AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 Del gjerne deres erfaringer, på godt og vondt. Jeg er gravid igjen og har en liten gutt på 6 mnd. Han er veldig rolig og har vært det siden start. Syns egentlig det virker veldig koselig med to så tette og er jo glad for at jeg er gravid. Men har og litt panikk. Kan kroppen klare et svangerskap igjen nå? Blir det verre med symptomer når de er så tett? Anonymkode: 4b7aa...946
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 Det kan gå veldig bra😊 Slitsomt kan det selvsagt bli, men det er mange fordeler med 2 så tette. Gratulerer😊 Anonymkode: 3c307...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #3 Skrevet 20. juni 2021 Mine besteforeldre hadde to barn, min far og onkel med 13 måneder i mellom. Bestemor sa alltid at det var så greit å ha de så tett siden de da ble veldig sammensveiset i oppveksten. Anonymkode: c5880...b88 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #4 Skrevet 20. juni 2021 Jeg skal føde igjen i løpet av samme året, såkalte pseudotvillinger. Jeg har møtt mange sterke, negative holdninger og meninger så langt, og er forbredt på et tynnere svangerskap. Men gleden er stor når jeg børster av meg all driten. Barna mine vil få enorm glede av hverandre. Anonymkode: 7197b...dea 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg skal føde igjen i løpet av samme året, såkalte pseudotvillinger. Jeg har møtt mange sterke, negative holdninger og meninger så langt, og er forbredt på et tynnere svangerskap. Men gleden er stor når jeg børster av meg all driten. Barna mine vil få enorm glede av hverandre. Anonymkode: 7197b...dea Man har aldri noe garanti for at søsken med kort aldersavstand får noe tettere og bedre forhold enn andre søsken. Jeg kjenner flere såkalte pseudotvillinger som ikke står hverandre spesielt nært. Anonymkode: 0b474...49b 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 Er vel både fordeler og ulemper. Spørsmålet er om dere vil ha flere barn, i så fall er det vel lurt å beholde og bare ta ting som de kommer. Anonymkode: 35631...f26 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #7 Skrevet 20. juni 2021 Jeg ble gravid når eldste var 6 mnd. Har forsåvidt gått fint. Hadde en mye tøffere graviditet andre gang, men det kunne det ha vært om det var 2 år Mellom også. Har ikke opplevd sjalusi før nå når minste kommer seg rundt. Eldste liker ikke at minste følger etter seg, tar lekene... håper det bare er en periode!!! Men alt ellers har vært veldig fint med rutiner og babytid osv. ingen garanti for at de blir gode lekekamerater fordi de er tette. Det går bare på kjemi og personlighet. Anonymkode: e7a42...cb4 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skal føde igjen i løpet av samme året, såkalte pseudotvillinger. Jeg har møtt mange sterke, negative holdninger og meninger så langt, og er forbredt på et tynnere svangerskap. Men gleden er stor når jeg børster av meg all driten. Barna mine vil få enorm glede av hverandre. Anonymkode: 7197b...dea Det vet du jo ikke. Jeg har ett søsken som er 12 måneder eldre enn meg og ett som er tre år eldre. Jeg har et nært og fint forhold til h*n som er tre år eldre, mens jeg aldri har hatt et spesielt godt forhold til h*n som er bare ett år eldre. Anonymkode: 60e4e...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 Jeg har 12 mnd mellom mine, to lette svangerskap, minimalt med sjalusi og nå som de er barnehagealder begge to, leker de kjempefint sammen. Litt tøft med to som våknet annenhver gang på natta en periode, men ikke mye verre enn å ha bare ett barn. Anonymkode: 80ae4...14b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 Lillebroren min og jeg har bare 16 mnd mellom oss, nesten som dine barn får. Har vært positivt med så liten aldersforskjell fordi vi alltid har hatt et nært forhold. Spesielt siden foreldrene våre døde relativt tidlig, har det vært fint med et søsken så nær meg i alder. Anonymkode: da6e7...04c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 Har 16 mnd mellom min. Ser bare fordeler og mener at 12-18 mnd er perfekt mellomrom ihvertfall for vår familie. Lykke til! men ja det er slitsomt til tider men det er det vel med 3-4 år mellom også! Nå som yngste er 1.5 år har vi det så gøy selvom de er veldig forskjellige, aner ikke om de blir tette enda men det gjør ikke noe. Mine søsken er tvillinger og de har aldri hatt noe tilfelles Anonymkode: aaa25...8d8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 Første var 6 mnd da jeg ble gravid igjen, endte med å miste bare en uke etter testen ble tatt. Kroppen min var tydeligvis ikke klar for nummer to. Nummer to kom 2 år senere i stedet. Anonymkode: bc60f...0d3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 Kjenner et tilfelle der det var 10 måneder mellom søsknene, det virker som det gikk helt fint. Anonymkode: b23d7...e81
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 Jeg ble gravid igjen da nr.1 var 7 mnd. Vi brukte ikke prevensjon, men jeg hadde enda ikke hatt mensen og ammet en del, så det kom litt overraskende på, vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt to SÅ tette. Nr.1 var veldig krevende, med kolikk og matallergier og var skikkelig klistremerkebaby med seperasjonsangst. 1.trimester var helt forferdelig med en så krevende baby ved siden av, men etter det gikk det veldig greit. Nr.1 ble lettere og jeg hadde lite plager i graviditeten i 2.og 3.trimester. Nr.2 ble også en veldig enkel baby i forhold til nr.1. Anonymkode: effbd...d1c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man har aldri noe garanti for at søsken med kort aldersavstand får noe tettere og bedre forhold enn andre søsken. Jeg kjenner flere såkalte pseudotvillinger som ikke står hverandre spesielt nært. Anonymkode: 0b474...49b AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vet du jo ikke. Jeg har ett søsken som er 12 måneder eldre enn meg og ett som er tre år eldre. Jeg har et nært og fint forhold til h*n som er tre år eldre, mens jeg aldri har hatt et spesielt godt forhold til h*n som er bare ett år eldre. Anonymkode: 60e4e...0c1 Som barn vil de ha et godt forhold, jo, da de kan leke sammen. Men én har selvsagt ikke noe garanti når de vokser til og blir selvstendige personer. Det har man ikke uansett om det er 10mnd eller 10 år meller søsken. Anonymkode: 7197b...dea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal føde igjen i løpet av samme året, såkalte pseudotvillinger. Jeg har møtt mange sterke, negative holdninger og meninger så langt, og er forbredt på et tynnere svangerskap. Men gleden er stor når jeg børster av meg all driten. Barna mine vil få enorm glede av hverandre. Anonymkode: 7197b...dea Enorm glede? Søster og jeg er pseudotvillinger og har aldri hatt særlig glede av hverandre. Ikke forvent deg for mye Anonymkode: f3c08...dcb
Blomsterpotta Skrevet 20. juni 2021 #17 Skrevet 20. juni 2021 Jeg ble det 4 mnd ette fødsel. Det ble stritt til tider med to så tette, men samtidig hadde de alltid noen å leke og krangle med. Har aldri angret på det.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #18 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enorm glede? Søster og jeg er pseudotvillinger og har aldri hatt særlig glede av hverandre. Ikke forvent deg for mye Anonymkode: f3c08...dcb Ts, som sagt, jeg har fått utrolig mye negativt rundt det, som du ser her i tråden din. Folk føler plutselig en har rett til å spy negativitet bare fordi man får to veldig tette barn. Anonymkode: 7197b...dea 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #19 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts, som sagt, jeg har fått utrolig mye negativt rundt det, som du ser her i tråden din. Folk føler plutselig en har rett til å spy negativitet bare fordi man får to veldig tette barn. Anonymkode: 7197b...dea Det er jo ikke å spy ut negativitet, kun en bemerkning når folk synes å tro det er en garanti for et godt søskenforhold at barna er pseudotvillinger. Virker som det er veldig «in» i tiden nå at man skal ha barn med kortest mulig aldersavstand. Anonymkode: 0b474...49b 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #20 Skrevet 20. juni 2021 Jeg har 14 mnd mellom mine. Mindre ble født prematur, 2 mnd for tidlig, så det var jo litt ekstra pes oppi det hele. Men som tvilling selv ville jeg gjerne ha et tett søsken til jenta mi og. Har aldri angret. Nå er de 2 og 4 og har det så fint sammen. Anonymkode: 2d3a2...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå