AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Noen flere her som kjøpte seg leilighet og angret etterpå? Hva gjorde dere? Jeg skal flytte inn om 2 uker, men jeg gleder meg ikke. Er ikke slik jeg så det for meg. Har måtte ta til takke pga økonomi istedet for å vente på noe jeg virkelig vil ha. Det er dårlig planløsning, så er et pes og finne møbler som passer inn pga vinkler, slitt osv. Anonymkode: f6978...362 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Vil ikke bruke ordet "angret", men jeg bor ikke i drømmeboligen. Boliglånet er i teorien nedbetalt, hvis man trekker i fra det jeg har av oppsparte midler. Satser på å kjøpe noe større innen 1 år. Anonymkode: 81c05...e42 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 De fleste ender ikke opp med drømme bolig. Men man blir alltid glad i boligen etter som man får vent seg til den. Anonymkode: aa925...3b8 19
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Ja. Pga.truende nabo. Sånne ting kan man dessverre ikke vite på forhånd. Anonymkode: 585ec...027 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Jeg angret. Solgte den igjen etter et år. Anonymkode: 7dd2c...dbc 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 Da bare selger du etter et par år og tenker på det som en investering og vegen til et større budsjett neste gang, slik de fleste må gjøre på vegen opp. Vi angret på huskjøpet vårt, kjøpte for usentralt. Solgte etter 3 år og tjente 800 000 kr på det. Så det gikk helt fint. Anonymkode: 61734...999 11
Traktor Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Helt normalt med buyers remorse, spesielt med en så kostbar investering. Det går seg til! 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg angret. Solgte den igjen etter et år. Anonymkode: 7dd2c...dbc Hvorfor? Anonymkode: 585ec...027
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 Jeg angret også. Huset er ikke pent. Anonymkode: 8ae26...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg angret også. Huset er ikke pent. Anonymkode: 8ae26...c9d Solgte du det eller bor du der fortsatt? Anonymkode: f6978...362
newman01 Skrevet 19. juni 2021 #11 Skrevet 19. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg angret også. Huset er ikke pent. Anonymkode: 8ae26...c9d Fiks det da. Bygg om, mal. Tilogmed Halvor Bakke og gjengen klarer å få en gammel rønne til å bli praktfull med en ukes arbeid. 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 Ja! Pga møkka naboer, noe man aldri kan forutse. Skal så absolutt selge når det har gått 1 år Anonymkode: 0b2d8...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 Jeg har ikke angret på kjøpet av leiligheten min, men jeg driver å drømmer om at jeg selger, kjøper noe nytt og angrer som bare det på at jeg solgte leiligheten min! 🤷♀️😂😂 Anonymkode: 08ec3...fdc 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #14 Skrevet 19. juni 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Da bare selger du etter et par år og tenker på det som en investering og vegen til et større budsjett neste gang, slik de fleste må gjøre på vegen opp. Vi angret på huskjøpet vårt, kjøpte for usentralt. Solgte etter 3 år og tjente 800 000 kr på det. Så det gikk helt fint. Anonymkode: 61734...999 Er ingen garanti for at man tjener på å eie bolig, så langt fra alle kan det der. Kjenner mange som tar tapt på det etter å ha solgt etter noen år. Anonymkode: c22b0...02a 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er ingen garanti for at man tjener på å eie bolig, så langt fra alle kan det der. Kjenner mange som tar tapt på det etter å ha solgt etter noen år. Anonymkode: c22b0...02a Det er mer vanlig, tror jeg Anonymkode: 585ec...027
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 Jeg følge veldig på anger en periode etter vi flyttet inn. Boligen var på ingen måte drømmebolig. Hverken lokasjon, størrelse eller planløsning. Nå har vi bodd her i 5 år og jeg elsker leiligheten. Den har naturligvis fortsatt sine mangler, men fordelene veier opp. Sitter innimellom og ser på Finn og ingenting (som er realistisk innenfor rekkevidde) frister i det hele tatt. Anonymkode: fdc62...032 5
Jr.Garcon Skrevet 20. juni 2021 #17 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Noen flere her som kjøpte seg leilighet og angret etterpå? Hva gjorde dere? Jeg skal flytte inn om 2 uker, men jeg gleder meg ikke. Er ikke slik jeg så det for meg. Har måtte ta til takke pga økonomi istedet for å vente på noe jeg virkelig vil ha. Det er dårlig planløsning, så er et pes og finne møbler som passer inn pga vinkler, slitt osv. Anonymkode: f6978...362 Når du først har kjøpt, så hadde jeg fokusert på - ingen (de færreste) har mulighet til å kjøpe drømmeboligen med en gang. Du har kommet deg inn på boligmarkedet, og historisk har det lønt seg økonomisk. Du får opparbeidet deg verdier, betaler til deg selv via avdrag på lån kontra å leie. Du får også lavere skatt pga lån, så f.eks 10,000 kr i skatt årlig går heller rett i lomma de. Pusser du den opp - fornuftig og handler på tilbud- så øker du verdien på den osv. Så sparer du litt ekstra hver måned og vips om et par år så hadde du Kanskje mulighet til å oppgradere til en enda litt bedre leilighet. Det er også veldig vanlig å angre litt etter sånne store avgjørelser som kjøp av bolig, så det går seg nok til! Men det er viktig å ikke bare tenke negativt og en kan jo også være litt takknemlig, hvis man er ung, frisk og rask, men har fått seg en kåk med dårlig planløsning 🧐 så kunne ting vært verre 😅 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #18 Skrevet 20. juni 2021 Jr.Garcon skrev (25 minutter siden): Når du først har kjøpt, så hadde jeg fokusert på - ingen (de færreste) har mulighet til å kjøpe drømmeboligen med en gang. Du har kommet deg inn på boligmarkedet, og historisk har det lønt seg økonomisk. Du får opparbeidet deg verdier, betaler til deg selv via avdrag på lån kontra å leie. Du får også lavere skatt pga lån, så f.eks 10,000 kr i skatt årlig går heller rett i lomma de. Pusser du den opp - fornuftig og handler på tilbud- så øker du verdien på den osv. Så sparer du litt ekstra hver måned og vips om et par år så hadde du Kanskje mulighet til å oppgradere til en enda litt bedre leilighet. Det er også veldig vanlig å angre litt etter sånne store avgjørelser som kjøp av bolig, så det går seg nok til! Men det er viktig å ikke bare tenke negativt og en kan jo også være litt takknemlig, hvis man er ung, frisk og rask, men har fått seg en kåk med dårlig planløsning 🧐 så kunne ting vært verre 😅 Selve boligen kan jo være drømmeboligen, men hva gjør man når man oppdager at naboen er truende eller området har sine utfordringer man ikke tenkte på før? Anonymkode: 585ec...027 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #19 Skrevet 20. juni 2021 Ja, jeg hadde nok tatt bedre valg, hvis jeg hadde tatt meg bedre tid. Men da tror jeg faktisk jeg hadde blitt ødelagt. Livssituasjonen min fikk meg til å få fortgang på alt. Fikk lån, møtte bank, og så på en leilighet. 2 uker senere var den min. Anonymkode: 66b87...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #20 Skrevet 20. juni 2021 Måtte også kjøpe fordi leietiden gikk ut der jeg bodde og det var umulig finne et sted å leie. Kommer nok til å kjøpe noe annet i fremtiden. Kunne vært et fint sted og et fint hus, men det er så gammelt og mye som må pusses opp for at det skal bli trivelig her. Ønsker ikke putte så mye penger inn i denne boligen Anonymkode: 4e95c...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå