AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Er det ok å kjøpe en orkide til lærer fra klassen i sommergave? Anonymkode: 42235...e58
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ok å kjøpe en orkide til lærer fra klassen i sommergave? Anonymkode: 42235...e58 Hvis det skal være gaven fra alle foreldrene/familiene så synes jeg en orkidé er alt for lite. En orkidé koster vel drøye 100 kr, og hvis det er 25 elever i klassen (noe som er ganske standard klasse-størrelse her hvor vi bor) tilsvarer det 4 kr pr familie… Må vel være mulig å iallfall kjøpe for rundt en tier pr familie? Jeg er klassekontakt i min datters klasse nå, og kjøpte sommergave til læreren på vegne av alle foreldrene for litt over 500 kr. Tilsvarende sum handlet jeg for da jeg var klassekontakt i min sønns klasse i fjor. Anonymkode: f3eba...dec
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Litt for lite tenker jeg. Anonymkode: 5e2bd...1f9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis det skal være gaven fra alle foreldrene/familiene så synes jeg en orkidé er alt for lite. En orkidé koster vel drøye 100 kr, og hvis det er 25 elever i klassen (noe som er ganske standard klasse-størrelse her hvor vi bor) tilsvarer det 4 kr pr familie… Må vel være mulig å iallfall kjøpe for rundt en tier pr familie? Jeg er klassekontakt i min datters klasse nå, og kjøpte sommergave til læreren på vegne av alle foreldrene for litt over 500 kr. Tilsvarende sum handlet jeg for da jeg var klassekontakt i min sønns klasse i fjor. Anonymkode: f3eba...dec Dette er voksenopplæring. Anonymkode: 42235...e58
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er voksenopplæring. Anonymkode: 42235...e58 Ja, hvor mange er dere i gruppa, da? Tenker at dere MINST må gi for en tier hver, men helst for iallfall 20 kr hver. Det har faktisk alle råd til! Anonymkode: f3eba...dec
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, hvor mange er dere i gruppa, da? Tenker at dere MINST må gi for en tier hver, men helst for iallfall 20 kr hver. Det har faktisk alle råd til! Anonymkode: f3eba...dec Vi er 18 stk, men 5 stk, ønsker ikke å være med. Anonymkode: 42235...e58
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Tenker at det er tanken som teller. Forventes jo i utgangspunktet ikke at man gir gaver til læreren sin, så en blomst til en 100-lapp er mer enn bra nok Anonymkode: 25ede...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 TS her, det finnes orkideer som koster mer enn 100 kr. Hadde nå tenkt å kjøpe en dyrere enn det. Anonymkode: 42235...e58
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS her, det finnes orkideer som koster mer enn 100 kr. Hadde nå tenkt å kjøpe en dyrere enn det. Anonymkode: 42235...e58 Ja, siden dere er så få som spleiser, og du kjøper en litt større/finere orkidé tenker jeg at det er en grei gave 😊 Anonymkode: f3eba...dec 2
lillejeg Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 Jeg er enig med deg som skriver at det er tanken som teller. Så syns det er helt fint med en orkidé. Har jobbet 20 år i et yrke der det ofte ble gitt sommergave til ansatte. Det var ingenting vi forventet å få og når vi fikk tenkte aldri på hva den hadde kostet eller ikke. Og til de som skriver at «alle har råd til 10-20kr» Sånn er det faktisk ikke. Mange - kanskje de aller fleste- har råd til 10-20 kr- men det finnes de som ikke har det. Det føles nok passe kjipt å bli minnet på det hver sommer og jul når disse ekstra gavene dukker opp.. Som jeg skrev over så har jeg jobbet lenge i et yrke der dette var vanlig å motta, men jo mer jeg tenker på det og ser hvordan det har utviklet seg fra en Twistpose og koselig kort, til gaver på godt over 500 kr (har til og med hørt gavekort på spatimer til ansatte fra foreldre/barnegruppe) så syns jeg det begynner å skli ut.. Forøvrig betaler jeg inn til klassekassen på mine barn sin skole. Det er jeg heldig å ha råd til å gjøre. Det er bestemt på foreldremøte at det er frivillig både om man betaler inn og hvor mye man velger å gi. Slik slipper vi å ha innsamling ved hver anledning som dukker opp. Men jeg tror allikevel ikke føles så godt å være den som ikke har råd til å gi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå