Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det, forresten? 

Anonymkode: 4e250...851

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg aldri gjort, hva skal det være godt for? Jeg kan si fra om det trengs, men krangler da ikke. 

Anonymkode: 366e1...fcd

• Liker 2
Skrevet

Har da virkelig aldri kranglet med kolleger, på jobb oppfører man seg profesjonelt. 

Krangler ikke så mye med andre voksne mennesker generelt, egentlig - men kan diskutere.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, innimellom. Men så er vi veldig avslappet mtp slikt i vår jobb, vi diskuterer ivrig og etterpå er alt godt.

Jobber heldigvis ikke i den type yrke hvor man ikke lan være litt menneske sånn innimellom.

Anonymkode: af575...cc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, innimellom. Men så er vi veldig avslappet mtp slikt i vår jobb, vi diskuterer ivrig og etterpå er alt godt.

Jobber heldigvis ikke i den type yrke hvor man ikke lan være litt menneske sånn innimellom.

Anonymkode: af575...cc3

Enig. Vi er bare mennesker...

• Liker 3
Skrevet

Nei, hva skulle det være om? Vi kan selvsagt være uenige i ting og diskutere, men har aldri kranglet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Zooey skrev (1 minutt siden):

Nei, hva skulle det være om? Vi kan selvsagt være uenige i ting og diskutere, men har aldri kranglet.

Kan «diskusjon» oppleves som krangling av noen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri kranglet, men har både sagt ifra med vedkommendes leder på kopi og grått på jobb pga andres ugreie overreaksjoner (har blitt så tatt på senga at jeg har hatt problemer med å hente meg inn). Et par ganger har jeg faktisk også latt meg trigge så mye av kunder som er ufine at jeg har lagt på røret. Men, jeg krangler sjeldent, altså snakker ikke tilbake om jeg synes det tar en tørn eller med en temperatur jeg ikke synes hører hjemme på jobb. 

Anonymkode: 00826...9a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan «diskusjon» oppleves som krangling av noen? 

Det kan det helt sikkert, det kommer vel an på hvordan man ordlegger seg og hvilken tone man bruker, men på min arbeidsplass er det en saklig tone og faglig diskusjon så det hadde overrasket meg veldig om noen hadde oppfattet det som krangling. Tenker på krangling som en eskalering av en uenighet.

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å krangle med kolleger, selv om det ligger i rollen å av og til måtte si tydelig ifra. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri gjort. 
Var innleid som vikar for en stund siden på en arbeidsplass og ble skremt av hvor mye baksnakking det var. Jeg jobbet med mange forskjellige folk og fikk hele tiden høre hvordan de klagde på kollegaene sine, men ansikt til ansikt med dem sa dem ingenting. Slikt blir jeg provosert av, om de mener at kollegaen ikke gjør en god nok jobb så bør de ta den med den det gjelder, eventuelt nærmeste leder, ikke med en innleid vikar! Alle baksnakket alle, skremmende dårlig arbeidsmiljø. 

Anonymkode: 1ca86...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag. Det er som en hobby jeg har. 

Anonymkode: 4d291...22b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg aldri gjort. 
Var innleid som vikar for en stund siden på en arbeidsplass og ble skremt av hvor mye baksnakking det var. Jeg jobbet med mange forskjellige folk og fikk hele tiden høre hvordan de klagde på kollegaene sine, men ansikt til ansikt med dem sa dem ingenting. Slikt blir jeg provosert av, om de mener at kollegaen ikke gjør en god nok jobb så bør de ta den med den det gjelder, eventuelt nærmeste leder, ikke med en innleid vikar! Alle baksnakket alle, skremmende dårlig arbeidsmiljø. 

Baksnakking og klaging er verre enn krangling, synes jeg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg har kranglet med noen siden jeg var barn og kranglet med søsknene mine.

Anonymkode: 24bf4...926

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort.

Anonymkode: 43aff...8f8

Skrevet

«Diskusjon» er vel berre eit anna ord for krangel?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Baksnakking og klaging er verre enn krangling, synes jeg 

Det er jeg enig i. Selv om jeg mener det er mulig å være uenig uten å nødvendigvis krangle. 

• Liker 1
Skrevet
Gud skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke det samme.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri kranglet. Men jeg ble ganske ovverasket over meg selv da jeg følte at jeg ikke greide en kollega mer. Jeg måtte bare unngå han. Jeg klarte ikke hilse eller si noe til han. Jeg rett og slett ergrer meg over at han til stadighet var forsinket. Hvis han begynte på jobb 07:30, og ikke kom før klokka var nærmere tolv, like glad og blid og hadde ikke dårlig tid, da kjente jeg at jeg var i ferd med å eksplodere. Jeg eksploderte aldri, ble bare rett og slett sur og overså han. Han gjorde heller ingen god jobb. Jeg burde bare svelget det hele og latt som at jeg var blid og ikke gjort som jeg gjorde. Lærte litt om meg selv og av meg selv.

Anonymkode: 4d535...83a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gud skrev (7 minutter siden):

Nei!

Anonymkode: 24bf4...926

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...