Gå til innhold

Hva slags klær skal en ha når en skal kjøre langt fra en landsdel til landsdel når tempraturen blir mellom 20 - 23 grader?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags klær skal en  ha når en skal kjøre langt fra en landsdel til landsdel når tempraturen blir mellom 20 - 23 grader?

Vet ikke hva jeg har lyst til å ha på meg. Og jeg skal være sjåfør i 6 til 8 timer. Det skal ikke være for kaldt (noe jeg tror det ikke blir) og noe som ikke blir for varmt.

Hva ville du gjort? :)

Anonymkode: 9c650...3ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjole 🥰 

Anonymkode: ab8bb...e76

AnonymBruker
Skrevet

Sommer skjørt kanskje? Ha en cardigan i bilen som du kan legge over fanget/bena eller ha på deg om du kjenner det blir litt kjølig?🙂

Anonymkode: aa45d...45b

• Liker 1
Skrevet

Bruker kjole jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri hatt på kjole. Lårene vil da klistre seg til seter.

Joggebukse og t-skjorte

Anonymkode: 5d4c7...092

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig bukse og kortermet overdel. Gode sko. 

Anonymkode: a9af7...54a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lang bomullskjole. Og en tykk/lang ullcardigan, det gir alle muligheter. Og behagelige tøysko. 

Anonymkode: c9e7e...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Capribukse og t-skjorte. 

Jeg har air-condition i bilen og merker ikke så mye til temperaturen ute utenom når jeg stopper.

Anonymkode: 07b88...2c6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Capribukse og t-skjorte. 

Jeg har air-condition i bilen og merker ikke så mye til temperaturen ute utenom når jeg stopper.

Anonymkode: 07b88...2c6

Og ha en vindtett jakke lett tilgjengelig hvis dei må ut av bilen et sted der det blåser (på fjellet?). 

Anonymkode: 78c4c...408

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ofte lette turbukser til det - eller litt lange shorts. Viktigste for meg er at det er noe som ikke strammer. Ellers har jeg T-skjorte på overkroppen og en strikkejakke i beredskap om det skulle bli litt kjølig. Husk å ta sko som er gode å kjøre i. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjører i myk capribukse og singlet, og har med cardigan og softshell-jakke når jeg kjører Oslo-Trondheim i sommerhalvåret.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker capribukse med elastisk liv og en løs t-skjorte eller tank top på sånne turer. Har en strikkajakke lett tilgjengelig om vi skal ut av bilen hvor det er litt kjølig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du lage en tråd hver gang du skal velge hva du skal kle på deg? Blir aldeles forundret over hvor hjelpeløse enkelte klarer å framstå. 

Anonymkode: 575d5...485

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal du lage en tråd hver gang du skal velge hva du skal kle på deg? Blir aldeles forundret over hvor hjelpeløse enkelte klarer å framstå. 

Anonymkode: 575d5...485

Hva er feil med litt tips?

Jeg har notert meg at jeg skal legge en allværsjakke i bilen, på fast basis. For innså når jeg leste eget og andres svar at jeg er evig optimist når det gjelder været, i mine bomulls- og ullplagg. 

Anonymkode: c9e7e...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid joggedress på, ettersom biler har aircondition i dag synes jeg det fort blir kaldt med bare shorts og t-skjorte, men har det under så jeg lett kan få av joggedressen om det blir for varmt. 

Anonymkode: 29ff2...c8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En slik bukse:

https://cubus.com/no/p/bukse-med-elastisk-kant-ved-ankelen-svart-bukser-dame/7245617_F990

Strammer ingen steder, kan dras opp til knærne om varmt. Tynn, men hjelper mot trekk/air condition - og mygg/knott.

En lang singlett eller løs topp, cardigan og allværsjakke lett tilgjengelig. Putt gjerne ei lue i lommen, skal en over fjell, på ferge osv kan det være overraskende surt.

Bukse er mer praktisk enn kjoler/skjørt, om noe skulle skje. Kanskje må en skifte et dekk, kanskje må en tisse i skogkanten. Og en er rustet for mer variabelt vær.

Anonymkode: 66500...c7f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er som meg og er frysen: en løs bukse, t-skjorte/singlet og en tynn ullgenser. Liker også å ha med et ullskjerf i tilfelle det skulle bli kaldt. Dersom det blir varmt kan du ta av genseren, og blir det kaldere enn du forventet så kan du ta på skjerfet.

Evt sykkelshorts, T-skjorte og genser hvis du ikke blir så fort frysen.

Det er mine beste tips, men du må se selv hva du synes er behagelig

Anonymkode: 912b9...67c

AnonymBruker
Skrevet

Stort og lett bommullskjerf!! Så slipper du trekken. 

Anonymkode: 3cb79...753

AnonymBruker
Skrevet

Treningstights, singlet/t-skjorte og en lang cardigan

Anonymkode: 873c2...dd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...