reiseglad Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 Nå har Lofoten-kommunene sett seg lei på all teltingen som foregår nær de mest kjente attraksjonene. Vi som ønsker å besøke stedene slipper å vase i bæsj og dopapir, treffe teltere på kirkegården og i hagen, slipper å finne turbenken og bordet fullt av tursko og klær som skal tørke…. https://www.nrk.no/nordland/teltforbud-i-lofoten-pa-hauklandstranda_-reinebringen-og-kalle-1.15538351?fbclid=IwAR18FdZ_QBX0XIeCngNotHxOvjCSBmjeNg1PeVrOK6SVElWRINT0M9KEXIE 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 reiseglad skrev (12 minutter siden): Nå har Lofoten-kommunene sett seg lei på all teltingen som foregår nær de mest kjente attraksjonene. Vi som ønsker å besøke stedene slipper å vase i bæsj og dopapir, treffe teltere på kirkegården og i hagen, slipper å finne turbenken og bordet fullt av tursko og klær som skal tørke…. https://www.nrk.no/nordland/teltforbud-i-lofoten-pa-hauklandstranda_-reinebringen-og-kalle-1.15538351?fbclid=IwAR18FdZ_QBX0XIeCngNotHxOvjCSBmjeNg1PeVrOK6SVElWRINT0M9KEXIE Jasså?? Da tar jeg med familien og tar 3 uker sommerferie i telt i kirkepark og hager!!! I Lofoten. Anonymkode: 9d773...bfb 4
reiseglad Skrevet 20. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jasså?? Da tar jeg med familien og tar 3 uker sommerferie i telt i kirkepark og hager!!! I Lofoten. Anonymkode: 9d773...bfb Bruk campingplassene heller!😜👍 3
nomore82 Skrevet 20. juni 2021 #4 Skrevet 20. juni 2021 Man kan da fortsatt telte i Lofoten. Man kan bare ikke drive med villcamping direkte på de mest kjente og belastede turiststedene. 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 Det koster rundt 200kr for teltplass pr natt på campingplass, 100kr på hver om man er to. Kan ikke bikke reisebudsjettet så veldig det vel🤷🏼♀️ I tillegg har man tilgang på (relativt) rein dass og dusj. Anonymkode: 8c244...32b 10
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 Vi kan skylde oss selv, jeg håper i hvert fall noen føler seg skyldig her. Jeg har feriert i Lofoten og flere andre flotte steder, og det er grumt hvor mye som kastes og slenges fra seg. Ja, de skulle satt ut flere søppeldunker, toalett og slike ting (og selvfølgelig tømt og rengjort), men vi har et ansvar selv også når vi drar på slike steder. Det ER lov å oppføre seg litt. Anonymkode: e7491...bf8 14
Knirke Skrevet 20. juni 2021 #7 Skrevet 20. juni 2021 Helt på sin plass. Argumentet til "fattig student" i artikkelen holder ikke vann. Dette gjelder jo de mest utsatte (les: Instagram-vennlige) stedene. Tar hun teltet sitt og går noen meter kan hun fortsatt bo i telt. Skjønner ikke hvorfor gidder å bo i telt midt i glaninga på de verste turiststedene. Du ville jo ikke slått opp telt på trappa til Nidarosdomen, eller på plenen foran Eidsvollbygningen. 9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 Jeg nekter å la meg diktere av disse forbudene som strider mot constitutiunen vår. Først undertrykker de oss med pålegg om munnbind og nå skal de forhindre oss å telte der vi vil!!!! Jeg skal reise opp til lofoten med noen venner fra facebook og vi skal aksjonere ved å telte og drite med dasspapir på stranda. Si nei til diktaturet!!!! /s Anonymkode: c85ae...5c4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg nekter å la meg diktere av disse forbudene som strider mot 8 vår. Først undertrykker de oss med pålegg om munnbind og nå skal de forhindre oss å telte der vi vil!!!! Jeg skal reise opp til lofoten med noen venner fra facebook og vi skal aksjonere ved å telte og drite med dasspapir på stranda. Si nei til diktaturet!!!! /s Anonymkode: c85ae...5c4 Constitutionen var Norges første dampskip, bygd i England for den norske stat. Skipet kom til Norge i desember 1826 og gikk fra mars 1827 i rute mellom Christiania og Christianssand. I Fredriksvern korresponderte ruten med damperen Prinds Carls rute til København som åpnet like etterpå. Anonymkode: 532b6...4fa 8
stan Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 Prøv Helgeland og kysten der. Eller Senja og øyene nordover. Like fint som Lofoten og mye mindre folk. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 Om telttur til Lofoten var et alternativ, hadde jeg skutt meg på sekundet. Anonymkode: ad993...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 Det fins mange andre steder i Lofoten å kampe😊 Og så er både Vesterålen, Ofoten og Senja flotte alternativer. Anonymkode: 54946...388
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg nekter å la meg diktere av disse forbudene som strider mot constitutiunen vår. Først undertrykker de oss med pålegg om munnbind og nå skal de forhindre oss å telte der vi vil!!!! Jeg skal reise opp til lofoten med noen venner fra facebook og vi skal aksjonere ved å telte og drite med dasspapir på stranda. Si nei til diktaturet!!!! /s Anonymkode: c85ae...5c4 Hyggelig type du 🤮🤮🤮🤮 Anonymkode: 46926...bfe 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 Det er da vel nok plasser å telte på der oppe om man ikke legger seg klin inntil de meste kjente attraksjonene! Sånn er det jo med strendene i Spania osv. også, du kan campe mange steder året rundt, mange blir i månedsvis! Men, ikke midt på sommern når turistene kommer, da må strendene være åpne for dagsbesøk uten å møte folk som "bor" der. Og det er jo helt greit. Anonymkode: 04503...7dc
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hyggelig type du 🤮🤮🤮🤮 Anonymkode: 46926...bfe AnonymBruker skrev (4 timer siden): Constitutionen var Norges første dampskip, bygd i England for den norske stat. Skipet kom til Norge i desember 1826 og gikk fra mars 1827 i rute mellom Christiania og Christianssand. I Fredriksvern korresponderte ruten med damperen Prinds Carls rute til København som åpnet like etterpå. Anonymkode: 532b6...4fa Ignorerte dere /s på slutten der, eller skjønner dere ikke hva det betyr...? Anonymkode: 07b31...eaf 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ignorerte dere /s på slutten der, eller skjønner dere ikke hva det betyr...? Anonymkode: 07b31...eaf La ikke merke til det og vet heller ikke hva det betyr. Anonymkode: 46926...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 Jeg var på telttur der i fjor. Mange muligheter ennå utenom de stedene som nå er forbudt for telting. Men der er det i alle fall ikke noe som er tilrettelagt. Da blir det minst like viktig å oppføre seg skikkelig. Selv om man er nødt til å gå på do i det fri kan det gjøres uten at det blir til sjenanse. De fleste kan jo dette, men to forhold kan noen bli bedre på. Det er mulig for noen å gå litt lenger bort fra teltene før man setter seg på huk. Ikke alltid like morsomt å se teltnaboen sittende på huk med rumpa bar selv om vi alle gjør det. Og så er det utfordringen med dopapir. Det kan tas med til søppelet. Anonymkode: 17e8d...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #18 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var på telttur der i fjor. Mange muligheter ennå utenom de stedene som nå er forbudt for telting. Men der er det i alle fall ikke noe som er tilrettelagt. Da blir det minst like viktig å oppføre seg skikkelig. Selv om man er nødt til å gå på do i det fri kan det gjøres uten at det blir til sjenanse. De fleste kan jo dette, men to forhold kan noen bli bedre på. Det er mulig for noen å gå litt lenger bort fra teltene før man setter seg på huk. Ikke alltid like morsomt å se teltnaboen sittende på huk med rumpa bar selv om vi alle gjør det. Og så er det utfordringen med dopapir. Det kan tas med til søppelet. Anonymkode: 17e8d...ca1 Det har ikke så mye å si om det er morsomt eller ikke. Anonymkode: ad993...f9a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #19 Skrevet 24. juni 2021 On 6/20/2021 at 3:42 PM, AnonymBruker said: Ignorerte dere /s på slutten der, eller skjønner dere ikke hva det betyr...? Anonymkode: 07b31...eaf Hva betyr det? Anonymkode: 03381...bd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå