Gå til innhold

Gutt 4 år - underliv!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Altså - jeg er sykepleier og følger med på alt. Kan ikke forklare det på annen måte 😂

Anonymkode: 76275...2d5

Oi, eg skjønner at ikke-helsepersonell spør, men som sykepleier ville jeg forventet at du kunne slå opp i fornuftige kilder eller gjøre et litteratursøk... 

Anonymkode: a9da0...c60

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du som sykepleier burde hatt svar på dette...

Anonymkode: 7e8b0...a35

Til din informasjon lærer ikke vi sykepleiere spesielt mye om barns anatomi og pediatri generelt, gjennom bacheloren i sykepleie. 

En helsesykepleier kan svare på dette. 

Så bare klapp igjen.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Oi, eg skjønner at ikke-helsepersonell spør, men som sykepleier ville jeg forventet at du kunne slå opp i fornuftige kilder eller gjøre et litteratursøk... 

Det er ikke kvantefysikk jeg spør om i dette tilfellet, bare en tanke en lørdagskveld. Selvsagt orker jeg ikke bruke masse tid og energi på lete opp aktuelle kilder, når jeg kan spørre på et forum der kanskje noen har lurt på det samme.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er også sykepleier, vi hadde ingenting om dette på studier. Svært lite om pediatri generelt og i hvert fall ikke om kjønnsorganene.

Jeg har to gutter og 3-4 cm penis på en 4 åring er helt normalt, den begynner ikke å vokse ordentlig før de kommer i puberteten.

Anonymkode: ce2f3...41c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mener lengden på penis på begge mine gutter var rundt 4-5 cm når de var 4 år.

Anonymkode: 47669...3e5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mener lengden på penis på begge mine gutter var rundt 4-5 cm når de var 4 år.

Anonymkode: 47669...3e5

Nå har ikke jeg gutter, men det høres helt sykt ut å huske hvor lang penis barna hadde ved en viss alder.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er også sykepleier, vi hadde ingenting om dette på studier. Svært lite om pediatri generelt og i hvert fall ikke om kjønnsorganene.

Jeg har to gutter og 3-4 cm penis på en 4 åring er helt normalt, den begynner ikke å vokse ordentlig før de kommer i puberteten.

Anonymkode: ce2f3...41c

Nei, og det sa jeg heller ingenting om. Jeg sa bare noe om hvordan man velger å oppsøke informasjonen. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke kvantefysikk jeg spør om i dette tilfellet, bare en tanke en lørdagskveld. Selvsagt orker jeg ikke bruke masse tid og energi på lete opp aktuelle kilder, når jeg kan spørre på et forum der kanskje noen har lurt på det samme.

Ja, altså, mye mer krevende å slå opp i et helt vanlig oppslagsverk/kilde (vil tro du er vant til å søke i medisinske oppslagsverk på jobb?), enn å skrive på et forum hvor gudene vet hvilke svar du får 🤷‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, og det sa jeg heller ingenting om. Jeg sa bare noe om hvordan man velger å oppsøke informasjonen. 

Ja, altså, mye mer krevende å slå opp i et helt vanlig oppslagsverk/kilde (vil tro du er vant til å søke i medisinske oppslagsverk på jobb?), enn å skrive på et forum hvor gudene vet hvilke svar du får 🤷‍♀️

Som sagt - jeg spør ikke om dosering av intravenøse medisiner til barn. På et forum kan man diskutere, ikke i et oppslagsverk.

Hva er det med sånne mennesker som deg, som lever og ånder for å kverulere? Herregud.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Til TS - hvis det er noe trøst har jeg flere ganger lurt på akkurat det samme! Og jeg er også sykepleier, har jobbet åtte år på medisinsk avd. på sykehuset. 

Jeg har to små gutter, og kjenner mange gutter på samme alder som de, i tillegg til babysvømming osv. Kan ikke unngå å se ved bleieskift osv. at våre gutter rett og slett har mye mindre penis enn alle de andre guttebabyene.

Derfor har jeg også tenkt tanken at hva om mine gutter har mikropenis? Det er jo ikke for å være «ekkel» jeg har tenkt over dette, eller fordi penislengde har noe å si... Men man ønsker jo alt det beste for barna sine, og ønsker jo at de skal komme seg gjennom livet med minst mulig motgang og bekymringer! Og en mikropenis vil jo nødvendigvis skape usikkerhet og kanskje dårlig selvbilde hos en allerede usikker ungdom, sånn er det bare. Det er tilfeldig at det er akkurat kjønnsorganet, jeg ville tenkt akkurat det samme om en svær, uflatterende (om det er lov å si) føflekk, en ekstra tå, skikkelig skeive tenner eller hva som helst annet «kosmetisk» - jeg vet slikt betyr null og niks og at alle er fine  akkurat som de er, alle kropper er vakre! Men problemet er at en tenåring klarer ikke å tro på dette. Så dersom de selv har noen «skavanker» (misforstå meg rett), vil dette skape usikkerhet og vonde tanker hos barna mine, kanskje vil dette gjøre at de sliter med selvbildet i åresvis. Det er kun av denne enkle grunn jeg har lurt på om guttene mine har mikropenis. Ikke fordi det gjør noe i seg selv, men fordi det likevel sannsynligvis vil skape vonde tanker og dårlig selvbilde hos de, i mange år, om ikke hele livet. Og det ønsker jeg ikke for gutta mine. 

Så takk TS, for at du stilte dette dumme spørsmålet, som jeg selv også har lurt på fra tid til annen i et par år nå. Da fikk jeg også svar 😊

Anonymkode: 841a7...1da

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (6 timer siden):

Det som er normalt, det er å ikke bry seg eller overhode tenke over størrelse på penis, eller penisen i seg selv - på sin egen sønn. For det første; æsj. For det andre; hva i alle dager er galt med deg?

Du har ikke barn skjønner jeg og burde da kanskje ikke svare slik. Selvfølgelig er det helt normalt å følge med og legge merke til alt med sine barn.

Hvis ikke så er det vel du som er "hva i alle dager er galt med deg"?

Anonymkode: 1cd1b...e6f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg kjenner meg så godt igjen! Har en sønn i tenårene og han hadde ekstremt liten penis helt til han kom i puberteten. Jeg var så bekymret og googlet hele tiden. 

Den begynte å vokse da tenåringen var rundt 12 år. Så kom en del hårvekst og poden ble sjenert en tid. Nå er den helt normalt stor. Har selvsagt ikke sett den erigert og det vil jeg ikke heller, men i eg kort glimt har jeg fått med meg at den er som den skal være. 

Må legge til at jeg selvsagt ikke har glodd på mitt barns penis, men at han ikke hadde låst døren og derfor buste jeg inn på badet.

Anonymkode: 3ec93...12c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også skrive at det er normalt å bekymre seg. I hvert fall når man kan lese veldig stygge innlegg om nettopp mikropenis her. 

Og vil også si. At med guttebarn så trenger du ikke aktivt å se etter tissen deres. Til tider kan de være ganske tydelige med at de har tiss. 

Når 6-åringen rusler ut av soverommet helt naken med ståtiss, ser jeg jo det. Og med en 3-åring som ikke helt har forstått hva man kan gjøre privat vs. Du ser godt hva han gjør uten å nistirre.. 

Anonymkode: 92856...a91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...