skjermen og lager piler etc i ppt-presentasjoner, men det blir ikke pent. Nå liker jeg uansett godt å skrive på pc (og er ikke student, så tar ikke notater på den måten), så jeg har heller ikke reMarkable, men studerte med en som hadde det, og han likte den veldig godt. Men jeg ville uansett ikke kjøpt tablet etc mest for å notere for hånd, du kommer isåfall til å fortsette å ta med papir da. Anonymkode: c5ce6...c41
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen som har prøvd remarkable? Vurderer å investere i en ny "dings" for å kunne ta digitale forelesningsnotater og slippe å ha en hel haug med notatbøker liggende (jeg er en av de som foretrekker å ta notater for hånd). Er det da like greit å investere i et tablet eller en 2-i-1 PC for å ta notater, og så ha alt samlet på ett sted? Er eneste fordelen med remarkable at den er bedre å skrive på, og er det i så fall verdt det? Anonymkode: c1f77...90e Vi har Remarkable 2. Den er fantastisk! Sparer huset for mange papirer/notatbøker i papir som flyter rundt. Mye enklere å rydde opp etter seg. Mindre fare for at skjeggkre etc trives hos deg. Tablet har jeg aldri brukt særlig mye. Remarkable bruker jeg daglig i arbeidsdagene. Anonymkode: 89b09...16a
Sinsiew Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En tablet kan likevel gjøre samme jobben, men det er selvfølgelig en forskjell i kvaliteten på hvordan ting føles ja. Siste setninga oppsummerer vel poenget mitt: Har du for mye penger, kjøp Remarkable. Vil du få mest mulig ut av pengene, gå for en tablet. Anonymkode: 95c05...f59 Nei, en tablet gjør virkelig ikke samme jobben.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 Jeg er veldig fornøyd med Remarkable, men jeg tenker det handler mye om at man må vite hva man kjøper. Det er en digital notatbok og dedikert lesebrett. Den skal være fri for distraksjoner - derfor er det ikke tilgang til ymse apper, nettlesere, etc. Om det passer deg eller ikke, vet du best selv. Synes den er fantastisk å skrive med - så nært du kommer følelsen av papir og penn uten at det faktisk er papir. Verdt pengene? Kanskje. For meg var den det. Anonymkode: a6aad...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En tablet kan likevel gjøre samme jobben, men det er selvfølgelig en forskjell i kvaliteten på hvordan ting føles ja. Siste setninga oppsummerer vel poenget mitt: Har du for mye penger, kjøp Remarkable. Vil du få mest mulig ut av pengene, gå for en tablet. Anonymkode: 95c05...f59 For at en tablet skal kunne gjøre samme jobben (altså brukes daglig til å ta store mengder forelesningsnotater og lese pensumlitteratur på) så må det være en tablet med god og behagelig nok penn/skjerm til at det går an å lese og skrive like bra på den som papir (ellers er det jo ikke noe vits). Da må man nok opp i over 10 000 kr for å få feks Apple pro pluss penn, og usikker på om selv det er bra nok til notatbruk. Istedet kunne man kjøpt remarkable og en billig laptop/tabletpc til samme totalpris, eller droppet tableten totalt sett om man har en bra nok pc og mobil. Så da sparer man jo isåfall penger om man går for remarkable (gitt at det eneste man egentlig trenger tablet til er notater, som det høres ut som her) Anonymkode: c5ce6...c41 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 Kan for øvrig føye til at jeg er enig i at det er litt synd at den ikke syncer med f.eks. OneNote. Det hadde gjort den suveren! Med et par oppdateringer nå kom Remarkable 2 med noen funksjoner som jeg savnet (som Onyx Boox har hatt lenge), deriblant fungerende hyperlinks i pdf-filer. Har ikke nettbrett (har ikke behov - bruker telefon eller laptop). Jobber som forsker. Anonymkode: a6aad...f0d
Tore H. Skrevet 21. juni 2021 #14 Skrevet 21. juni 2021 Fantastisk. Bare digger den. Har "ADHD" når det gjelder tanker og ideer. Får skrevet ned nå med en gang. Tegner og klusser... fungerer så bra. Bedre enn forventet.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #15 Skrevet 21. juni 2021 Har den ikke selv, men har prøvd den. Den er fin. Men den erstatter ikke hverken pc eller nettbrett. Remarkable er en digital notatbok som føles mer som papir, og den er til å lese dokumenter. Apper, videoer og alt annet man gjør på nettbrett eller pc var den ikke egnet til. Anonymkode: 00704...558
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå