AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Skal et par dager til Bergen i sommer. Noen som vil anbefale spisesteder? Anonymkode: 5147c...fb0
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Moon, Bare Vestland, Allmuen, Spisekroken og Huggorm er blant mine favoritter ☺️ Anonymkode: 9950f...274
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Jeg liker veldig godt Salsa, Zupperia, Il forno, Olivia, Brasilia, og Escalon 😋 Anonymkode: 26fe3...ddb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 Italiensk - Bien Centro eller Villani. Koreansk - Kogi Romantisk - Spisekroken (be om bord oppe) Utsikt og ok lunsj - Bjerk. Vil ikke anbefale middag her. Burger - Bien Snackbar, Holy Cow eller Gin og Burger. Foretrekker Bien. Izakaya - Bien bar Litt dyrere: Lysverket. Colonialen 44. Damsgård. Synes ikke det er noen virkelig gode sushi steder, men hadde gått for Nama eller Red Sun. Red Sun har gode dumplings. Unngå alt som ligger rundt Vågen. Dette er overpriset og fullt av turister. Anonymkode: 54fd4...82f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 Bare, 1877, Nama, Munken Bistro og Lysverket er blant mine favoritter. Anonymkode: 29e7b...291 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #7 Skrevet 20. juni 2021 Marg og bein på Nygårdshøyden (rett bak Grieghallen) Anonymkode: 8ee5c...ca9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 Dersom du vil oppleve noe litt annerledes kan dette være et alternativ. Jeg har ikke vært der på noen år, men var god mat sist jeg var der: https://corneliusrestaurant.no/ Og dersom du skal gjøre noe typisk bergensk: kjøpe pølser på Trekroneren. 😉 Anonymkode: 54fd4...82f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg liker veldig godt Salsa, Zupperia, Il forno, Olivia, Brasilia, og Escalon 😋 Anonymkode: 26fe3...ddb Er så morsomt hvor forskjellige folk er. Jeg hadde unngått disse. Smaken er som baken. 😊 Anonymkode: 54fd4...82f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dersom du vil oppleve noe litt annerledes kan dette være et alternativ. Jeg har ikke vært der på noen år, men var god mat sist jeg var der: https://corneliusrestaurant.no/ Og dersom du skal gjøre noe typisk bergensk: kjøpe pølser på Trekroneren. 😉 Anonymkode: 54fd4...82f Ja! Til begge, faktisk. Der traff du hjertet mitt. Cornelius er en opplevelse. For du blir fraktet dit i båt. Men det bør være fint vær. Og trekroneren til lunsj, rusle ned til bryggen, og nyte utsikten. Om dere er av typen som vil bruke kort tid på lunsj. Eller tidenes beste nattmat Anonymkode: 29e7b...291
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg liker veldig godt Salsa, Zupperia, Il forno, Olivia, Brasilia, og Escalon 😋 Anonymkode: 26fe3...ddb AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er så morsomt hvor forskjellige folk er. Jeg hadde unngått disse. Smaken er som baken. 😊 Anonymkode: 54fd4...82f Enig i siste taler. Disse ville jeg virkelig unngått, av ulike grunner. Med mindre man ønsker noe helt greit og billig. Men da ville jeg heller valgt en lokal perle, eller noe tradisjonsrikt. De har ingenting med det kulinariske å gjøre, de har ingenting med å oppleve Bergen å gjøre. Men hjelper om TS supplerer med budsjett, ønsker, og smak. Er i overkant interessert i mat. Og etter noen år i Bergen har man jo prøvd "alt". Anonymkode: 29e7b...291
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og etter noen år i Bergen har man jo prøvd "alt". Ja, er kjedelig at det bare dukker opp nye kjeder hver gang det skal åpnes noe nytt... Men gleder meg til den nye kinesiske skal åpne! Autentisk mat og i samarbeid med han som driver Lysverket. Det må bli bra! Anonymkode: 54fd4...82f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, er kjedelig at det bare dukker opp nye kjeder hver gang det skal åpnes noe nytt... Men gleder meg til den nye kinesiske skal åpne! Autentisk mat og i samarbeid med han som driver Lysverket. Det må bli bra! Anonymkode: 54fd4...82f Spennende! Den har jeg ikke hørt om en gang. Men lysverket + kinesisk = 💯 Er det lov om å drømme om Hakkasan i Bergen? Riktignok før de gjorde kjede ut av den også... Anonymkode: 29e7b...291
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i siste taler. Disse ville jeg virkelig unngått, av ulike grunner. Med mindre man ønsker noe helt greit og billig. Men da ville jeg heller valgt en lokal perle, eller noe tradisjonsrikt. De har ingenting med det kulinariske å gjøre, de har ingenting med å oppleve Bergen å gjøre. Men hjelper om TS supplerer med budsjett, ønsker, og smak. Er i overkant interessert i mat. Og etter noen år i Bergen har man jo prøvd "alt". Anonymkode: 29e7b...291 Budsjett er ikke så viktig, men behøver ikke være 6 retters med egen vinmeny, kan likeså godt være en god suppe liksom til lunsj. Er mest opptatt av at det er fine omgivelser - og helst ikke typiske kjeder, gøy å kunne prøve noe som du ikke finner i hjembyen. Gjerne en lokal perle som du snakker om. Jeg er glad i å prøve ulike ting, så om det er sjømat eller grill har liksom ikke så mye å si. Anonymkode: 5147c...fb0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 Takker for mange tips! Anonymkode: 5147c...fb0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Budsjett er ikke så viktig, men behøver ikke være 6 retters med egen vinmeny, kan likeså godt være en god suppe liksom til lunsj. Er mest opptatt av at det er fine omgivelser - og helst ikke typiske kjeder, gøy å kunne prøve noe som du ikke finner i hjembyen. Gjerne en lokal perle som du snakker om. Jeg er glad i å prøve ulike ting, så om det er sjømat eller grill har liksom ikke så mye å si. Anonymkode: 5147c...fb0 Søk opp Munken bistro. Se om det kan være noe. Ikke nødvendigvis omgivelser, men matopplevelse. Og virkelig - Cornelius, som en foreslå før meg her. Lysverket og Marg og Bein som tidligere nevnt er også restauranter jeg er stolt av å ha i Bergen. Nama er et av mine stamsteder, god sushi, men må innrømme at jeg heller ville valgt Omakase, Alex eller Nodee (Oslo). Ville også vurdert Bergen Tracteursted eller Bryggeloftet. Maten er tradisjonsrik og god, men ikke så mye mer. Likevel, som turist er det veldig koselig å spise tradisjonsmat i tradisjonelle lokaler på Bryggen. Bare er Michelin, om det er av interesse. Eneste i Bergen. Om det er fint vær vil jeg også foreslå bakhagen til Colonialen Matbaren. Anonymkode: 29e7b...291 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #17 Skrevet 20. juni 2021 Dra til Er-An Vegkro på Søfteland! 600bussen går dit om du ikke ha bil (stoppet heter Røykenes), der finner du amerikanske burgere, om du vil kan du sitte i en ekte amerikansk skolebuss og spise! Anonymkode: f1771...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #18 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Søk opp Munken bistro. Se om det kan være noe. Ikke nødvendigvis omgivelser, men matopplevelse. Og virkelig - Cornelius, som en foreslå før meg her. Lysverket og Marg og Bein som tidligere nevnt er også restauranter jeg er stolt av å ha i Bergen. Nama er et av mine stamsteder, god sushi, men må innrømme at jeg heller ville valgt Omakase, Alex eller Nodee (Oslo). Ville også vurdert Bergen Tracteursted eller Bryggeloftet. Maten er tradisjonsrik og god, men ikke så mye mer. Likevel, som turist er det veldig koselig å spise tradisjonsmat i tradisjonelle lokaler på Bryggen. Bare er Michelin, om det er av interesse. Eneste i Bergen. Om det er fint vær vil jeg også foreslå bakhagen til Colonialen Matbaren. Anonymkode: 29e7b...291 Tusen takk for gode tips! Litt gøy å være turist og se litt «typisk Bergen», men også ha dager hvor det er matopplevelse i fokus Anonymkode: 5147c...fb0
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 Yellowstar skrev (9 timer siden): Pygmalion! Der pleide vi å gå for veldig mange år siden. Hvordan er det der nå? (Jeg er ikke ts) Anonymkode: 8ee5c...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå