Gå til innhold

Ungen min fikk popkorn i halsen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Barnet mitt på 1,5 år spiste litt popkorn med storebror. Plutselig ser jeg at han prøver å få opp noe av halsen uten at det går jeg tar han opp og bøyer han ned og han kaster opp ganske mye,senere begynner han å gråte,men kaster opp igjen. Han blir helt fin straks etter dette og drikker vann. Er helt fin i formen. Har noen opplevd liknende bør vi kontakte lege? Popkorn er helt uaktuelt for han på en gooooood stund.

Anonymkode: 65271...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Popkorn er ikke for barn under tre år. En gutt døde av et av de skallene i halsen. Google det. 

Anonymkode: 9845a...695

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Popkorn er ikke for barn under tre år. En gutt døde av et av de skallene i halsen. Google det. 

Anonymkode: 9845a...695

Jeg leste om det etterpå og aldri mer nei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde alt rett og fikk pop-cornet opp og ut- heldigvis og godt gjort 💖Og så er det nok greit å vente en god stund til før dere prøver å spise det igjen! 😊 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplevde en gang at 3 åringen min fikk potet i halsen. Vi var på stranden og jeg fikk det ikke ut. Jeg er helsepersonell så visste akkurat hva jeg skulle gjøre. Folk begynte å samle seg rundt oss, jeg ble mer og mer desperat. Så gjorde jeg noe som ikke er anbefalt. Jeg tok fingren min inn i munnen hans, la fingeren på siden av tungen og trykket hardt. Sprut oppkast ble resultatet og potetenbiten ble med samtidig. Gikk helt fint. Jeg har aldri vært mer takknemlig med å tørke opp oppkast. 

Anonymkode: d6c71...2dc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lillejeg skrev (Akkurat nå):

Du gjorde alt rett og fikk pop-cornet opp og ut- heldigvis og godt gjort 💖Og så er det nok greit å vente en god stund til før dere prøver å spise det igjen! 😊 

Takk. Det var grusomt da jeg var alene med de,men jeg handlet ganske fort. Det kan du være sikker på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg opplevde en gang at 3 åringen min fikk potet i halsen. Vi var på stranden og jeg fikk det ikke ut. Jeg er helsepersonell så visste akkurat hva jeg skulle gjøre. Folk begynte å samle seg rundt oss, jeg ble mer og mer desperat. Så gjorde jeg noe som ikke er anbefalt. Jeg tok fingren min inn i munnen hans, la fingeren på siden av tungen og trykket hardt. Sprut oppkast ble resultatet og potetenbiten ble med samtidig. Gikk helt fint. Jeg har aldri vært mer takknemlig med å tørke opp oppkast. 

Så grusomt å oppleve, men så bra det gikk godt ❤️

Anonymkode: ebb96...6c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gir ikke pop corn til ungene mine på 8år og 13år. Syns det pop cornet er skummelt! 

Anonymkode: 37633...76d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg håper og unner ingen å oppleve dette med sitt barn. Jeg har og hadde det helt forferdelig. Jeg er inne på rommet hans og ser til han hele tiden. Han har der bra.

Har du ringt legevakta? Legen vil muligens se barnet. 

Anonymkode: 8751b...450

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ååh, sender deg en varm klem ❤

Når eldste jenta mi var 1 år og 3 måneder fikk hun en bit i halsen av "smothie biter" som selges på barneavdelingen på matbutikker, for barn fra 12 mnd. Den skal egentlig smelte men denne smeltet ikke så fort som de andre pakkene vi kjøpte før denne episoden. Hun var flink til å tygge ellers, men så valgte hun å svelge den. Det var så grusomt når det sto på at jeg skreik etter hjelp selv om jeg visste at ingen kunne høre meg. Jeg gjorde noe jeg egentlig ille skal gjøre, brukte hendene for å få tak I biten (den kan presses ned å utfallet kan bli verre), men jeg fikk den ut og det gikk bra ❤ det kom også blod ut qå det ble legevakt på oss. Aldri mer har jeg gitt det. Popkorn gir jeg ikke til 4 åringen min en gang som er eldst her. Druer skjærer jeg alltid i 2, ofte 3 om de er store, Jordbær skjærer jeg i 2-3 deler til minste på 1,5 år, pølsebrød skjærer jeg smått og you name it, jeg har blitt veldig forsiktig.. fått noen blikk når jeg har hatt besøk eller er på besøk 🙈 Det verste jeg vet om er når folk sier at barna deres er så flinke til å tygge så de trenger ikke å være hysteriske.... men det kan skje de som tygger godt også. 

Anonymkode: be0bc...dd3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tok fingren min inn i munnen hans, la fingeren på siden av tungen og trykket hardt. Sprut oppkast ble resultatet og

hva trigger du da? Aldri hørt om den metoden

Anonymkode: 9a931...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du ringt legevakta? Legen vil muligens se barnet. 

Anonymkode: 8751b...450

Jeg har ringt. De sa at så lenge han er i fin form så var det i orden. De mener han da ikke trenger tilsyn av lege,men jeg vet ikke er usikker nå. Han kastet opp som sagt 2 ganger fikk ut alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oppkast.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du trykker på det punktet kaster man opp. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår hadde en liknende episode som nesten 3 åring. 
gir vanligvis ikke gomp/smurf pastiller, men så hadde hun fått brev fra bestemor som hun åpnet mens jeg var igang m middagen. 
er akuttmedisinsk kyndig og fikk tatt heimlich med engang og ut kom den flyvende. 
utrolig skremmende….

Anonymkode: ce928...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde det var allmennkunnskap at små barn ikke skal ha popcorn? 

Anonymkode: 38854...06a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...