AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Jeg var i banyshower i dag, alt innefor koronarettningslinjer, så slipper vi den diskusjonen. Det var både besteforeldre, foreldre venner og tantebarn av den vordende moren. Kl 13 på en lørdag. Da vi satt oss ned ved bordet dro en venninne opp en hel vinflaske og sa glad og fornøyd at hun ENDELIG hadde barnevakt og skulle kose seg 😅 Hun vi hadde babyshoweren for sendte meg melding og lurte på hva i all verden som hadde skjedd. Hun hadde fått spørsmål om denne venninnen fra folk i familien etterpå som lurte på om denne venninnen har et alkoholproblem 😳 de med barn hadde også sagt de syns det var ubehagelig, men ingen hadde liksom klart å si noe. Det blir nok flere babyshowere det neste halve året, 2 andre venninner er gravid. Ingen ønsker at det samme skal skje igjen. Hvordan ville dere gitt beskjeden om at dette ikke var ok? Anonymkode: e7a81...fcc 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Er vel bare å si at alkohol ikke passer seg i babyshowers? Anonymkode: d4d90...03c 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 19. juni 2021 Hvorfor er det ikke ok? La folk kose seg. Anonymkode: d772f...d9a 79
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 19. juni 2021 Jeg skjønner ikke hva som er problemet? Om hun ikke drakk seg snydens, så er det vel ingen sak? Du kan forøvrig bare si til henne, om det er et stort problem, at det er alkoholfritt arrangement. Anonymkode: 0c209...3d3 53
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 19. juni 2021 Ble hun full da? Hvis ikke ser jeg virkelig ikke problemet? Og hva mener du "de med barn syntes det var ubehagelig" - mener du at de drasset med seg barna sine i en babyshower? Det er jo enda verre enn å ta med en flaske vin. Besteforeldre, tantebarn etc i en babywhower? Aldri hørt om. Det pleier å være den vordende mors venninner som feirer venninne sin. Regner med venninnen med vinflasken regnet med at det var en normal babyshower, og ikke en familie-barnebursdag før ungen engang er født. Høres ut som et opplegg kun for å heie til seg mest mulig gaver... Anonymkode: fb7a9...14b 92
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Siden babyshower er noe tull-greier som kommer fra amerikanske filmer er sikkert alle har fått med seg hva som er vanlig kutyme. Anonymkode: b0bbb...efb 38
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 19. juni 2021 For meg hadde alkohol vært eneste måte å utholde noe så kleint som en babyshower. Anonymkode: 9d970...4c7 104
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 19. juni 2021 Hæ, er det feil også nå? Jeg presiserte i min babyshower at jeg ønsket at gjestene skulle kose seg med vin🤣 kjernen i bleiekaka mi var en sjampanjeflaske som jeg gleder meg til å sprette ved anledning😍 Anonymkode: cd749...392 53
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 19. juni 2021 Alkoholproblem fordi hun hadde barnefri og hadde med vin? Anonymkode: 34c86...a82 61
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #11 Skrevet 19. juni 2021 Jeg syntes dere virker ganske pripne som ikke tillater det, og hun føler seg sikker dum. Jeg har ikke vært i babyshower da det ikke er vanlig i min omgangskrets, men ville absolutt antatt at det var en voksenfest der de som ikke er gravide kunne kose segeg vin eller øl. Men til neste gang er det jo bare å skrive i invitasjonen/Facebookeventen eller whatever at det er alkoholfritt og barnevennlig selskap. Anonymkode: 83c89...21e 27
AnonymBruker 42 Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 HÆrreMinhÆtt! Er folk virkelig blitt så pripne at dette blir sett på som "problematisk? 🤣 43
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 Jeg synes kanskje de andre gjestene på babyshoweren overreagerte litt. Venninnen din trenger jo ikke å ha et alkoholproblem bare fordi hun koste seg med litt vin i babyshower. Men hvis det ikke er ønskelig med alkohol på de neste babyshowerene fremover, er det jo bare å skrive til gjestene at de tar med seg eget alkoholfritt drikke, uten å ta det direkte med henne. Anonymkode: 66266...cbb 16
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #14 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble hun full da? Hvis ikke ser jeg virkelig ikke problemet? Og hva mener du "de med barn syntes det var ubehagelig" - mener du at de drasset med seg barna sine i en babyshower? Det er jo enda verre enn å ta med en flaske vin. Besteforeldre, tantebarn etc i en babywhower? Aldri hørt om. Det pleier å være den vordende mors venninner som feirer venninne sin. Regner med venninnen med vinflasken regnet med at det var en normal babyshower, og ikke en familie-barnebursdag før ungen engang er født. Høres ut som et opplegg kun for å heie til seg mest mulig gaver... Anonymkode: fb7a9...14b Hun ble nok litt beruset ja, hun tømte 2/3 av flasken på 1.5 time. Det hadde ikke vært så gale om hun hadde sagt "jeg drikker litt vin jeg". Men hun sa flere ganger høyt: "å! Nå var det skikkelig godt med vin! Dumt ikke dere kan drikke!" Mens hun pekte på de to som er gravid 🤣 Det ble liksom så mye fokus på det. Da hun gikk bedyret hun at hun tok med seg restene "siden vertskapet ikke kunne drikke det uansett". Hun hadde også kjøpt øl til den kommende pappaen siden "de neste månedene kom til å bli tøffe" 😆 TS Anonymkode: e7a81...fcc 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #15 Skrevet 19. juni 2021 Problemet her er ikke venninnen med en flaske vin, problemet er hele konseptet med babyshower som er adoptert fra den amerikanske handelsstanden og oppmerksomhetssyke amerikanere. Dette tullet har dessverre kommet hit til landet også via søppel-tv fra statene. Hva er det neste?, gender reveal party?. Skjønner godt at man må tømme innpå en flaske vin for å delta på dette mølet, blir ikke forundret om den fødende i tillegg til babyshower forventer gaver i en eventuell dåp. Anonymkode: e7cbf...cd0 43
Tuttifrutti843950 Skrevet 19. juni 2021 #16 Skrevet 19. juni 2021 Hahahah what TS åssen babyshowe er dette? For en kjip gjeng dere er ble såå furte over det 😂 23
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #17 Skrevet 19. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hun ble nok litt beruset ja, hun tømte 2/3 av flasken på 1.5 time. Det hadde ikke vært så gale om hun hadde sagt "jeg drikker litt vin jeg". Men hun sa flere ganger høyt: "å! Nå var det skikkelig godt med vin! Dumt ikke dere kan drikke!" Mens hun pekte på de to som er gravid 🤣 Det ble liksom så mye fokus på det. Da hun gikk bedyret hun at hun tok med seg restene "siden vertskapet ikke kunne drikke det uansett". Hun hadde også kjøpt øl til den kommende pappaen siden "de neste månedene kom til å bli tøffe" 😆 TS Anonymkode: e7a81...fcc Hun høres ut som den som hadde det mest gøy ihvertfall Jeg har også alltid gitt øl i både mamma og pappagave når mine vennepar får barn 😇 Fått det tilbake også 👍 Anonymkode: 83c89...21e 47
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #18 Skrevet 19. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hun ble nok litt beruset ja, hun tømte 2/3 av flasken på 1.5 time. Det hadde ikke vært så gale om hun hadde sagt "jeg drikker litt vin jeg". Men hun sa flere ganger høyt: "å! Nå var det skikkelig godt med vin! Dumt ikke dere kan drikke!" Mens hun pekte på de to som er gravid 🤣 Det ble liksom så mye fokus på det. Da hun gikk bedyret hun at hun tok med seg restene "siden vertskapet ikke kunne drikke det uansett". Hun hadde også kjøpt øl til den kommende pappaen siden "de neste månedene kom til å bli tøffe" 😆 TS Anonymkode: e7a81...fcc Så hvorfor sa du ikke at det var dette som var problemet? Det er jo en helt annen historie. Håper folk har med seg vin og koser seg om de ønsker det i min babyshower! Anonymkode: b2be8...fb8 14
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #19 Skrevet 19. juni 2021 Er vel meir det at detta tullet er ikkje så lett å skjønne seg på da. Det er ikkje alle som veit kva normen er. Anonymkode: c77d9...61d 8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #20 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun ble nok litt beruset ja, hun tømte 2/3 av flasken på 1.5 time. Det hadde ikke vært så gale om hun hadde sagt "jeg drikker litt vin jeg". Men hun sa flere ganger høyt: "å! Nå var det skikkelig godt med vin! Dumt ikke dere kan drikke!" Mens hun pekte på de to som er gravid 🤣 Det ble liksom så mye fokus på det. Da hun gikk bedyret hun at hun tok med seg restene "siden vertskapet ikke kunne drikke det uansett". Hun hadde også kjøpt øl til den kommende pappaen siden "de neste månedene kom til å bli tøffe" 😆 TS Anonymkode: e7a81...fcc Så 1 glass i halvtimen.. Huffamihuffhuff huff så forferdelig.. Gode Gud altså 🤣 Anonymkode: 34c86...a82 47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå