Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min arb.giver vil ha et møte ang fravær og jobbing. (er ikke sykmeldt pr nå og ikke vært mye sykmeldt/syk dette året)

Leder vil ha med fastlege og evnt nav, er dette noe arbeidsgiver kan kreve når man ikke er sykmeldt?

Hadde skjønt det om det var pga sykmelding/oppfølging, men nå lurer jeg litt her..

Anonymkode: 7eb7c...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange dager har du vært syk eller borte fra jobb det siste året? 

• Liker 1
Skrevet

Har du hatt ofte egenmelding da? Drikker for ofte? Psykiske problemer? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min arb.giver vil ha et møte ang fravær og jobbing. (er ikke sykmeldt pr nå og ikke vært mye sykmeldt/syk dette året)

Leder vil ha med fastlege og evnt nav, er dette noe arbeidsgiver kan kreve når man ikke er sykmeldt?

Hadde skjønt det om det var pga sykmelding/oppfølging, men nå lurer jeg litt her..

Korttids fravær er kjempe slitsom for de ande som står igjen med jobben din. Skjønner lederen din godt, skulle ønske min tørte å ta tak m

Anonymkode: bfd05...abb

• Liker 2
Skrevet

Ja, de kan kreve det. Sannsynligvis vil de få gjennom en ordning hvor nav betaler de første 16 dagene du er syk. Det er gunstig for dere begge. De kan også høre om de kan tilrettelegge for deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Korttids fravær er kjempe slitsom for de ande som står igjen med jobben din. Skjønner lederen din godt, skulle ønske min tørte å ta tak m

For all del, skjønner jo det, men i mitt tilfelle så er det snakk om en dag her og en dag der 🤔  

Har allerede den avtalen med nav som ble nevnt her..

AnonymBruker
Skrevet
Tone83 skrev (4 minutter siden):

Har du hatt ofte egenmelding da? Drikker for ofte? Psykiske problemer? 

Nei ingen av delene 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du ikke spurt leder konkret hva bakgrunnen for møtet er? Du skal kunne forberede deg og evt kunne ta med deg noen. 

Siden leder vil ha med både nav og fastlege er det tydelig at du har vært mye borte. Det er sjelden ledere kaller inn andre uten grunn. 

Anonymkode: 01b91...9a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hbor ofte har du vært borte da? 

Anonymkode: 02493...699

AnonymBruker
Skrevet

For all del, skjønner jo det, men i mitt tilfelle så er det snakk om en dag her og en dag der 🤔  

Har allerede den avtalen med nav som ble nevnt her..

Ja en dag her og der er slitsomt. 

Hvor syk har man vært om man er en dag borte? Vondt i vilja 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

:murvegg:

Anonymkode: 658cd...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De dagene jeg var borte var pga koronaregler, ikke kunne komme på jobb før man har testet pga forkjølelsesymptomer & feber..Useriøst om en bedrift vil ha syke ansatte på jobb når  korona herjet som verst..Og når man jobber med mennesker så sier det seg jo selv 😆

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du ikke spurt leder konkret hva bakgrunnen for møtet er? Du skal kunne forberede deg og evt kunne ta med deg noen. 

Siden leder vil ha med både nav og fastlege er det tydelig at du har vært mye borte. Det er sjelden ledere kaller inn andre uten grunn. 

Anonymkode: 01b91...9a8

Nei det har foreløpig bare blitt nevnt at vi måtte vurdere det 🤨

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De dagene jeg var borte var pga koronaregler, ikke kunne komme på jobb før man har testet pga forkjølelsesymptomer & feber..Useriøst om en bedrift vil ha syke ansatte på jobb når  korona herjet som verst..Og når man jobber med mennesker så sier det seg jo selv 😆

Da er det noe annet. Det er jeg enig i. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg tillitsvalgt og be om å få en saksliste for hva dere skal gå igjennom på møtet, det har du krav på slik at du kan forberede deg på møtet. 

Anonymkode: 61913...96c

Gjest førstedamen
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig. Bare synd det i hovedsak går ut over meg selv. Når jeg møter opp med omgangssyke betyr ikke det at de andre velger å arbeide når de blir smitta. Så da sitter jeg på jobb suæyk og vi er underbemannet. 

Men jeg har den beste scoren på fravær så på sett å vis tenker jeg det er verdt det. 

AnonymBruker
Skrevet
førstedamen skrev (1 minutt siden):

Enig. Bare synd det i hovedsak går ut over meg selv. Når jeg møter opp med omgangssyke betyr ikke det at de andre velger å arbeide når de blir smitta. Så da sitter jeg på jobb suæyk og vi er underbemannet. 

Men jeg har den beste scoren på fravær så på sett å vis tenker jeg det er verdt det. 

Du glemte å legge til; :ironi:

Anonymkode: 658cd...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
førstedamen skrev (1 minutt siden):

Ok, jeg glemte ta med at man eventuelt kunne være en av de som drar med seg smitte. De er jo verre enn de som skulker. 

Korona fravær blir jo noe annet. Er jo mange som må være borte for å være sikre på at de ikke tar med smitte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ta med deg tillitsvalgt og be om å få en saksliste for hva dere skal gå igjennom på møtet, det har du krav på slik at du kan forberede deg på møtet. 

Anonymkode: 61913...96c

Takk for godt råd ☺️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...