Gå til innhold

Feber nesten hver kveld i over en uke og betennelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nesten hver kveld i 1 1/2 uke har jeg hatt feber og frostrier på kvelden. Jeg hakker tenner og er veldig slapp. Tempen er på mellom 39 og 40. I tillegg er hvilepulsen min på over 100.
Det begynte da jeg fikk betennelse i begge hælene, har vært hos legen og fått voltaren, men føler han ikke ser helt problemet. Klarer nesten ikke å gå.

Er så fortvilet her jeg ligger med feber igjen, føttene er like vonde og allmenntilstanden er dårlig. Kan ikke bytte lege ( liten plass med begrenset utvalg leger).

Noen gode råd? Andre her som har hatt hælbetennelse? Har fått mange gode råd som jeg har fulgt.. sko med demping blant annet..

Anonymkode: c21a9...53c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følger tråden. Er du sikker på at du ikke har betennelse andre steder enn  hælene?

Anonymkode: d562c...80d

• Liker 3
Skrevet

Men har du kontaktet legen igjen da? Nå som det har vart over lengre tid...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har også slitt med vonde hæler men ikke hatt feber osv.  Har du noe medisiner, smertestillende i kveld?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos lege igjen på tirsdag, eneste han var opptatt av var at jeg har høy puls. 
38,6 igjen nå ikveld. 
Jeg har voltaren og noe smertestillende gel, men det er fortsatt veldig vondt å gå. Tror det er de harde gulvene vi har på jobben som har noe av skylden for betennelse i hælene, men jeg finner ingen steder at det et vanlig å ha feber så lenge.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er pulsen over 100 hele dagen/døgnet?  Er du på jobb på dagtid?  Min erfaring er at man må gå minst mulig på de vonde hælene og ellers prøve å spise sunt, så vil det gå over etter noen måneder cirka. Men har ikke hatt høy puls og feber jeg da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er pulsen over 100 hele dagen/døgnet?  Er du på jobb på dagtid?  Min erfaring er at man må gå minst mulig på de vonde hælene og ellers prøve å spise sunt, så vil det gå over etter noen måneder cirka. Men har ikke hatt høy puls og feber jeg da.

Ja, hvilepuls er på rundt 100, enda høyere når jeg ikke hviler. Har fått betablokker for å få ned pulsen, men den er like høy.

Jeg ble sykmeldt da jeg ikke kunne få tilrettelagt noe på jobb (barnehage), og med tanke på hvor strengt det er med sykdom nå for tiden (siden jeg har feber).

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mye slik ettersom jeg har en revmatisk sykdom. Men, dette ville jeg ringt legevakten for. Jeg hadde vært redd for sepsis  eller annen infeksjonssykdom. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ringt legevakta :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med legevakt. Høy puls kan ha sammenheng med feber. Virker som du har infeksjon, ikke betennelse.

Anonymkode: 62bdf...ba4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar kontakt med legevakt imorgen tidlig, synes det begynner å bli ekkelt å gå så lenge med dette! 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar kontakt med legevakt imorgen tidlig, synes det begynner å bli ekkelt å gå så lenge med dette! 

ts

Det du kan gjøre nå er å ringe legevakt for å be om råd. Jeg synes du skal ta det på alvor hvis du har høy feber og frostanfall.

• Liker 1
Skrevet

Feber er vel en følge av betennelsen. Bør få andre medisiner mot denne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Feber er vel en følge av betennelsen. Bør få andre medisiner mot denne.

Feber kommer av infeksjon, ikke betennelse. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal ringe legevakten i kveld :)  Forklar dem situasjonen - feber og frostrier, sykdomsfølelse, tretthetsfølelse, høy puls og medisiner som ikke har hatt effekt. 
Ville ha byttet fastlege - det er verdt å kjøre et stykke lenger for en god lege :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har en infeksjon! En temp på 40 må behandles med en gang!! Dette kan være alvorlig hvis det ikke behandles med en gang, host sepsis. Dra til legevakta eller be legen din om å ta en CRP, si at du kjenner en sykepleier som mistenker infeksjon og sepsis og at du må ha antibiotika.

Anonymkode: 9277b...b54

• Liker 2
Skrevet

Har ikke legen tatt CRP av deg? Veldig merkelig når du kommer til legen med over 100 i puls, høy feber over tid og det eneste han gjør er å gi deg voltaren og betablokkere. Hva i...?i

Støtter meg på de andre her, og ville ringt legevakta. Om du har en infeksjon og ingen skikkelig behandling, så kommer du bare til å bli verre og kan risikere å få blodforgiftning. Du må finne ut hvorfor du har så høy feber og puls, og behandles deretter.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vart så lenge at du må ringe legevakt nå. God bedring!

Anonymkode: 00e17...08f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, her har du fått dårlig behandling! Den høye pulsen er pga feber og skal ikke behandles med betablokker! Med mindre du har fått atrieflimmer eller noe sånt da. Men feber over 10 dager må utredes. Enten er det en infeksjon eller så er det en betennelsestilstand i kroppen (eller kreft, men det er MYE mindre sannsynlig), men det må utredes nærmere! Kan være du trenger antibiotika eller sterkere immundempende medisiner..

Anonymkode: b26a2...eb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

ts

Hva sa legevakta?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...