Gå til innhold

Farrow & Ball

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har brukt denne malingen? Vurderer å bruke den i stue og kjøkken da jeg fant den perfekte fargen der, men prisen er litt stiv dersom malingen ikke er god.....

Anonymkode: 0250b...bd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Malingen er god! men er veldig dyr ja. Jeg tror du kan uansett få de til å gi deg NCS kode, så du kan kjøpe tilnærmet identisk plass annen plass. Jeg mener konkurranse-tilsynet har pålagt alle maleprodusenter å oppgi Ncs koder, så det er ikke lov å holde de hemmelig. 

Anonymkode: 8b857...7e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Malingen er god! men er veldig dyr ja. Jeg tror du kan uansett få de til å gi deg NCS kode, så du kan kjøpe tilnærmet identisk plass annen plass. Jeg mener konkurranse-tilsynet har pålagt alle maleprodusenter å oppgi Ncs koder, så det er ikke lov å holde de hemmelig. 

Ingen kan tvinge noen til å gi ut oppskrift, akkurat som Heinz ikke blir tvunget til å gi ut oppskriften på ketchupen sin. Fargerike har for eksempel sine koder hemmelige, mens Jotun har valgt å ha sine åpne. 

Anonymkode: 6ac81...568

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen kan tvinge noen til å gi ut oppskrift, akkurat som Heinz ikke blir tvunget til å gi ut oppskriften på ketchupen sin. Fargerike har for eksempel sine koder hemmelige, mens Jotun har valgt å ha sine åpne. 

Fargerike har ikke sine koder hemmelig, de har ikke lov til det. :) Det vet jeg helt sikker, fordi jeg trengte en kode fra Fargerike, og ringte dem, og de ga meg NCS kode. De sa at for de fleste vil det ikke være mulig å se forskjell. Men de bruker en annen type blandingsmetode enn Jotun, så farger vil ikke være helt identiske alikevel. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

ncs kode er forøvrig ikke er en oppskrift. 

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at F&B ikke har ncs koder. Jeg har funnet et side som «omformulerer» til ncs koder, men det vil ikke være helt identisk med F&B. Her som jeg bor er det ikke forhandler av F&B dessverre. Er det noen som vet om en må bestille denne malingen hos forhandler, bestillingstid osv?

Anonymkode: 0250b...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke mulighet til å få se en farge ofte hos en malerforhandler? Stor sjanse for at du da finner den fargen du er ute etter.

Anonymkode: 7490f...fa9

AnonymBruker
Skrevet

Fargevifte!

Anonymkode: 7490f...fa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...