AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 Jeg bor hos mamma og stefar, er litt vanskelig forhold mellom oss, men hadde klart å spare 20 000 på ifjor, og måtte ta de ut ifjor og gi de til mamma og stefar fordi de trengte penger. Ble så nedbrutt av dette og har ikke klart å spare opp penger igjen, og tviler på at jeg får tilbake de 20 000 de fikk ifjor. Mine venninner tar støttende foreldre som vil at de skal komme seg frem i livet, mens jeg blir brutt ned... Ja, jeg betaler 4000 i husleie, egen mat og egne regninger. Anonymkode: b0271...27e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 Flytt ut og betal leie enn annen plass? Anonymkode: 1694f...54e 23
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #3 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flytt ut og betal leie enn annen plass? Anonymkode: 1694f...54e Jeg klarer ikke bo i kollektiv, så det er vanskelig. Venninnene mine bor hjemme eller med samboer, så jeg har ingen å dele leilighet med heller. Anonymkode: b0271...27e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #4 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg klarer ikke bo i kollektiv, så det er vanskelig. Venninnene mine bor hjemme eller med samboer, så jeg har ingen å dele leilighet med heller. Anonymkode: b0271...27e Du bor jo i et slags kollektiv når du bor hjemme også. Ting blir ikke vanskeligere enn du gjør det selv. Borndu i kollektiv klarer du å spare opp penger til å flytte for deg selv etterhvert. Anonymkode: 52bfb...7d4 14
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bor jo i et slags kollektiv når du bor hjemme også. Ting blir ikke vanskeligere enn du gjør det selv. Borndu i kollektiv klarer du å spare opp penger til å flytte for deg selv etterhvert. Anonymkode: 52bfb...7d4 Ja, men her bor jeg for meg selv, på en måte. Har en egen del hvor jeg får være i fred, men deler bad og kjøkken med de. Anonymkode: b0271...27e
Adara Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, men her bor jeg for meg selv, på en måte. Har en egen del hvor jeg får være i fred, men deler bad og kjøkken med de. Anonymkode: b0271...27e Du får være i fred på rommet ditt i kollektiv og. Noen har tilogmed liten stue aleine 15
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #7 Skrevet 20. juni 2021 Adara skrev (14 minutter siden): Du får være i fred på rommet ditt i kollektiv og. Noen har tilogmed liten stue aleine Jeg har sosial angst så klarer ikke det. Da måtte jeg bodd på en hybel alene, men det er dyrt i Oslo. Anonymkode: b0271...27e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har sosial angst så klarer ikke det. Da måtte jeg bodd på en hybel alene, men det er dyrt i Oslo. Anonymkode: b0271...27e For noe sutring. Jeg har også sosial angst, men klarer da fint å bo i kollektiv for det. Anonymkode: 69953...05a 19
Gjest Robin666 Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har sosial angst så klarer ikke det. Da måtte jeg bodd på en hybel alene, men det er dyrt i Oslo. Anonymkode: b0271...27e Så bli boende hos mamma og stefar da.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har sosial angst så klarer ikke det. Da måtte jeg bodd på en hybel alene, men det er dyrt i Oslo. Anonymkode: b0271...27e Da må du bare bli boende da og finne deg i det som skjer. Det er bare du som kan gjøre noe med din egen situasjon. Beklagelig at du har sosial angst, men skal du endre noe, så må du også ta noen grep. Anonymkode: 33e02...48f 13
Apis Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 Sånn generelt så er det lettere å gjøre noe med egen situasjon, en å forandre på din mor og stefar. At du i tillegg til å håndtere egen sosial angst tar vare på din mor og stefar viser at du er moden, og akkurat det vil mest sannsynlig ikke forandre seg vis du flytter, din mor er din mor, en velger ikke sine foreldre og du vil alltid føle et ansvar, og det er en bra. Jeg tenker det er to ting du kan gjøre, det ene er å ikke fortelle at du sparer, det er din lønn og de pengene ser du som ikke eksisterende på 10, 20 år men skal brukes til kjøp av bolig, det andre er å jobbe med egen verdi og selvfølelse, du viser jo med å ta omsorg for mor og stefar at du er en bra person, bare ikke glem egne behov. 4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 Det er vanskelig å mene noe uten å vite mer. Hva gjør du ellers? Student, jobb, alder?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 Den eneste som kan gjøre noe med egen situasjon er du. Det synes som du bare ser begrensningene i eget liv. Jeg er blant de som har det du kaller støttende foreldre, men har likevel aldri fått en krone, eller bodd subsidiert hjemme som voksen. Så det er ikke slik at ting er så mye lettere for absolutt alle andre. Det å flytte hjemmefra er kjempeskummelt. For ikke å snakke om alt som venter i fortsettelsen. Men på et tidspunkt må man bli selvstendig. Ellers oppstår situasjoner som dette, der det er vanskelig å si hva som er rett og galt, i og med at du bor veldig bra og rimelig. Så kan det være at egen hybel er det eneste riktige for deg. Da er ikke Oslo riktig. Mulig svaret er en annen by. Mulig svaret er lang pendlevei med kollektiv transport. For livet er dessverre ikke slik at man alltid kan velge både-og. Anonymkode: 8772a...dc6 6
Drizzt Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 Apis skrev (1 time siden): Sånn generelt så er det lettere å gjøre noe med egen situasjon, en å forandre på din mor og stefar. At du i tillegg til å håndtere egen sosial angst tar vare på din mor og stefar viser at du er moden, og akkurat det vil mest sannsynlig ikke forandre seg vis du flytter, din mor er din mor, en velger ikke sine foreldre og du vil alltid føle et ansvar, og det er en bra. Jeg tenker det er to ting du kan gjøre, det ene er å ikke fortelle at du sparer, det er din lønn og de pengene ser du som ikke eksisterende på 10, 20 år men skal brukes til kjøp av bolig, det andre er å jobbe med egen verdi og selvfølelse, du viser jo med å ta omsorg for mor og stefar at du er en bra person, bare ikke glem egne behov. Støtter dette. Fint og flott at du bryr deg om dem og vil hjelpe, TS, men det går veldig utover deg selv og da må du finne en grense. Hvis de ikke klarer å ha en bærekraftig økonomi, må de endre på noe. Kutte ned på forbruket, finne en måte å øke inntektene på, flytte til mindre bolig de har råd til? For eksempel - hvis de bor i en enebolig og flytter til leilighet, kommer boligsalget til å frigjøre kapital som de da må bruke fornuftig. Så mener jeg at du bør virkelig vurdere å flytte ut og lage en god plan for det. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 Du har skrevet om dem før. Stefaren din røyker og drikker hele dagen og jobber ikke, og er i tillegg stygg verbalt? Anbefaler å få hjelp av en psykolog. Du er voksen, såvidt jeg husker er du 40 år. Du behøver ikke bo der. Du behøver ikke fortelle noen hvor mye du har i banken. Du behøver ikke å gi noen pengene dine. Anonymkode: c8e39...582 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 At du skal bruke fra dine sparepenger for å støtte de økonomisk er forkastelig, det er utrolig dårlig gjort. Kom deg vekk derfra, du kan begynne med en hybel og jobbe deg oppover. Studer noe som fører til jobb. Anonymkode: 2a0b5...8c3 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #17 Skrevet 20. juni 2021 Spar i skjul heretter!!! De har ikke rett til å gå inn på kontoen din. Det er straffbart om du er over 18. Lyv viss de spør, så kommer du deg til H ut ved første mulighet. Anonymkode: 26664...baf 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #18 Skrevet 20. juni 2021 Hvem skal betale baksmellen du kommer til å få på skatten da, når du har brutt bsu-betingelsene? Anonymkode: 88fc8...053
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #19 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem skal betale baksmellen du kommer til å få på skatten da, når du har brutt bsu-betingelsene? Anonymkode: 88fc8...053 Man kan ta ut det man har satt inn samme år uten at det får konsekvenser. Anonymkode: c91a3...92a 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #20 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har skrevet om dem før. Stefaren din røyker og drikker hele dagen og jobber ikke, og er i tillegg stygg verbalt? Anbefaler å få hjelp av en psykolog. Du er voksen, såvidt jeg husker er du 40 år. Du behøver ikke bo der. Du behøver ikke fortelle noen hvor mye du har i banken. Du behøver ikke å gi noen pengene dine. Anonymkode: c8e39...582 Kan ikke være samme person. En på 40 kan ikke spare i bsu. Anonymkode: c91a3...92a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå