Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar gjerne opp noe, en konkret ting han har gjort eller sagt, som såret meg. Sier hvordan/hvorfor. Og det blir alltid vridd om til å bli min feil.. Hadde han vært voldelig, hadde det blitt noe sånt som "du vet jo at jeg blir sint når du xxx og derfor er det egentlig din feil at jeg slo deg.."

Hvor stort rødt flagg?

Føler jeg går rundt å unnskylder meg hele tiden, selv om noe er 100% hans feil.. Jeg kan aldri  "vinne" for ALT er jo min feil.. Og det gjelder også ting jeg ikke vet. Feks at han sov for lenge en dag. Jeg visste ingenting om når han skulle stå opp. Hadde ikke nevnt det med ett ord, men var kjempesint på meg når han våknet (hadde ikke på vekkerklokke, og var helg) fordi han hadde sovet for lenge.. altså..

Anonymkode: acedc...95a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stort rødt flagg? 
Like stort som at det kunne ha dekket hele jordkloden. 

Løp fra han der. Folk som mangler selvinnsikt kommer til å spise deg opp til slutt. 

• Liker 14
Skrevet

Hvis han har null selvinnsikt og viser null evne til å beklage, så er det ille nok til at det virker best å gå. Virker som at han har et temperament som i seg selv kan være nok til å forlate ham. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor stort rødt flagg?

Stort nok til å løpe som en gal.

Anonymkode: 7551a...bd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt krisesenteret, forresten.

Det å ha fagfolk i ryggen som støtter DEG, er helt uvurderlig i en slik situasjon som du nå befinner deg i.

De vil kunne forklare dette cirka en million ganger bedre enn alle oss her inne til sammen :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min eks. Det ble bare verre. Unnskyldte alt jeg gjorde, alt jeg gjorde var feil, alt negativt som skjedde ble på en eller annen merkverdig måte alltid min skyld. 

Jeg mistet meg selv helt, og ble en skygge av meg selv. Han fikk meg til tilslutt til å tro at jeg var heldig fordi «andre damer hadde menn som slo dem, det gjorde tross alt ikke han». 

Jeg ville ha avsluttet så fort som mulig. 

Anonymkode: 3acc1...745

• Liker 3
Skrevet
ShivaSol skrev (14 minutter siden):

Hvor stort rødt flagg? 
Like stort som at det kunne ha dekket hele jordkloden. 

Løp fra han der. Folk som mangler selvinnsikt kommer til å spise deg opp til slutt. 

Enig.

Mangel på selvinnsikt er cirka det verste personlighetstrekket jeg vet. Jeg hater mennesker som ikke har selvinnsikt, faktisk.

Ville løpt ts. Han virker ikke god i hodet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Psykopatiske tendenser, blir garantert verre med tiden. Snakker av erfaring. Kom deg vekk fra han snarest, selv om han skrur på den uimotståelige sjarmen, du vet den er fake. 

Anonymkode: 2b129...7c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres ut som min eks. Det ble bare verre. Unnskyldte alt jeg gjorde, alt jeg gjorde var feil, alt negativt som skjedde ble på en eller annen merkverdig måte alltid min skyld. 

Jeg mistet meg selv helt, og ble en skygge av meg selv. Han fikk meg til tilslutt til å tro at jeg var heldig fordi «andre damer hadde menn som slo dem, det gjorde tross alt ikke han». 

Jeg ville ha avsluttet så fort som mulig. 

Ts her

Føler meg heller ikke som meg selv lenger.. Jeg har feks alltid vært smart. Ikke 6er i alle fag, men over gjennomsnittet. Hadde nettopp en stor avsluttede eksamen, som jeg har jobbet hardt med- og fikk toppkarakter. Når jeg har nevnt at jeg jobber med den, ikke et ord. Ingen lykke til, ingen hvordan gikk det, nada.. Så jeg sitter her og føler meg dum og til bry, i stedet for at vi feirer med champagne og "så flink du er, stolt av deg" og har fått kjeft fordi jeg er så mutt og stille og det er ikke noe gøy for han..

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (18 minutter siden):

Hvis han har null selvinnsikt og viser null evne til å beklage, så er det ille nok til at det virker best å gå. Virker som at han har et temperament som i seg selv kan være nok til å forlate ham. 

Ts her

Å joda, han beklager, MEN, det er alltid et men , og hvorfor det i bunn og grunn var min feil at han sa/ikke sa, gjorde/ikke gjorde som han gjorde..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har feks alltid vært smart. Ikke 6er i alle fag, men over gjennomsnittet. Hadde nettopp en stor avsluttede eksamen, som jeg har jobbet hardt med- og fikk toppkarakter.

Denne er klassisk.

De som utsettes for vold er nesten alltid de sterkeste, smarteste, flinkeste, de som arbeider hardest.

De er de mest næringsrike ofrene som man kan suge mest mulig ut av.

Det er som å velge mellom å robbe en rik mann eller en fattig mann. Man velger naturligvis den som er rik. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her

Føler meg heller ikke som meg selv lenger.. Jeg har feks alltid vært smart. Ikke 6er i alle fag, men over gjennomsnittet. Hadde nettopp en stor avsluttede eksamen, som jeg har jobbet hardt med- og fikk toppkarakter. Når jeg har nevnt at jeg jobber med den, ikke et ord. Ingen lykke til, ingen hvordan gikk det, nada.. Så jeg sitter her og føler meg dum og til bry, i stedet for at vi feirer med champagne og "så flink du er, stolt av deg" og har fått kjeft fordi jeg er så mutt og stille og det er ikke noe gøy for han..

Dette høres i beste fall giftig ut.

Det er jo ikke så mye informasjon i innlegget ditt, så fortell gjerne mer. Du har uansett skrevet nok til å kunne si at dette er en mann som ikke behandler deg bra.

Jeg forstod ikke hvor ille mitt tidligere forhold var før jeg kom ut av det. Jeg følte meg mindre og mindre verdt for hver uke som gikk av forholdet, og helt på slutten følte jeg meg som en introvert, kjedelig, kjip, lat og tjukk dame. Selvom jeg alltid har vært det motsatte. Jeg trodde det var min egen skyld, og det var først etter månedsvis i terapi og i samtaler med krisesenteret at jeg virkelig forstod at jeg hadde vært i et psykisk voldelig forhold. 

Han fikk meg for eksempel til å tro at jeg var en størrelse L, jeg som alltid har vært S. Høres banalt og ganske utrolig ut, men alt foregikk subtilt, som et langvarig og stille bakholdsangrep.

Han projiserte ofte sine negative egenskaper over på meg. Han sammenlignet meg med alle, han snakket ned eksene sine og familien ekstremt, satte folk opp mot hverandre. Han snakket slemt om mine venner og familie, noe som førte til at jeg unnskyldte meg om jeg snakket med feks min mor.

Uansett - mitt råd er å snakke med noen du er trygg på og kontakte krisesenter (eller få noen til å gjøre det for deg om det høres skummelt ut). Jeg følte meg skikkelig dum da jeg kom dit første gang, men de er helt fantastiske. Jeg unnskyldte meg voldsomt der og følte jeg tok opp plassen til noen som trengte det mer. De sa bare «vi finner fort ut av om du har behov for hjelp fra oss, så bare ta det med ro og fortell». De er nydelige mennesker! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette høres i beste fall giftig ut.

Det er jo ikke så mye informasjon i innlegget ditt, så fortell gjerne mer. Du har uansett skrevet nok til å kunne si at dette er en mann som ikke behandler deg bra.

Jeg forstod ikke hvor ille mitt tidligere forhold var før jeg kom ut av det. Jeg følte meg mindre og mindre verdt for hver uke som gikk av forholdet, og helt på slutten følte jeg meg som en introvert, kjedelig, kjip, lat og tjukk dame. Selvom jeg alltid har vært det motsatte. Jeg trodde det var min egen skyld, og det var først etter månedsvis i terapi og i samtaler med krisesenteret at jeg virkelig forstod at jeg hadde vært i et psykisk voldelig forhold. 

Han fikk meg for eksempel til å tro at jeg var en størrelse L, jeg som alltid har vært S. Høres banalt og ganske utrolig ut, men alt foregikk subtilt, som et langvarig og stille bakholdsangrep.

Han projiserte ofte sine negative egenskaper over på meg. Han sammenlignet meg med alle, han snakket ned eksene sine og familien ekstremt, satte folk opp mot hverandre. Han snakket slemt om mine venner og familie, noe som førte til at jeg unnskyldte meg om jeg snakket med feks min mor.

Uansett - mitt råd er å snakke med noen du er trygg på og kontakte krisesenter (eller få noen til å gjøre det for deg om det høres skummelt ut). Jeg følte meg skikkelig dum da jeg kom dit første gang, men de er helt fantastiske. Jeg unnskyldte meg voldsomt der og følte jeg tok opp plassen til noen som trengte det mer. De sa bare «vi finner fort ut av om du har behov for hjelp fra oss, så bare ta det med ro og fortell». De er nydelige mennesker! 

Ts her.

Tenker også giftig.. Merker at jeg godtar for mye.. Og blir mye psyket ned. Skjønner ikke hvorfor heller, han virker ikke å like meg lenger, når jeg har blitt den jeg er nå.. Det er forresten også min skyld, at jeg har blitt så kjip i forhold til hvordan jeg var før..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen gang data noen som ikke gratulerer med overstått eksamen. Det er jo bare vanlig høflighet som sjøl en bekjent på jobben klarer. Han virker kjipere enn min kjipeste eks. 

Anonymkode: eb32c...941

AnonymBruker
Skrevet

Stort rødt flagg! Han er sint for deg for ting som ikke er din feil. Og når? Du vet aldri når! Hvordan kan du vite når når det ikke er du som forårsaker det? Du går rundt på nåler og venter på neste utbrudd! Dette kommer til å ødelegge hjernen din! Utdanningen du har jobbet så hardt for kommer til å gå rett i dass om du ikke kommer deg unna! Hjernen din kommer til å bli fylt med en tåke. Selv om han ikke slår deg. Så gjør han skade på deg. Både psykisk OG fysisk! Jeg sitter igjen med migrene, og har også tidligere slitt med magen! Kjenner også at hjernen er fylt med tåke om jeg har for mye kontakt (vi har barn). Må rett og slett ha minst mulig kontakt. Etter noen dager "fri" kjenner jeg at det letter.

Anonymkode: 327a5...460

• Liker 2
Skrevet

Enormt rødt flagg, det er bare å komme seg vekk! Nå.

Slik du beskriver han, høres det akkurat ut som min eks. Du kan aldri "vinne" med sånne, uansett hva du gjør, og du brytes sakte, men sikkert, ned. Til slutt tror du at alt er din feil, og all din energi går med på å finne måter å holde husfreden, og gjøre han til lags. Problemet er at du aldri klarer det. Han vil alltid finne en måte å vri ting til å bli feil allikevel. 

Jeg tok en bachelorutdanning mens jeg var sammen med min eks, og var så stolt av å ha fått A på en eksamen. Da jeg fortalte han det, svarte han bare: "Hvordan klarte du det"? Mens både barna og faren min hørte på. Faren min prøvde å sette han på plass, men da bare kastet han ting i veggen, og gikk på soverommet og la seg. Kjempetrivelig stemning resten av kvelden...

Dette var bare et eksempel av mange. Da han begynte å få fysisk voldelige tendenser mot meg, rømte jeg hjem til far midt på natta, og så meg aldri tilbake. 
Stol på deg selv, finn styrken til å komme deg ut. Dette kommer bare til å bli verre. En kjæreste skal bygge deg opp, ikke bryte deg ned.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tar gjerne opp noe, en konkret ting han har gjort eller sagt, som såret meg. Sier hvordan/hvorfor. Og det blir alltid vridd om til å bli min feil.. Hadde han vært voldelig, hadde det blitt noe sånt som "du vet jo at jeg blir sint når du xxx og derfor er det egentlig din feil at jeg slo deg.."

Hvor stort rødt flagg?

Føler jeg går rundt å unnskylder meg hele tiden, selv om noe er 100% hans feil.. Jeg kan aldri  "vinne" for ALT er jo min feil.. Og det gjelder også ting jeg ikke vet. Feks at han sov for lenge en dag. Jeg visste ingenting om når han skulle stå opp. Hadde ikke nevnt det med ett ord, men var kjempesint på meg når han våknet (hadde ikke på vekkerklokke, og var helg) fordi han hadde sovet for lenge.. altså..

Det der er ikke et rødt flagg. Det er et fakta som er farlig for deg! Det er fakta få det inn i hodet ditt. Du må agere på disse fakta før du er fanget i et farlig nett. Trekk deg unna og avslutte dette mens det enda er tid og mulighet til det. Aldri om jeg hadde godtatt noe slik fra en partner. Dette er dessuten et psykopatisk trekk, det trenger ikke bety at han er akkurat dette. Men et av de trekkene som kjennetegner en psykopat sterkest. Kom deg unna! Det er mitt råd. Planlegge det gjerne over litt tid, så bare iverksetter du det når du har annen bolig klar. Har dere ikke felles bolig, slå opp og kom deg vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...