Gå til innhold

Tomannsbolig og nye naboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter mange år med godt naboskap, har vi fått nye naboer som allerede etter 3 uker irriterer meg grenseløst. 

Mannen i familien sitter ute og damper hele dagen, lukter røyk konstant hos oss nå. Grusom lukt.

De slår opp verandadøra på vidt gap, og spiller musikk for hele nabolaget. Hver dag. 

Så et virkelig sjarmtrekk; nå har de installert en badestamp mot felles vegg, utendørs, og der durer og går boblebadet hele dagen. Kombinert med høy musikk, så er dette herlig for oss å sitte og høre på. For et mareritt! 

Anonymkode: 9b3c0...2f0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er så møkka lei folk som flytter i leiligheter og tror de kan oppføre seg som om det er et eget hus 😩 føler med dere, slike ting tærer på. Det eneste dere kan gjøre er å ta en skikkelig prat med de nye naboene

Anonymkode: 84166...23e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er så møkka lei folk som flytter i leiligheter og tror de kan oppføre seg som om det er et eget hus 😩 føler med dere, slike ting tærer på. Det eneste dere kan gjøre er å ta en skikkelig prat med de nye naboene

Vi i egne hus må også ta hensyn til naboene. Det er ingen i vårt nabolag som spiller høy musikk eller damper dagen lang i hagen. Synes det virker veldig hensynsløst 

Anonymkode: ef178...f73

• Liker 15
Gjest Passpartou
Skrevet

Folk som fortsatt røyker i 2021, tar vel generelt lite hensyn til omgivelsene.

AnonymBruker
Skrevet

Spill pola og trekkspill musikk hele dagen mot nabo. 

Legg naturlig dyregjødsel i krukker på veranda 

Anonymkode: 30b3f...b3c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Høy musikk hele dagen synes jeg er litt drøyt. Men å røyke ute i sin egen hage må da være lov. Forøvrig så plages jeg mest av folk som hele tiden klager på den minste lille ting om naboene og alltid skal ha det så stille. De burde flytte i en enebolig i skauen.

Anonymkode: ace23...9c4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi i egne hus må også ta hensyn til naboene. Det er ingen i vårt nabolag som spiller høy musikk eller damper dagen lang i hagen. Synes det virker veldig hensynsløst 

Ikke hos oss heller, men det er en fyr som er ganske høylytt når han er ute, som om han bor alene her, banner ført også og det er slitsomt å høre på. Har fått seg ny dame å, når hun kommer så vet du det, høylytt musikk i bilen, og når de sitter ute så hører du alt de snakker om. 🙄

Anonymkode: 62410...28b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Høy musikk hele dagen synes jeg er litt drøyt. Men å røyke ute i sin egen hage må da være lov. Forøvrig så plages jeg mest av folk som hele tiden klager på den minste lille ting om naboene og alltid skal ha det så stille. De burde flytte i en enebolig i skauen.

Det siste der er en typisk kommentar fra et menneske som ikke evner vise hensyn til andre enn seg selv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med naboene dine, er ikke sikkert de er klar over at du blir plaget. Det hjelper ikke å baksnakke de her inne.

Anonymkode: 94ec2...7e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere et sameie og husordensregler? 

Anonymkode: 547b3...bcc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bor man i halvparten av en tomannsbolig, så går det en å røyke på den siden av boligen, så man ikke plager naboen. Man må ikke stå på grensa til naboen å røyke, da gjør man det bare på trass. Det er flere som er allergisk mot røyk.

Anonymkode: da88b...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i tomannsbolig og har en annen tomannsbolig tett inntil på andre siden. Jeg røyker innimellom, ikke hver dag, men når jeg har venninner over eller dager der livet er vanskelig.

Sitter jeg på terrassen, vil røyken sive over til naboens terrasse evt soverom, om de har vinduet oppe. Det samme skjer med andre siden av huset. Røyker jeg der, vil røyken sive over til de andre naboenes soverom. Det er veldig dumt, men jeg forbeholder meg retten til å røyke på egen tomt, sånn ca 2 ganger i mnd.

Har også tenåringer i hus. De har innimellom venner over og da spilles det musikk, det må også tåles.

Anonymkode: 53f20...398

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veldig godt. Er de to tingene jeg hater mest fra naboer også. Ufordragelig med folk som tror de kan støye fritt, og aldri tar hensyn til andre. Burde vært strengere lovreguleringer for støy og lukter, når man bodde tett på andre. Hadde stemt det partiet som ville gjøre noe med dette problemet, så lenge de ikke hadde masse andre dårlige saker i programmet sitt.

Anonymkode: 272ba...6ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Forstår deg veldig godt. Er de to tingene jeg hater mest fra naboer også. Ufordragelig med folk som tror de kan støye fritt, og aldri tar hensyn til andre. Burde vært strengere lovreguleringer for støy og lukter, når man bodde tett på andre. Hadde stemt det partiet som ville gjøre noe med dette problemet, så lenge de ikke hadde masse andre dårlige saker i programmet sitt.

Anonymkode: 272ba...6ed

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor i tomannsbolig og har en annen tomannsbolig tett inntil på andre siden. Jeg røyker innimellom, ikke hver dag, men når jeg har venninner over eller dager der livet er vanskelig.

Sitter jeg på terrassen, vil røyken sive over til naboens terrasse evt soverom, om de har vinduet oppe. Det samme skjer med andre siden av huset. Røyker jeg der, vil røyken sive over til de andre naboenes soverom. Det er veldig dumt, men jeg forbeholder meg retten til å røyke på egen tomt, sånn ca 2 ganger i mnd.

Har også tenåringer i hus. De har innimellom venner over og da spilles det musikk, det må også tåles.

Anonymkode: 53f20...398

Oi, jeg synes det er helt vilt at du mener det er greit å røyke på terrassen når du VET at det går inn på naboens soverom. Håper de driter utenfor vinduet ditt når du sover, så kan du også føle på stanken. Bare sånn to ganger i måneden, det må du vel tåle. Bare synd passiv drittlukting ikke kan føre til kreft. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oi, jeg synes det er helt vilt at du mener det er greit å røyke på terrassen når du VET at det går inn på naboens soverom. Håper de driter utenfor vinduet ditt når du sover, så kan du også føle på stanken. Bare sånn to ganger i måneden, det må du vel tåle. Bare synd passiv drittlukting ikke kan føre til kreft. 

Enig, tenk å vite at DINE uvaner faktisk går utover livskvaliteten til andre i et sted som skal gi deg energi og ro - altså ditt eget hjem. Tenk å vite at røyken du ødelegger kroppen din med siver inn på et barnerom hvor et barn skal sove. Jeg hadde ALDRI hatt samvittighet til å gjøre noe sånt! Skulle virkelig ønske røykere og mennesker som lager utrolig mye støy måtte bodd i samme området/borettslag.

• Liker 1
Skrevet
Passpartou skrev (På 20.6.2021 den 1.05):

Folk som fortsatt røyker i 2021, tar vel generelt lite hensyn til omgivelsene.

Enig. Lavpanna folk med lav utdannelse og usunn levestil.

Mine kondolanser, TS. Du kan prøve å prate med dem og du kan engasjere advokat å sende dem et brev. Dette med røyk er nok verst for min del. Høy musikk i tide og utide er ikke noe dere skal finne dere i.

Et tips fra meg - kom med forslag for endringer. For eksempel røyke lengst unna deres hus, flytte badestampen på den andre siden og ikke mot fellesvegg, begrense musikkvolumet eller når på døgnet det skal spilles. Da er du ikke kjip som vil bestemme hva de skal og ikke skal gjøre, men løsningsorientert. ''Spill musikk, men ikke hele tiden og ikke så høyt. Ha badestamp, men ikke på fellesvegg hvor det sjenerer oss. Røyk, men ikke nært huset vårt.'' Da har du større sjanse å nå frem.

Jeg er sjeleglad at vi flyttet til enebolig - bodde i leilighet først og hadde 1 nabo som virkelig ikke var egnet til å bo nær andre mennesker og ikke tok hensyn. Nå har vi også naboer, men ikke tett på oss og jeg ser at alle tar hensyn til naboene uansett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...