AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 …eller er jeg bare vanskelig? Ektefellen ser virkelig ikke problemet. Sexen er ok og ofte nok er synet derfra de gangene jeg tar det opp. Selv synes jeg det er både kjedelig og for sjelden. Men hva gjør man. Skilsmisse pga kjedelig sexliv er kanskje for langt å gå mht konsekvenser for barn osv? Anonymkode: b5578...ce5
Gjest RockOn Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Hvis du er villig til å tenke skilsmisse pga dårlig sexliv så ser det ut til å være grunn god nok til skilsmisse 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Kanskje hen ikke føler at du er sexuellt tiltrekkende lenger? Og blir av samme årsak som deg. Vil ikke bryte opp familien pga manglende tenning/sex? Prøvd å gjøre noe nytt for å pirre litt da? Anonymkode: 8dff0...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Mannen min nevnte også skilsmisse , han er så misfornøyd med en gang i uken, jeg syns det er masse 🥶 vi har til opplysning 3 små barn Anonymkode: 46929...2ea 2
AnonymBrukern Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Kommer litt ann på situasjonen men jeg synes det er grunn nok ja. Hadde jeg hatt for lite intimitet ville jeg sikkert ikke fortsatt å være forelsket lenge. Og når man først ikke er forelsket mer så starter vel alle problemene absolutt en viktig del av et ekteskap 6
Kålfrid Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 Nei. Hvorfor giftet du deg? Sexlivet er en del av ekteskapet, ikke sexlivet er ekteskapet. Om du vurderer å gå pga dette, tror jeg ikke du gifter deg på riktig grunnlag. Tenker dog at du bør stå for det valget du har tatt. 4
Katten.2.0 Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 8 minutter siden, Kålfrid said: Nei. Hvorfor giftet du deg? Sexlivet er en del av ekteskapet, ikke sexlivet er ekteskapet. Om du vurderer å gå pga dette, tror jeg ikke du gifter deg på riktig grunnlag. Tenker dog at du bør stå for det valget du har tatt. Heldigvis kan man også ha et sexliv uten å gifte seg. 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 Det spørs hva som ligger i lite sex. For lite for deg? Eller faktisk nesten aldri? Lite intimitet og avvisning ellers? Jeg ville nok ha prøvd parterapi først, men om det er snakk om år med kald skulder synes jeg ikke det er rart om man får nok, og går. Nei, sex er ikke ekteskapet. Men det er en viktig del av det. Anonymkode: f2f5d...f02 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 1 hour ago, AnonymBrukern said: Kommer litt ann på situasjonen men jeg synes det er grunn nok ja. Hadde jeg hatt for lite intimitet ville jeg sikkert ikke fortsatt å være forelsket lenge. Og når man først ikke er forelsket mer så starter vel alle problemene absolutt en viktig del av et ekteskap Støtter Anonymkode: f674a...036
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 Det er normalt at sexlivet daler litt når man har et hektisk liv, som foreks. småbarnsperioden, og igjen når huset er fullt av tenåringer. Man skal ha tid, fred og overskudd. Er dere i en slik fase av livet, så vis kjærlighet og omsorg, og prøv å sett av tid. Hent frem gamle følelser. Slike perioder kommer og går i de fleste forhold( antagelig alle). Ikke bryt opp familien pga en fase som hører til i et langt samliv, dersom det er det eneste problemet. Gjør heller en innsats. Anonymkode: bec39...33e 1
Durinur Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 Dette er jo noe du må vurdere og finne ut av selv. For noen er sexmangel en dealbreaker, for andre er det noe de ikke bryr seg om.
Gjest ABM Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): …eller er jeg bare vanskelig? Ektefellen ser virkelig ikke problemet. Sexen er ok og ofte nok er synet derfra de gangene jeg tar det opp. Selv synes jeg det er både kjedelig og for sjelden. Men hva gjør man. Skilsmisse pga kjedelig sexliv er kanskje for langt å gå mht konsekvenser for barn osv? Anonymkode: b5578...ce5 Totalt manglende sexliv skulle vært tvungen skilsmisse..Hva er meningen med å bo sammen hvis en ikke dekker hverandres behov?
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): …eller er jeg bare vanskelig? Ektefellen ser virkelig ikke problemet. Sexen er ok og ofte nok er synet derfra de gangene jeg tar det opp. Selv synes jeg det er både kjedelig og for sjelden. Men hva gjør man. Skilsmisse pga kjedelig sexliv er kanskje for langt å gå mht konsekvenser for barn osv? Anonymkode: b5578...ce5 Du er ikke vanskelig fordi du kommuniserer at du har behov som ikke er dekket i forholdet. Når det er sagt: Jeg syns mennesker gir alt for lett opp ekteskapet/forholdet i vår tid. Å gå fra hverandre er liksom løsningen på alt. Tenker at de som er villig til å jobbe med ting, enten det er kommunikasjon, intimitet, følelser osv. kan finne ut av ting og få det veldig fint sammen. For meg høres det ut som om dette er noe dere kan finne ut av. Om det blir riktig for deg/dere å skilles på grunn av manglende behov for sex er det bare du som kan vite. Kanskje handler dette om mer enn sex? Ofte er kommunikasjon og tilhørighet "bestevenner" med sex i et forhold. Kun ut fra det du skriver i hovedinnlegget, så tenker jeg at dette ikke er grunn til skilsmisse og noe som dere kan finne ut av, enten kun dere to eller sammen med en terapeut.
Fioljenta Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 Jeg tenker at manglende sex er en grunn til å ta tak i forholdet? Hva kan du gjøre for at partneren trives bedre i forholdet? Manglende sex kan være et symptom på at noe har ranglet over litt tid. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 Jeg synes det. Hvertfall om man har forskjellige lyster og behov. Dessverre så er det mange som blir sammen uten å være kompatibel med hverandre seksuellt. Sex er limet i et forhold, funker ikke dette så glem det! Anonymkode: 06844...13c 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 Nei, men virker som mange tror det. Anonymkode: b8983...d95
Trolltunge Skrevet 20. juni 2021 #17 Skrevet 20. juni 2021 ABM skrev (4 timer siden): Totalt manglende sexliv skulle vært tvungen skilsmisse..Hva er meningen med å bo sammen hvis en ikke dekker hverandres behov? Det er vel oftest fordi partner ikke dekker nødvendige behov det blir skilsmisse. Det er ikke nødvendigvis seksuelle behov som ikke dekkes. Omtanke i ord og gjerninger, kjærlighet, kommunikasjon og vilje til kompromisser, snillhet og å ikke være ufin og la den andre ta alt det man ikke gidder, dette er også viktige behov. Mangel på sex ofte et symptom på at andre behov ikke dekkes. Tvungen skilsmisse er uansett ikke noe god ide. Folk må være voksne nok til å både forvalte sine forhold bra, og selv avslutte sine forhold om det ikke går. Som svar på spørsmål i HI må man også selv vurdere hva man ikke kan leve med, men man bør prøve å fikse opp i det som har gått galt før man skiller seg. 2
Gjest ABM Skrevet 20. juni 2021 #18 Skrevet 20. juni 2021 Trolltunge skrev (19 minutter siden): Det er vel oftest fordi partner ikke dekker nødvendige behov det blir skilsmisse. Det er ikke nødvendigvis seksuelle behov som ikke dekkes. Omtanke i ord og gjerninger, kjærlighet, kommunikasjon og vilje til kompromisser, snillhet og å ikke være ufin og la den andre ta alt det man ikke gidder, dette er også viktige behov. Mangel på sex ofte et symptom på at andre behov ikke dekkes. Tvungen skilsmisse er uansett ikke noe god ide. Folk må være voksne nok til å både forvalte sine forhold bra, og selv avslutte sine forhold om det ikke går. Som svar på spørsmål i HI må man også selv vurdere hva man ikke kan leve med, men man bør prøve å fikse opp i det som har gått galt før man skiller seg. Er 100% enig i det du skriver,,,,var ikke i mitt fulle alvor den formuleringen "tvungen" skulle kanskje kostet på et smil der..
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #19 Skrevet 20. juni 2021 ABM skrev (5 timer siden): Totalt manglende sexliv skulle vært tvungen skilsmisse..Hva er meningen med å bo sammen hvis en ikke dekker hverandres behov? Enig! Anonymkode: 8dedb...771 1
Pingvinen Skrevet 20. juni 2021 #20 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig! Anonymkode: 8dedb...771 Ja, med mindre begge parter trives med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå