AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #21 Skrevet 20. juni 2021 Husk at de små ikke skal ha peanøtter heller. De kan komme ned i lungen og da må de på sykehuset for å få dem fjernet. Peanøtter er dritskummelt. Kjenner en liten tass på to, der det bare såvidt gikk bra❤️ Anonymkode: 5149c...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #22 Skrevet 20. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Husk at de små ikke skal ha peanøtter heller. De kan komme ned i lungen og da må de på sykehuset for å få dem fjernet. Peanøtter er dritskummelt. Kjenner en liten tass på to, der det bare såvidt gikk bra❤️ Anonymkode: 5149c...4a7 https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/opKXpj/2-aaring-satte-peanoetter-i-halsen-operert-tre-ganger Anonymkode: 5149c...4a7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #23 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husk at de små ikke skal ha peanøtter heller. De kan komme ned i lungen og da må de på sykehuset for å få dem fjernet. Peanøtter er dritskummelt. Kjenner en liten tass på to, der det bare såvidt gikk bra❤️ Anonymkode: 5149c...4a7 Peanøtter kan også kapsle seg inn hvis de kommer i lungene, de har en spesiell nøttefett som gjør dette. Kan bli kronisk lungebetennelse. Anonymkode: d6c71...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #24 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Trodde det var allmennkunnskap at små barn ikke skal ha popcorn? Anonymkode: 38854...06a de gir jo dette i barnehagen av og til når de skal kose seg Anonymkode: 9a931...0d6 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #25 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg gir ikke pop corn til ungene mine på 8år og 13år. Syns det pop cornet er skummelt! Anonymkode: 37633...76d 13-åringen får ikke lov til å spise popcorn?! Anonymkode: 83f71...d9d 9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #26 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg opplevde en gang at 3 åringen min fikk potet i halsen. Vi var på stranden og jeg fikk det ikke ut. Jeg er helsepersonell så visste akkurat hva jeg skulle gjøre. Folk begynte å samle seg rundt oss, jeg ble mer og mer desperat. Så gjorde jeg noe som ikke er anbefalt. Jeg tok fingren min inn i munnen hans, la fingeren på siden av tungen og trykket hardt. Sprut oppkast ble resultatet og potetenbiten ble med samtidig. Gikk helt fint. Jeg har aldri vært mer takknemlig med å tørke opp oppkast. Anonymkode: d6c71...2dc Litt på siden, men jeg lurer på om det var legelaget på programmet Alle mot alle som sa at man går mer og mer vekk fra Heimlich og anbefaler faktisk å stikke fingrene inn i munnen på barnet. Som de sa; da kommer biten enten opp eller ned (i magen). Anonymkode: 606d5...6c9
Gjest Albbas Skrevet 20. juni 2021 #27 Skrevet 20. juni 2021 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: Husk at de små ikke skal ha peanøtter heller. De kan komme ned i lungen og da må de på sykehuset for å få dem fjernet. Peanøtter er dritskummelt. Kjenner en liten tass på to, der det bare såvidt gikk bra❤️ Anonymkode: 5149c...4a7 8 hours ago, AnonymBruker said: https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/opKXpj/2-aaring-satte-peanoetter-i-halsen-operert-tre-ganger Anonymkode: 5149c...4a7 Dette har jeg også lest, men det er på tilfeldige nettartikler jeg har lest dette. Synes det er ganske dårlig at offentlig helsevesen ikke er flinkere til å fortelle om slikt! Man informeres i alle vinkler om viktigheten av å unngå salami som gravid (og risikoen er faktisk nesten null), å ikke gi dem honning før ett år, men etter ett år er det jo nesten fritt frem. Det er ikke alle som tilfeldigvis ramler over disse artiklene. Jeg syns også det er dårlig at ikke foreldre tilbys førstehjelpskurs via helsestasjonen. Hadde vært mer nyttig med en time om førstehjelp, enn en time med fysioterapeut der man småprater om vippestol eller ikke, på barselgruppene... Endret 20. juni 2021 av Albbas
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #28 Skrevet 20. juni 2021 Albbas skrev (1 time siden): Jeg syns også det er dårlig at ikke foreldre tilbys førstehjelpskurs via helsestasjonen. Hadde vært mer nyttig med en time om førstehjelp, enn en time med fysioterapeut der man småprater om vippestol eller ikke, på barselgruppene... Alle helsestasjoner skal jo tilby førstehjelpskurs? Anonymkode: df6aa...b43
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #29 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Alle helsestasjoner skal jo tilby førstehjelpskurs? Anonymkode: df6aa...b43 Blir ikke tilbydt her i Ålesund hvertfall Anonymkode: 0230b...7a3
Gjest Albbas Skrevet 20. juni 2021 #30 Skrevet 20. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Alle helsestasjoner skal jo tilby førstehjelpskurs? Anonymkode: df6aa...b43 Nei...
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #31 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): de gir jo dette i barnehagen av og til når de skal kose seg Anonymkode: 9a931...0d6 Da må du si ifra at de må slutte. Det er ikke sikkert de har fått med seg at popcorn er farlig for de små. Send nyhetssaken om gutten som døde til styrer. Anonymkode: 9845a...695
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #32 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg leste om det etterpå og aldri mer nei. Anonymkode: 65271...d60 Aldri mer er vel kanskje litt voldsomt? Det får da være måte på. Anonymkode: 1ec59...97d
Vera Vinge Skrevet 20. juni 2021 #33 Skrevet 20. juni 2021 Jeg hadde også en utrolig ekkel hendelse med min eldste da han var rundt 3,5. Da var han så stor at jeg vel ikke tenkte så mye på at han kunne sette ting ordentlig i halsen. Da satt han og spiste en pølse og satt fast en bit. Jeg la ham da raskt tvers over fanget mitt med hodet litt ned og dunket ham hardt i ryggen til biten kom ut. Det ble pølser delt på langs en stund etter det...
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #34 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Da må du si ifra at de må slutte. Det er ikke sikkert de har fått med seg at popcorn er farlig for de små. Send nyhetssaken om gutten som døde til styrer. Anonymkode: 9845a...695 i mange barnehager over hele landet. Anonymkode: 9a931...0d6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #35 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri mer er vel kanskje litt voldsomt? Det får da være måte på. Anonymkode: 1ec59...97d Aldri mer kan bety "Ikke på en del år"... i en slik setning betyr det nødvendigvis ikke ALDRI. Ikke rakk ned på andre, da har man ikke noe å gjøre på Internett. Moren her er i en sårbar periode, da hjelper det ikke at du skal pirke på et ord. Anonymkode: be0bc...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #36 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Aldri mer kan bety "Ikke på en del år"... i en slik setning betyr det nødvendigvis ikke ALDRI. Ikke rakk ned på andre, da har man ikke noe å gjøre på Internett. Moren her er i en sårbar periode, da hjelper det ikke at du skal pirke på et ord. Anonymkode: be0bc...dd3 Takk❤️Du er god. Takk gud for slike mennesker som deg. Du fikk med poenget mitt helt klart. Anonymkode: 65271...d60
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå