AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 Vi fikk feriepenger utbetalt nå og har ingenting å bruke dem på. Lurer på om andre også har det slik? Kommet i en periode i livet der vi har alt. Ungene ønsker seg lite, vi voksne har ikke behov/ønsker oss ikke noe. Orker ikke investere i store ting som hytte og båt, for klarer ikke tanken på mer vedlikehold. Har nedbetalt hus, biler og utleieleilighet. Og nå kan vi heller ikke reise. Skal kun en tur på hytta til foreldrene mine i ferien og noen utflukter og strand i nærmiljøet. Kanskje en telttur. Så da går nesten alt til sparing og investering. Syns bare det er litt kjedelig. Anonymkode: d6f87...e4e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 Sett det på en konto til dere kommer på noe å bruke dem på:) kanskje reise etter covid Anonymkode: 12696...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #3 Skrevet 20. juni 2021 Penger er penger uansett om det heter lønn eller feriepenger. Feriepengene er jo bare en del av lønna som tvangsspares for oss. Har du de samme kvalene hver måned når du får lønn? Anonymkode: 38250...504 5
Drizzt Skrevet 20. juni 2021 #4 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi fikk feriepenger utbetalt nå og har ingenting å bruke dem på. Lurer på om andre også har det slik? Kommet i en periode i livet der vi har alt. Ungene ønsker seg lite, vi voksne har ikke behov/ønsker oss ikke noe. Orker ikke investere i store ting som hytte og båt, for klarer ikke tanken på mer vedlikehold. Har nedbetalt hus, biler og utleieleilighet. Og nå kan vi heller ikke reise. Skal kun en tur på hytta til foreldrene mine i ferien og noen utflukter og strand i nærmiljøet. Kanskje en telttur. Så da går nesten alt til sparing og investering. Syns bare det er litt kjedelig. Anonymkode: d6f87...e4e Vi skal reise på ferie i Norge. Mange fine steder vi ikke har besøkt ennå og barna liker å reise. Kunne det vært aktuelt til dere? Når man har ''alt'' og egentlig ikke trenger noe, så er vel opplevelser som skaper minner som er igjen? Eller donere pengene til et formål dere synes utgjør en forskjell. Eller et langt opphold på et fint spa hotell? 😄 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Penger er penger uansett om det heter lønn eller feriepenger. Feriepengene er jo bare en del av lønna som tvangsspares for oss. Har du de samme kvalene hver måned når du får lønn? Anonymkode: 38250...504 I hver tråd om skattepenger eller ferie penger skal det alltid komme en med slike selvsagte utsagn🙄 Saken er at man får plutselig en større sum mellom hendene og må prøve å forvalte det på riktig måte. Synes riktignok dette var et luksusproblem da, ville selv investert pengene.. Anonymkode: 84d94...b0a 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 PS5. Jeg skal jobbe hele sommeren og har ikke noe fri. Som student er det sikkert lurt å spare, men når man jobber så mye så føler jeg nesten at man må unne seg noen goder for å klare å komme seg gjennom dette løpet. Anonymkode: b97ff...2fc 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #7 Skrevet 20. juni 2021 «Stakkars deg»… hjelpes… er det ikke bare å spare de? Anonymkode: ee60e...128 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): I hver tråd om skattepenger eller ferie penger skal det alltid komme en med slike selvsagte utsagn🙄 Saken er at man får plutselig en større sum mellom hendene og må prøve å forvalte det på riktig måte. Synes riktignok dette var et luksusproblem da, ville selv investert pengene.. Anonymkode: 84d94...b0a Det er da ikke snakk om millioner... 😂 Det er da bare noen titusener mer enn vanlig. Har man absolutt ingenting å bruke det på er det da bare å gi det bort. Anonymkode: 38250...504 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: I hver tråd om skattepenger eller ferie penger skal det alltid komme en med slike selvsagte utsagn🙄 Saken er at man får plutselig en større sum mellom hendene og må prøve å forvalte det på riktig måte. Synes riktignok dette var et luksusproblem da, ville selv investert pengene.. Anonymkode: 84d94...b0a Ja er jo litt det. Når vi får lønn så sparer vi allerede ganske mye. Skulle bare ønske jeg fikk litt større glede over en stor sum penger. Er det samme når jeg får bonus, går rett i sparepotten. Er et luksusproblem, som jeg også lurer på om andre har? Og dette er selvfølgelig et ilandsproblem, ingen som trenger å syns synd på meg. Reflekterer bare litt over mine egne følelser rundt det med penger og den livssituasjonen vi er i. Anonymkode: d6f87...e4e 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 Jeg fikk vel utbetalt ca. 16 000 kr mer denne måneden enn ved vanlig lønnsutbetaling. Disse pengene fordeles på ulike sparekontoer, slik jeg vanligvis gjør med resten av lønna. Ellers brukes de resterende på boligutgifter, mat, forsikring, mobil, transport osv. En liten slump brukes på ferie, i år på rundt 3500 kr. Anonymkode: 136c4...ea7
Gjest Smeltemann Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 Jeg setter penger som blir igjen hver mnd i fond, det er som regel mellom 15 og 20 tusen i mnd ,det meste av ferie pengene går også i fond,setter av noe på en avsetningskonto til å feriere med, har ca 100000 på ferie kontoen nå, da blir da blir det å sette ca 80000 på forskjellige fond.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 Jeg sparer det. Barna vil snart trenge hjelp til bolig. Anonymkode: b41b8...1b7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 50 000kr til aksjer. Resten skal forbrukes ved å støtte turistbransjen i Norge eller det vi ikke klarer å bruke, blir nok satt på bufferkonto. Anonymkode: 2245b...34a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 Hadde allerede brukt dem, så det blir på sparekonto med dem. Men jeg kjøpte meg ny pc, 21000kr, utrolig bra pc, veldig verd det 😄 Anonymkode: 545a7...0b0 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 De fleste måneder har vi mer enn vi klarer å bruke. Lar det ikke gå sport i å bruke opp, men overfører ekstra til fond. Så er det ny bil, en dyr ferie, eller oppussing, som spiser litt av dette igjen. Og om ikke annet har vi råd til en veldig komfortabel pensjonisttilværelse og førtidspensjonering etterhvert. Anonymkode: db3d7...02e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 I år kommer vi til å bruke dem som del av innskudd til bil og resten på ferie. Hadde vi ikke hatt noe å bruke dem på så hadde vi investert dem i fond slik vi vanligvis gjør med månedlig overskudd. Til dere som kvelurerer om at feriepenger bare er vanlig lønn. Min mann og jeg har fått 80000kr ekstra denne måneden. Dette kommer på toppen av det vi vanligvis får utbetalt i lønn. Når vi tar ut ferie så får vi vanlig lønn. Så dette er ekstra penger som kan brukes på utenom hverdaglige ting. Anonymkode: a3a70...daf 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #17 Skrevet 20. juni 2021 Vi har ferie hele juli og da går det alltid en del ekstra med lunsjer ute og is og brus på strandkiosker. I tillegg skal vi et par uker på sørlandet som jo koster med overnatting og leiebil. Resten av pengene går på sparekonto til vi får kjøpt større bolig. Anonymkode: ff427...930 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #18 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da ikke snakk om millioner... 😂 Det er da bare noen titusener mer enn vanlig. Har man absolutt ingenting å bruke det på er det da bare å gi det bort. Anonymkode: 38250...504 For min del var det 50.000-60.000 mer enn jeg vanligvis får utbetalt. Jeg er kanskje rar som synes det er en betydelig sum jeg da.. Anonymkode: 84d94...b0a 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #19 Skrevet 20. juni 2021 Vi tar ikke ut ferie i år, annet enn ei uke i juli, så her settes feriepengene på sparekonto. Jeg er i fødselspermisjon, og samboeren min tar som sagt ut kun ei uke slik at vi kan spare mesteparten. Da bruker vi det evt bare neste år, eller som en buffer til senere. Anonymkode: fc4a7...410 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #20 Skrevet 20. juni 2021 Tar ut ferien til høsten når det er lov å reise igjen Anonymkode: b989d...558
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå