Gå til innhold

Alternativt bosted

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle❤️

på forhånd, jeg tror dette kommer til å bli et noe rotete innlegg. Men jeg skal ordlegge meg så godt jeg kan og håper noen av dere snille mennesker her ute har gode råd/tips og komme med. 

jeg er mor til et barn på snart 2 år. Jeg og mannen min har nylig bestemt oss for at det beste for oss nå er om vi bor fra hverandre. 
sånn i utgangspunktet så hadde jeg tenkt å leie huset vi har bodd i sammen alene. Men i det siste har tankene mine fløyet mer og mer over på et alternativt bosted (om man kan kalle det det). 
jeg har råd til å fortsette å leie huset. Men økonomien kommer jo selvsagt til å bli strammere. Jeg kan også nevne at jeg for tiden er arbeidsledig og har dermed ikke muligheten til å søke huslån og kjøpe egen bolig. Men jeg driver og tar kurs/tilegner meg den kunnskapen jeg trenger for å jobbe med drømmejobben min🤞🏼. Denne jobben er slik at man trenger ikke et fast sted å jobbe. Man kan jobbe hvor som helst. 
først så har jeg tenkt på minihus. Som blir en billigere løsning enn å kjøpe vanlig hus/leilighet. Noen som har vert borti dette? 
ellers så har jeg vert innpå tanken på å kjøpe campingvogn med spikertelt. 
siste bosted jeg har tenkt på er å bygge og innrede en van som man kan bo i. Men denne løsningen passer dårlig i forhold til at jeg har et barn som trenger plass og i tillegg skal gå i barnehage.

mer jeg helt på jorde her? 
mer det noen som vet om andre løsninger som jeg kunne undersøkt? 
fikk en sånn trang til å endre litt på alt og prøve ut noe helt nytt😁 

Er det noe annet jeg bør tenke på? 

gleder meg til å høre fra dere alle. Vil høre både positivt/negativt med en slik bosituasjon. Men også om dere har andre forslag til meg. 

TS

Anonymkode: e6b10...4ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du ikke bo i en bil eller i ei campingvogn dersom du har barn! 

Anonymkode: a7ae6...01c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om barnet bor fast hos far er det en mulighet. Samvær på hytta eller i vogna funker fint annenhver helg 

Anonymkode: e66df...c96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville leid en mindre leilighet nær barnets barnehage som jeg hadde hatt råd til å bo i mens jeg sparte til EK og fant meg fast jobb.  :)

Anonymkode: 55537...86f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo søke om husbank-lån siden du har barn!❤️

Anonymkode: cc2cc...d01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem å bo i campingvogn. Selv hadde jeg aldri orket å gjøre det på fast basis, holder masse med ferier. Men det er da virkelig ikke noe problem så lenge du kobler til vann og strøm.

Anonymkode: c63a8...30c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en seilbåt? Tenk så gøy for barnet!

Anonymkode: bf175...e95

• Liker 1
Skrevet

Finnes det campingplass med utleiehytter i nærheten så er de ofte rimelig å leie utenfor sesongen. 

Med minihus er du avhengig av tomt med tilkoblingsmuligheter for strøm, vann og kloakk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bil blir hvertfall vanskelig, noe jeg også skrev i innlegget mitt.

Om barnet bor fast hos far er det en mulighet. Samvær på hytta eller i vogna funker fint annenhver helg 

Anonymkode: e66df...c96

Barnet bor fast hos meg. 

Jeg ville leid en mindre leilighet nær barnets barnehage som jeg hadde hatt råd til å bo i mens jeg sparte til EK og fant meg fast jobb.  :)

Anonymkode: 55537...86f

ja det er jo en mulighet. Har vert inne å sett litt. Men i mitt området nær barnehagen er det veldig lite ledig… 

Du kan jo søke om husbank-lån siden du har barn!❤️

Anonymkode: cc2cc...d01

ja det er en god mulighet. Men da må jeg ha fast inntekt. Holder ikke med dagpenger som arbeidssøker. 

Ikke noe problem å bo i campingvogn. Selv hadde jeg aldri orket å gjøre det på fast basis, holder masse med ferier. Men det er da virkelig ikke noe problem så lenge du kobler til vann og strøm.

Anonymkode: c63a8...30c

Det er sant, blir kanskje litt trangt…

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med en seilbåt? Tenk så gøy for barnet!

Anonymkode: bf175...e95

hehe, jeg har ingen erfaring på sjøen. Så det kan bli utfordrende…

Mt3 skrev (7 timer siden):

Finnes det campingplass med utleiehytter i nærheten så er de ofte rimelig å leie utenfor sesongen. 

Med minihus er du avhengig av tomt med tilkoblingsmuligheter for strøm, vann og kloakk.

Det er campingplasser i nærheten, men ikke med utleie hytter. Trodde de va dyrt å leie slike hytter? 
Kan man ha minihus feks på en campingplass? 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke, tenker jeg. Du er ikke bundet til ett sted av jobb eller andre forpliktelser. Barnet er såpass lite at det ikke går på skole, så dere har all verdens muligheter til å leve friere enn A4-familien. Hvis du trives med å bo litt utradisjonelt og ønsker en friere tilværelse, så kjør på! Så lenge barnet får mat, en varm seng, en glad og trygg mor så tenker jeg at barnet et fornøyd. Tenk så mye moro dere kan oppleve sammen. Vil tro at det kan være flott for barnets utvikling å få utforske nye steder og ulike ting. Du skriver at du tenker å ha barnet i barnehage, så da vil jo barnet få sitt behov for sosialisering med jevnaldrende dekket der. Er planen å ta f.eks. fire dager i barnehage og så kjøre på tur i tre dager? Jeg synes det høres veldig bra ut, og blir litt misunnelig på friheten din.😊

Anonymkode: 10ec0...580

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor ikke, tenker jeg. Du er ikke bundet til ett sted av jobb eller andre forpliktelser. Barnet er såpass lite at det ikke går på skole, så dere har all verdens muligheter til å leve friere enn A4-familien. Hvis du trives med å bo litt utradisjonelt og ønsker en friere tilværelse, så kjør på! Så lenge barnet får mat, en varm seng, en glad og trygg mor så tenker jeg at barnet et fornøyd. Tenk så mye moro dere kan oppleve sammen. Vil tro at det kan være flott for barnets utvikling å få utforske nye steder og ulike ting. Du skriver at du tenker å ha barnet i barnehage, så da vil jo barnet få sitt behov for sosialisering med jevnaldrende dekket der. Er planen å ta f.eks. fire dager i barnehage og så kjøre på tur i tre dager? Jeg synes det høres veldig bra ut, og blir litt misunnelig på friheten din.😊

Anonymkode: 10ec0...580

Skjønner at det kan missforstås.. jeg mener altså at jeg ønsker å bo fast slik. At jeg ikke skal leie hus/leilighet😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det fornuftige, ts, er jo å innrede deres felles hjem slik at du og barnets far kan konsentrere dere om oppgaven dere har tatt på dere - å være foreldre. 

Ok, så dere ønsker ikke være et romantisk par. Helt greit. Det er ikke greit å dermed slutte å være foreldre på fellesen. Dere klarer å sambo til ungen er stor nok til at det er fornuftig med 50/50. Alle som er det minste glad i ungen sin klarer fint å ofre 5-10 år av livet på å sambo. 

Svaret er dermed at dere tar dere sammen og er ansvarlig voksne.

Anonymkode: cab89...057

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det fornuftige, ts, er jo å innrede deres felles hjem slik at du og barnets far kan konsentrere dere om oppgaven dere har tatt på dere - å være foreldre. 

Ok, så dere ønsker ikke være et romantisk par. Helt greit. Det er ikke greit å dermed slutte å være foreldre på fellesen. Dere klarer å sambo til ungen er stor nok til at det er fornuftig med 50/50. Alle som er det minste glad i ungen sin klarer fint å ofre 5-10 år av livet på å sambo. 

Svaret er dermed at dere tar dere sammen og er ansvarlig voksne.

Anonymkode: cab89...057

Nå funker kanskje dette for deg. Men det er absolutt ikke alle dette funker for. Takk for svar. Men var ikke helt dette jeg var ute etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...