AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Jeg er et menneske som kunne fint levd for meg selv i en hytte langt inn i skogen. Noen ganger er det ekstremt godt å koble seg ut. Men jeg får meldinger av mamma hver eneste dag. Og føler jeg hele tiden må svare, fordi hun er så sensitiv på ting. Svarer jeg ikke, så tror hun det er noe. Og begynner å overtenke. Jeg blir litt sliten av det. Det er ikke noe viktig hun sender, men alt hun sender vil hun hele tiden ha bekreftelse på. Det er ikke bare det, men det er den forventningen om at alle må ha svar hele tiden. Kan man ikke få lov til å ha en dag der man ikke gidder å svare uten at noen begynner å lure på om forholdet vårt er like sterkt? Feks hvis jeg ikke svarer en venn på en dag, så kan de lure på om vi egentlig er like gode venner som før. Siden jeg ignorerer meldingen. Men handler bare om at jeg ikke gidder å være tilgjengelig 24/7. Men det å få meldinger hver dag av mamma er også litt mye. Jeg vet hun er glad i meg og at jeg må sette pris på det og alt det der. Jeg er kjempe glad i hun. Men jeg bare synes det er godt å bare slippe "mas". Jeg høres sikkert egoistisk ut. Jeg bare elsker å være litt alene og kjenne meg alene. Uten noe form for mennskelig kontakt hver eneste dag. Jeg trenger noen dager der jeg er helt alene og det får meg til å slappe ordentlig av. Men jeg vil ikke såre hun heller med å fortelle at meldinger hver dag er litt i det meste laget for min del. Ja, det høres egoistisk ut. Jeg vet det. Men jeg kan umulig være alene? Jeg vil ikke såre hun heller, så jeg føler ikke jeg kan si noe? Anonymkode: e18c5...e43 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Du må bare sette ned foten, og om det sårer henne, så får det heller være! Anonymkode: 96c4f...2f0 5
GammelKaktus Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Har du nettopp flyttet ut eller er du i 30 årene liksom? Ser for meg at jeg kommer til å plage guttungen med slike meldinger når han flytter ut 😄 Du får ta en prat med henne og si at du har behov for å være alene, men kanskje du kan sende henne en melding og si "Hei jeg lever" sånn at hun får roen? Men ikke noe mer enn det. 6
Syrinia Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er et menneske som kunne fint levd for meg selv i en hytte langt inn i skogen. Noen ganger er det ekstremt godt å koble seg ut. Men jeg får meldinger av mamma hver eneste dag. Og føler jeg hele tiden må svare, fordi hun er så sensitiv på ting. Svarer jeg ikke, så tror hun det er noe. Og begynner å overtenke. Jeg blir litt sliten av det. Det er ikke noe viktig hun sender, men alt hun sender vil hun hele tiden ha bekreftelse på. Det er ikke bare det, men det er den forventningen om at alle må ha svar hele tiden. Kan man ikke få lov til å ha en dag der man ikke gidder å svare uten at noen begynner å lure på om forholdet vårt er like sterkt? Feks hvis jeg ikke svarer en venn på en dag, så kan de lure på om vi egentlig er like gode venner som før. Siden jeg ignorerer meldingen. Men handler bare om at jeg ikke gidder å være tilgjengelig 24/7. Men det å få meldinger hver dag av mamma er også litt mye. Jeg vet hun er glad i meg og at jeg må sette pris på det og alt det der. Jeg er kjempe glad i hun. Men jeg bare synes det er godt å bare slippe "mas". Jeg høres sikkert egoistisk ut. Jeg bare elsker å være litt alene og kjenne meg alene. Uten noe form for mennskelig kontakt hver eneste dag. Jeg trenger noen dager der jeg er helt alene og det får meg til å slappe ordentlig av. Men jeg vil ikke såre hun heller med å fortelle at meldinger hver dag er litt i det meste laget for min del. Ja, det høres egoistisk ut. Jeg vet det. Men jeg kan umulig være alene? Jeg vil ikke såre hun heller, så jeg føler ikke jeg kan si noe? Anonymkode: e18c5...e43 Hvis du føler det sånn,så må du jo snakke med henne. Skulle ønske jeg hadde moren min her på jorden fortsatt😥 Ville gladelig tatt i mot flere meldinger daglig 💔 14
Syrinia Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Syrinia skrev (Akkurat nå): Hvis du føler det sånn,så må du jo snakke med henne. Skulle ønske jeg hadde moren min her på jorden fortsatt😥 Ville gladelig tatt i mot flere meldinger daglig 💔 Jeg har forresten kontakt med sønnen min hver dag❤ Ikke mas da og det går begge veier😊 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 Forklar henne akkurat det du skrev her, men hvis hun er en bekymret mor så ville jeg nok vurdert å bare tatt meg de 30 sekundene det tar å gi livstegn. Plutselig en dag vil du savne det. Anonymkode: e6c7c...68d 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 FrøkenMånestråle skrev (4 minutter siden): Har du nettopp flyttet ut eller er du i 30 årene liksom? Ser for meg at jeg kommer til å plage guttungen med slike meldinger når han flytter ut 😄 Du får ta en prat med henne og si at du har behov for å være alene, men kanskje du kan sende henne en melding og si "Hei jeg lever" sånn at hun får roen? Men ikke noe mer enn det. Jeg er i midten av 20 årene og yngst i søskenflokken. Jeg vet det kan ha noe å si. Syrinia skrev (4 minutter siden): Hvis du føler det sånn,så må du jo snakke med henne. Skulle ønske jeg hadde moren min her på jorden fortsatt😥 Ville gladelig tatt i mot flere meldinger daglig 💔 Syrinia skrev (2 minutter siden): Jeg har forresten kontakt med sønnen min hver dag❤ Ikke mas da og det går begge veier😊 Er lei for å høre det med din mamma ❤️ Skjønner du ville ha tatt i mot masse meldinger da ❤️ Og det er helt naturlig. Bra du har mye kontakt med din sønn. Jeg vil jo ha mye kontakt med mamma jeg også og jeg vil jo ha det uansett. Men jeg er ganske introvert, og har behov for den ene eller 2 dagene der jeg kan slippe å føle et ansvar over å svare henne. Jeg synes det er enklere å ignorere vennene mine, for de bekymrer seg ikke i like stor grad. Men er vanskeligere å ikke svare mamma. Jeg er jo uendelig glad i henne. Men vi har jo åpenbart helt ulike behov når det kommer til dette 😕 Anonymkode: e18c5...e43 1
Gjest theTitanic Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er et menneske som kunne fint levd for meg selv i en hytte langt inn i skogen. Noen ganger er det ekstremt godt å koble seg ut. Men jeg får meldinger av mamma hver eneste dag. Og føler jeg hele tiden må svare, fordi hun er så sensitiv på ting. Svarer jeg ikke, så tror hun det er noe. Og begynner å overtenke. Jeg blir litt sliten av det. Det er ikke noe viktig hun sender, men alt hun sender vil hun hele tiden ha bekreftelse på. Det er ikke bare det, men det er den forventningen om at alle må ha svar hele tiden. Kan man ikke få lov til å ha en dag der man ikke gidder å svare uten at noen begynner å lure på om forholdet vårt er like sterkt? Feks hvis jeg ikke svarer en venn på en dag, så kan de lure på om vi egentlig er like gode venner som før. Siden jeg ignorerer meldingen. Men handler bare om at jeg ikke gidder å være tilgjengelig 24/7. Men det å få meldinger hver dag av mamma er også litt mye. Jeg vet hun er glad i meg og at jeg må sette pris på det og alt det der. Jeg er kjempe glad i hun. Men jeg bare synes det er godt å bare slippe "mas". Jeg høres sikkert egoistisk ut. Jeg bare elsker å være litt alene og kjenne meg alene. Uten noe form for mennskelig kontakt hver eneste dag. Jeg trenger noen dager der jeg er helt alene og det får meg til å slappe ordentlig av. Men jeg vil ikke såre hun heller med å fortelle at meldinger hver dag er litt i det meste laget for min del. Ja, det høres egoistisk ut. Jeg vet det. Men jeg kan umulig være alene? Jeg vil ikke såre hun heller, så jeg føler ikke jeg kan si noe? Anonymkode: e18c5...e43 Det er ikke egoistisk. Kanskje din mor sender deg meldinger fordi hun tror DU ønsker det, og at DU er ensom? Det er en vanlig missoppfatning at single (om du er singel) automatisk er ensomme og trenger å fylle tiden med noe/noen.
