Gå til innhold

Er reising for fullvaksinerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke ut å reise altså, men mannen skal egentlig på noe bilgreier (formel1? Husker ikke 😅) i Belgia i august, men han er ikke vaksinert enda (og rekker ikke bli fullvaksinert innen da) 

Jeg har prøvd å lese reglene men skjønner de ikke helt, kan han som uvaksinert komme tilbake fra Belgia uten karantene? (Leste at Belgia var unntatt fra reiserådene?) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste oppdatering jeg leste var at delvis vaksinerte (status beskyttet etter tre uker etter første dose) slipper karantenehotell, men ikke karantene. Dersom disse reglene fortsatt gjelder når han drar, så må han altså i karantene når han kommer hjem. Uansett kan dette endre seg raskt, så han må sjekke reglene tett opp mot avreisetidspunkt. Det kan både bli færre eller flere restriksjoner i august avhengig av smittesituasjonen. 

• Liker 1
Gjest Linny111
Skrevet

Nei, slik reglene er nå, må man i karantene om man ikke er fullvaksinert, men det kan jo endre seg til da.

Skrevet

Takk for svar 😊 Han er ikke i noen risikogruppe og er 35 år, og vi bor på et lite sted så det er fort mulig han ikke har rukket å få 1.dose heller innen han egentlig skal dra. Det kommer andre muligheter senere i livet tenker jeg 😄 

• Opprett ny...