Gå til innhold

Blir ikke gravid, bestilt time hos fastlege. Hva skal jeg spørre om?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å bli gravid i over et år nå og har fortsatt ikke blitt gravid. Nå har jeg tatt steget og bestilt time hos min fastlege for å ta opp dette. Men hva skal jeg si/hva er lurt å ta opp? Begynte å tenke nå og klarte ikke å komme på noen god måte å si det på. Kommer heller ikke på noen spørsmål, selv om jeg tidligere har tenkt på flere ting. Er akkurat som hjernen min har stoppet helt å fungere når jeg prøver å formulere noe for å forklare problemet. Skal nevnes at jeg blir ekstremt nervøs for å gå til lege, tannlege osv, da jeg føler at jeg opptar tiden dems og at det ikke er ille nok det jeg går dit for. Men jobber med meg selv og har overvunnet frykten og bestilt timen. Men neste steg er hva bør jeg passe på å spørre om/be om at legen sjekker når jeg først er der? 

Anonymkode: ac82d...5fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å ta med partner. Dere må møte begge to hvis lege skal henvise dere til utredning. Dere kan bare fortelle at dere har prøvd over ett år, så kommer nok legen til å stille noen spm til dere begge, så praten går nok av seg selv. Lykke til🌸

Anonymkode: 15848...054

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet

"Hei, vi har prøvd å få baby en stund, men det skjer ikke noe. Kan du henvise oss til en gynekolog som kan sjekke at vi fungerer som vi skal?"

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt eggløsningstester hjemme og funnet ut om du har eggløsning? Og alt annet virker normalt? Vekten er grei?

Jeg hadde ikke eggløsning og er veldig overvektig, så jeg gikk til legen og sa "Hei jeg vil ha barn men har ikke eggløsning og vil henvises til gynekolog" og fikk det. Vi hadde ikke prøvd like lenge som dere men fordi jeg ikke hadde eggløsning anså jeg det ikke som "reell prøving" og tok derfor kontakt før det var gått et år. 

Tenker at det holder at du sier at du har forsøkt å bli gravid i ett år nå uten og lykkes, og at du vil henvises videre, så går nok resten av seg selv derfra :) Lykke til!!

(Hos meg fant de PCO, en form for cyster på eggstokkene, og jeg var forberedt på hormonbehandling men greide å snu det selv med vektnedgang, kosttilskudd og kostholdsbytte - og nå er jeg 20 uker på vei.)

Anonymkode: 1b9ec...902

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...