GammelKaktus Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er i midten av 20 årene og yngst i søskenflokken. Jeg vet det kan ha noe å si. Det er nok det ja, har en venninne som er 34 som og er yngst og hun får dobbelt så mange telefoner og meldinger som søstrene. 😄 Men ta en prat med henne. 2
Syrinia Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er i midten av 20 årene og yngst i søskenflokken. Jeg vet det kan ha noe å si. Er lei for å høre det med din mamma ❤️ Skjønner du ville ha tatt i mot masse meldinger da ❤️ Og det er helt naturlig. Bra du har mye kontakt med din sønn. Jeg vil jo ha mye kontakt med mamma jeg også og jeg vil jo ha det uansett. Men jeg er ganske introvert, og har behov for den ene eller 2 dagene der jeg kan slippe å føle et ansvar over å svare henne. Jeg synes det er enklere å ignorere vennene mine, for de bekymrer seg ikke i like stor grad. Men er vanskeligere å ikke svare mamma. Jeg er jo uendelig glad i henne. Men vi har jo åpenbart helt ulike behov når det kommer til dette 😕 Anonymkode: e18c5...e43 Snakk med henne du❤ 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 Kan du ikke sende henne en melding og si noe sånt som: du betyr veldig mye for meg og jeg vil ikke at du skal bli bekymret, derfor sier jeg i fra. Jeg må koble litt ut og kommer til å ha mobilen av i perioder. Derfor vil det ta lenger tid mellom hver gang du får svar. Anonymkode: 00e72...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 Jeg skrur av tlf noen timer hver dag, for å få koblet ut hjernen😅synes det er helt greit. Prøv å snakk med moren din; kan godt være hun tror du «trenger» å følges opp daglig. Jeg har selv fått en av mine venner til å slutte med å følge meg gjennom hele dagen via meldinger🤭det var ikke lett; har brukt noen år på å få h*n til å forstå😅Jeg tenker det ofte handler like mye om avsenders ensomhet, selv om det blir kamuflert som omsorg…! Anonymkode: a5eab...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver Ts. Jeg får også daglige meldinger og oppdateringer. 80% av det mest bare fjas. Jeg gidder ikke svare hver gang, svarer heller dagen etter eller noe. men det stopper tydeligvis ikke mamma fra og sende daglig til meg. Anonymkode: ba7ea...129 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner meg veldig igjen i det du skriver Ts. Jeg får også daglige meldinger og oppdateringer. 80% av det mest bare fjas. Jeg gidder ikke svare hver gang, svarer heller dagen etter eller noe. men det stopper tydeligvis ikke mamma fra og sende daglig til meg. Anonymkode: ba7ea...129 Ja mye fjas! haha. Synes og det er spesielt når 99,9% av fjaset er fra samme person😣jeg gidder ikke bruke tiden på fjas! før stresset jeg veldig med å svare-nå gir jeg blanke. Anonymkode: a5eab...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 Det høres ut som om hun har noe hun sliter med, f.eks. en form for angst. Jeg mener ikke at du bør ta hensyn til det, men at det kan være en forklaring på hvorfor hun "må" ha svar. At hun kanskje kjenner på en vond uro og ser for seg fryktelige ting dersom noen ikke svarer. Jeg ville tatt det opp med henne som noen sier ovenfor, at du ønsker å ha telefonen avslått noen dager her og der og at hun derfor ikke lenger kan forvente svar samme dag. Kanskje også si at du ikke er så glad i å sende meldinger hele tiden. Anonymkode: 46ac1...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: (...) Jeg bare elsker å være litt alene og kjenne meg alene. Uten noe form for mennskelig kontakt hver eneste dag. Jeg trenger noen dager der jeg er helt alene og det får meg til å slappe ordentlig av. Men jeg vil ikke såre hun heller med å fortelle at meldinger hver dag er litt i det meste laget for min del. Ja, det høres egoistisk ut. Jeg vet det. Men jeg kan umulig være alene? Jeg vil ikke såre hun heller, så jeg føler ikke jeg kan si noe? Anonymkode: e18c5...e43 Jeg vil ikke si det er egoistisk, men det er liksom ditt problem mye mer enn det er andres problem. Trenger du tre dager uten meldinger, jamen så må du slukke telefonen eller la være å lese dem. Det er ikke andres skyld at du ikke klarer å legge telefonen fra deg. Anonymkode: 62ffb...d28
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #17 Skrevet 20. juni 2021 1. «noen dager legger jeg bort telefonen og går tur eller noe, ikke bli bekymra om du ikke får svar på noen timer» 2. «kan du sende litt færre meldinger? Osv passende forslag her» 3. du kan tøye tiden for å svare, men det krever lang tid. 1. uke: vent i ti minutter, 2. uke: vent i 12 minutter, 3. uke vent i 15 min, 4. 18 min, 5. 22 min 6. 30 min, 7. 45 min osv osv. i løpet av noen mnd har du utsatt så mye at du kan vente til neste dag Anonymkode: 9e09f...f6d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #18 Skrevet 20. juni 2021 Jeg er snart 40 år og får fortsatt meldinger av mamma hver dag, gjerne mange meldinger. Ofte lange serier med meldinger med stadig nye spørsmål som må svares på. Hun blir bekymret hvis jeg ikke svarer, så må svare. Da barna mine var mindre ble dette en belastning, og da snakket jeg med henne om å begrense dette. Særlig ba jeg henne om å ikke sende meldinger i den tiden jeg holdt på med kveldsstell og legging. Etterhvert skled det ut og nå er det tilbake for fullt. Jeg treffer mamma hver uke, minst en gang men ofte flere. Snakker også i telefonen innimellom. Så alle disse smsene om løst og fast er egentlig helt unødvendige. Tror hun har et behov for å ha litt kontroll med hva som foregår med meg og barna. Anonymkode: 3cb24...228
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #19 Skrevet 20. juni 2021 Moren min døde i fjor, men sendte meg ofte meldinger. Savner det, og synes du er heldig som har en mor som sender deg meldinger. Dårlig svar sikkert, men blir litt emosjonell og synes dere med foreldre i live er heldige og håper dere kan nyte tiden med foreldre som bryr seg om dere og vil ha kontakt. Man vet aldri når livet tar slutt. Anonymkode: d3e99...d93 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #20 Skrevet 20. juni 2021 Vær glad du har en mamma som bryr seg. Min mamma har aldri brydd seg og hun er nå dement. Anonymkode: ebbc8...b7d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå