Gå til innhold

Pasta pølse og?....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg sier nye retter blir til ved å bryte regler å bruke fantasien??🤔😏 Hehe

Anonymkode: 75f7b...f5d

Hvis man kombinerer pasta og grillpølse er det ikke akkurat fantasien som står i høysetet. :filer: 

Anonymkode: d8319...7a3

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville likt enten tomatsaus eller ostesaus. 

Anonymkode: 40c2a...e40

• Liker 1
Skrevet

Gjør som Sheldon i The Big Bang Theory: Pasta, pølser i terninger (gjerne stekt), og tomatsaus/ketsjup. 

(Jeg liker å steke gulrot i små terninger sammen med pølsene, og blander 2 ss passerte tomater med 1 ss ketsjup til tomatsaus. Gidder ikke koke den - rører bare ut litt av pastevannet i "tomatsausen". Blander alt sammen - varmen fra pastaen og pølsene sørger for å varme opp sausen). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Pesto😄

Anonymkode: 83dbc...2fa

Skulle til å skrive det samme, til jeg leste grillpølse i HI. Røkesmaken i grillpølsen vil være fullstendig krasj med en godt avrundet pesto. 

Eneste som slår meg er en skarp tomatsaus, frese opp løk og hvitløk, worcestershiresaus, litt eddik, tabasco, og modne tomater, kokes, kjøres med stavmikser. 

Anonymkode: f7c7b...b20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pasta og grillpølse?? Hva i alle dager slags rett er det? Grillpølse spises med lompe eller pølsebrød. Pasta spises med en saus, finnes massevis av ulike typer pastasauser. Bolognese, carbonara, arrabiata etc etc.

Anonymkode: 47dc5...8a5

Spiser du kun de samme rettene hver dag, livet ut?? Uansett så er pasta og grillpølse såpass vanlig at det er ganske merkelig at det kommer som et sjokk.

Anonymkode: d73b8...4c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvilke saus kan jeg ha til pasta og grillpølse? BARE saus ikke noe annet tilbehør!

Anonymkode: 75f7b...f5d

Lag en lett salat ved siden av. Kanskje et hvitløksbrød. Rødlauk, ost, chili

Anonymkode: de5d5...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Denne sausen, og bytte gjerne ut litt av vannet med fløte. Pølser, spaghetti og denne sausen er min guilty pleasure nr 1. 

BAFDF9BF-BC01-4C65-B105-2C7CFE1DFBA5.jpeg

Anonymkode: f8263...845

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spiser du kun de samme rettene hver dag, livet ut?? Uansett så er pasta og grillpølse såpass vanlig at det er ganske merkelig at det kommer som et sjokk.

Anonymkode: d73b8...4c8

Ja, det var en logisk konklusjon?! 😂 Fordi grillpølse og pasta i mine ører høres ut som en rar og fæl kombinasjon, spiser jeg helt sikkert de samme rettene hver dag, livet ut 😆

Jeg er over 40, og har aldri noen sinne hørt om at noen spiser grillpølser sammen med pasta. Så SÅ vanlig kan det ikke være.

Skrevet

Ketchup eller tomatsaus/pastasaus

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, det var en logisk konklusjon?! 😂 Fordi grillpølse og pasta i mine ører høres ut som en rar og fæl kombinasjon, spiser jeg helt sikkert de samme rettene hver dag, livet ut 😆

Jeg er over 40, og har aldri noen sinne hørt om at noen spiser grillpølser sammen med pasta. Så SÅ vanlig kan det ikke være.

Har du virkelig aldri hørt om det? Så merkelig! Du ser jo at de fleste her skriver at de5 er vanlig å spise. Folk spiser jo alt mulig i alle slags kombinasjoner. 

Anonymkode: 528d2...e8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du virkelig aldri hørt om det? Så merkelig! Du ser jo at de fleste her skriver at de5 er vanlig å spise. Folk spiser jo alt mulig i alle slags kombinasjoner. 

Anonymkode: 528d2...e8f

Jeg foreslo en saus, til vanlig grillpølse.

Men nei, jeg kunne aldri funnet på å spist pasta til pølse. Det hørtes på meg sært ut. Samtidig - det var ikke spørsmålet i tråden, derfor jeg ikke inkluderte det i mitt svar. 

Anonymkode: f7c7b...b20

Skrevet

pesto 😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 23.02):

Hvis man kombinerer pasta og grillpølse er det ikke akkurat fantasien som står i høysetet. :filer: 

Hva er fantasifullt da? For meg er det fantasifullt og kreativt å bruke to ingredienser man vanligvis ikke kombinerer, og prøve lage en smakfull rett ut av det.  Kanskje TS prøver finne sg nye retter som er gode, raske og billige? Er ikke det fantasifullt? Er det ikke fantasifullt å kombinere to ingredienser for å unngå matsvinn? 

Er det mer fantasifullt å lage pasta og kjøttdeig, eller grillpølser og lompe? 🤔

Jeg lager en saus med rømme, hvitvinseddik, sjarlottløk, spinat og soyasaus til pasta og grillpølser! Eller så lager jeg en enkel tomatsaus.

AnonymBruker
Skrevet

Hva om du lager en potetsalat med lettrømme og majones, men bytter ut poteten med pasta? :vetikke:

Anonymkode: e10f0...9f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok laget en hvit ostesaus, stekt pølsene og blandet med pasta.

Anonymkode: 60eaa...326

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 23.02):

Er ingenting "rart" med pølse og pasta. Egentlig en ganske vanlig kombo det, som er godt for å være det det er. Ikke akkurat noe jeg ville invitert i selskap med, men kan være grei "barnemat" å ha vedsiden av litt tyngre "voksenmat", eller mer som noe kosemat til kveldsmat. Er ganske nøytral og safe mat.

Alt etter hvilken pasta det er, ville jeg ternet opp pølsene, ikke beholdt de i fulle lengder. Og så ville jeg nok gått for en ostesaus eller annen hvit saus. Tomatbasert saus, gjerne en litt søt variant, kan fungere det også. Men tror nok det blir bedre med hvit. Hvit saus kan lages litt tykkere og sticky, slik at pølsen og pastaen klistrer seg sammen og blir lettere å spise.

Anonymkode: 01b26...af7

• Liker 1
Skrevet

Linguini med stekte pølsebiter  og masse ketchup. En av mine favorittretter da jeg var barn. Spiser det en sjelden gang enda og synes fortsatt det er godt. 

• Liker 2
Skrevet

Salsa!

Skrevet

Pølse og spagetti, med masse ketchup og sennep. En herlig og lat middag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ingenting "rart" med pølse og pasta. Egentlig en ganske vanlig kombo det, som er godt for å være det det er. Ikke akkurat noe jeg ville invitert i selskap med, men kan være grei "barnemat" å ha vedsiden av litt tyngre "voksenmat", eller mer som noe kosemat til kveldsmat. Er ganske nøytral og safe mat.

Alt etter hvilken pasta det er, ville jeg ternet opp pølsene, ikke beholdt de i fulle lengder. Og så ville jeg nok gått for en ostesaus eller annen hvit saus. Tomatbasert saus, gjerne en litt søt variant, kan fungere det også. Men tror nok det blir bedre med hvit. Hvit saus kan lages litt tykkere og sticky, slik at pølsen og pastaen klistrer seg sammen og blir lettere å spise.

Anonymkode: 01b26...af7

Med andre ord svært lite fantasifullt - dvs nøyaktig det jeg skrev. :lur: 

:nigo: 

Ellers uenig i at pølser er barnemat. Det var muligens det verste jeg visste da jeg var barn i hvert fall. Så bursdager der det ble servert pølser var ikke noen fest for meg i hvert fall. Mens jeg i går faktisk hadde pølser til søndagsmiddag (i en kraftig rødvinssaus med druer, sjalottløk og urter - sånn i tilfelle det skulle være noe for TS).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...