Gå til innhold

Ungdom blir latere.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

13 åringen min har 2 kompiser som har elektrisk sparkesykkel. Den brukes flittig. De går ikke noen plass lengere. Resten av gjengen går mye og bruker vanlig sykkel. På onsdag var de på sykkeltur med klassen. På kveld hadde de fotballtrening. De to med elektrisk sparkesykkel kom ikke på kamp, var så sliten etter sykkelturen. 

Min gutt har spurt etter elektrisk sparkesykkel også, men jeg har sagt at han har godt av å sykle. Viktig å få muskler under puberteten. Han tar det seriøst og tar sykling som ekstra trening. 

Jeg sier ikke at alle med elektrisk sparkesykkel er sånn. Men her bør foreldrene følge litt med. 

Anonymkode: ffdd6...e0c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest byråkrati
Skrevet

Tror dette er mer resultat av at de to guttene får bestemme selv, mens de andre blir tvunget på kamp selv om de ikke vil. Du lar ikke barnet ditt få el sparkesykkel. Jeg tipper han ikke hadde fått lov å droppe kamp heller om han ville. 

Dette høres mer ut som noen har foreldre som tar hensyn til hva brna vil, mens andre tvinger dem til å leve slik de vil. Hvor mye sykler du selv, ts? Hvor mye muskler har du i beina? Er du like aktiv som du krever at barnet ditt skal være? 

Gjest Maxwell
Skrevet

Folk har bestandig sagt at ungdommen blir latere. 

AnonymBruker
Skrevet

Fin pekefinger dette her, kanskje du skal holde blikket ditt på dine egne istedet? :) 

Man kommer langt med å feie for egen dør først. 
Hilsen en som har en sønn med el sparkesykkel men som jogger daglig på eget initativ :)

Anonymkode: 105a5...874

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke folk i alle år klaget over ungdommen?
Tror ikke de er noe latere nå enn da jeg var ungdom, eller da mine foreldre var ungdom. 

Anonymkode: 47ec0...4de

• Liker 3
Skrevet

Først er det galt at de sitter foran data hele dagen, så er det galt at de er utendørs, men gjør det på feil premisser. Det er ikke lett å være ungdom i dag. 

Gjest BethD
Skrevet

Alt man skal klage på? Herrefred. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser poenget ditt, HI, og er enig med deg, i motsetning til de fleste andre som har svart. 

Anonymkode: 0a083...617

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om ungdom er blitt latere, vet jeg ikke, men foreldregenerasjonen legger i hvert fall opp til at de skal bevege seg mindre. Mange blir kjørt og hentet over alt, og nå har veldig mange el-sparkesykkel. Jeg bodde tidligere i et område med veldig mange barn/unge, og med en nærskole i grei nærhet. Det var helt utrolig å se hvor mange som ble kjørt og hentet på skolen, i stedet for at de gikk selv. 

Nå høres jeg ut som en gammel kjerring, og det er jeg vel egentlig også, men da jeg (og mine barn også) var unge, gikk eller syklet vi over alt. Det var uhyre sjelden man ble kjørt noe sted. Skulle jeg på håndballtrening/kamp på andre siden av byen, måtte jeg sykle.

El-sparkesykler er for øvrig djevelens verk, og jeg kan ikke skjønne at de er lovlige. Det er bare et tidsspørsmål før det skjer alvorlige ulykker, og alle sykler som er henslengt over alt, er en skjemmende plett på miljøet. 

Anonymkode: 94764...47d

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke helt problemet med at en 13 åring har elektrisk sparkesykkel så lenge han kjører fornuftig og ellers er i aktivitet. 

Når det er sagt reagerer jeg mer på barn i barneskolen som har elektrisk sparkesykkel og i tillegg sliter med vekten, de er det faktisk en del av. Ikke bør man få ha motorisert sykkel når man er så liten, mener jeg og når man da i tillegg ikke holder følge fysisk sett med jevnaldrende så burde det jo iallfall være uaktuelt. Men men...er vel strengt tatt ikke min sak.

Me do me , you do you og alt det der... :P 

AnonymBruker
Skrevet
Knoot skrev (3 timer siden):

Først er det galt at de sitter foran data hele dagen, så er det galt at de er utendørs, men gjør det på feil premisser. Det er ikke lett å være ungdom i dag. 

De bruker jo ikke kroppen sin enten de er inne eller ute, så ja, de burde gå eller bruke vanlig sykkel når de skal noen steder!

Hvor lang livslengde vil disse unge få hvis de ikke bruker kroppen sin til annet enn å sitte eller stå?

Anonymkode: 1b88e...9eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre i dag gidder jo ikke oppdra barna sine, lar de få skjermen sin. Fra de bare er noen mndr gammel.

Tragisk.

Anonymkode: 0ecb7...65f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg raser de rundt i trafikken og på veiene uten å se seg for, så kanskje de får et veldig kort liv også.

Jeg har selv sett 8-åringer på elsparkesykkel som slett ikke har oversikt på trafikk, men turer fram akkurat som de er sikre på at alle biler ser dem. Høy fart, krysser veier og fotgjengeroverganger uten å ta et blikk til siden for å se om det kommer biler. 

Anonymkode: 1b88e...9eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...