Gjest Passpartou Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 Hva synes du? Selv har jeg ingen innvandrervenner. Savner egentlig heller ikke dette.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 Nei, har nok med de vennene jeg har. Helnorske alle sammen. Anonymkode: 767e4...4f6 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #3 Skrevet 20. juni 2021 Nei. Har ingen venner som er innvandrere, og har ikke behov for å skaffe det. Anonymkode: af2e3...1fe 5
Gjest Saph Skrevet 20. juni 2021 #4 Skrevet 20. juni 2021 Har ikke en liste over en spesiell type folk jeg vil ha som venner. Dukker venner opp så dukker venner opp.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 Jeg har noen få venner som er innvandrere, samtlige har integrert seg godt og har vestlige verdier. Dersom de ikke hadde det, men for eksempel hadde et kvinne- eller homofiendtlig syn, hadde de ikke vært mine venner, for å si det sånn. Anonymkode: 7df6b...951 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 Jeg har mange utenlandske venner ☺️ Anonymkode: 222c1...4eb 14
Mr X Skrevet 20. juni 2021 #7 Skrevet 20. juni 2021 Hadde ikke vært noe problem for min del. Har bl a leid ut til innvandrere og så langt har alle vært veldig hyggelige og gjestfrie. Hvis muligheten byr seg blir jeg gjerne en venn. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 Jeg hadde noen venninner som var innvandrere på videregående, og litt i voksen alder. Jeg gikk på vgs i Oslo sentrum og de var typiske "flinke, hardtarbeidende" jenter med minoritetsbakgrunn. Vennskapene har ebbet mer ut med tiden. En av dem giftet seg, da med en mann med samme opphav. De er ganske politiske begge to, og jeg merker at deres fokus på sitt opphav er blitt forsterket etter at de traff hverandre. De to andre er single, og har begynt å være mer sammen med andre jenter som også er innvandrere. Gapet mellom oss har vokst. Min venninner har kommet med noen uttalelser om de som får hjelp hjemmefra til å kjøpe leilighet, og har hytter å dra på i helgene. Jeg er fra Oslo vest og har også funnet meg en mann herfra, og jeg merker at hun synes avstanden mellom oss blir stor. Det er mye som skjer i årene fra 20 til 30, og plutselig er folk på ulike steder i livet. Anonymkode: b0342...dc9 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 Jeg kjenner/har kjent mange innvandrere. Har ikke noe imot å bli kjent med flere. Min mann og en av mine beste venninner er begge innvandrere. ❤ Jeg er veldig glad i folk fra, og å lære om forskjellige kulturer. Anonymkode: e52eb...970 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 Min vennegjeng består av svensker, polakker, engelskmenn, amerikanere, franskmenn, finner osv. Tenker ikke noe over at jeg trenger flere innvandrere i vennegjengen. Men det var nok ikke dette TS var ute etter. Anonymkode: 16831...eab 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 Har ingen og vil ikke ha noen! Anonymkode: 83a24...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 Jeg velger ikke venner utifra hvilken etnisitet de er. Jeg har nok et overtall av etnisk norske venner, det har nok mye med felles interesser og kultur å gjøre. jeg har også flere venner som er 2. eller 3. generasjons innvandrere. Felles for disse er at de er godt integrerte, identifiserer seg mest som norsk, ikke veldig religiøse og har en personlighet som jeg trives med og er kompatibel med min. hvem i alle dager velger venner utifra hvor folk kommer fra? Man velger venner utifra hvem man trives med. Anonymkode: c87e0...155 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 Er ikke opptatt av hvor vennene mine er ifra, så spiller ingen rolle for meg om de hadde vært innvandrer eller ikke. Jeg vil bare ha flere gode venner, jeg. Er litt ensom her jeg bor nå. Anonymkode: 9dd4f...2fd 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 Nei, det er irrelevant, men jeg har ingen. Det viktigste er at folk er lite religiøse, men etnisitet bryr meg midt bak. Dater bare utenlandskfødte riktignok, men det er mer tilfeldig. Anonymkode: 9dd12...138 1
stan Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 Har mange i omgangskretsen og familien som er innvandret eller etterkommere av innvandrere. Jeg skjønner ikke dere som tror det er noe problem. Man blir jo venner fordi man har noe felles, uavhengig av det som er ulikt. Det er jo bare en bonus. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 Så lenge de ikke er religiøse, går det greit. Anonymkode: 767e4...4f6 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #17 Skrevet 20. juni 2021 Passpartou skrev (2 timer siden): Hva synes du? Selv har jeg ingen innvandrervenner. Savner egentlig heller ikke dette. Jeg skulle ønske jeg hadde flere venner. Samme hvor de kommer fra i Norge eller verden, men jeg må jo ha god kjemi med de og at vi får noe ut av vennskapet. Anonymkode: 6f9ac...eb4 1
Nuith Skrevet 20. juni 2021 #18 Skrevet 20. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Min vennegjeng består av svensker, polakker, engelskmenn, amerikanere, franskmenn, finner osv. Tenker ikke noe over at jeg trenger flere innvandrere i vennegjengen. Men det var nok ikke dette TS var ute etter. Anonymkode: 16831...eab Jepp, jeg bor på bygda og dette + Sør-Amerikanere, dansker, Øst-Europeere og spanjoler er omtrent halve omgangskretsen vår. Tenker jo ikke på dem som innvandrere engang, de fleste snakker helt greit norsk. 1
Drizzt Skrevet 20. juni 2021 #19 Skrevet 20. juni 2021 Jeg velger ikke venner ut fra nasjonalitet, hudfarge og etnisitet, men ut fra felles verdigrunnlag og riktig kjemi. Jeg ser ikke vitsen i å ønske meg flere venner som er innvandrere, norske eller annet som strengt talt er irrelevant til vennskapet. Like barn leker best, sier nordmenn. Like barn trenger ikke nødvendigvis ha samme hudfarge, men like sinn 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #20 Skrevet 20. juni 2021 Er det i det hele tatt noen som har arabere eller negre som venner??? Er jo bare ikke-muslimer folk har til venner her. Anonymkode: 184d9...023
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå