Gå til innhold

Gutt 4 år - underliv!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som et merkelig spørsmål, men jeg lurer oppriktig:

Jeg har en gutt på 4 år som har en penis som neppe er mer enn 3-4 cm lang, kanskje enda mindre. Er dette innenfor normalen? Når begynner penisen å vokse?

Jeg begynner å få bekymringer om mikropenis og alt det måtte medføre 😂 Noen som kan forklare hva som er normalt hos gutter?

Anonymkode: 76275...2d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🤨

Anonymkode: 9fc20...fe8

• Liker 3
Skrevet

Nei altså, det normale er jo at de er født med penis i fullstørrelse 

:ironi:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🤨

Anonymkode: 9fc20...fe8

Jeg vet - det høres creepy ut å spørre om sånt, men jeg finner ingen god informasjon om dette på nett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Penis er liten helt til gutta kommer i puberteten.

Anonymkode: 905dd...0e1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke høre med helsestasjonen? Og driver du å studerer penisen hans?

Anonymkode: 9e49a...b53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Penis er liten helt til gutta kommer i puberteten.

Anonymkode: 905dd...0e1

Om dette stemmer, er jeg lettet - takk 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette høres ut som et merkelig spørsmål, men jeg lurer oppriktig:

Jeg har en gutt på 4 år som har en penis som neppe er mer enn 3-4 cm lang, kanskje enda mindre. Er dette innenfor normalen? Når begynner penisen å vokse?

Jeg begynner å få bekymringer om mikropenis og alt det måtte medføre 😂 Noen som kan forklare hva som er normalt hos gutter?

Det som er normalt, det er å ikke bry seg eller overhode tenke over størrelse på penis, eller penisen i seg selv - på sin egen sønn. For det første; æsj. For det andre; hva i alle dager er galt med deg?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Altså - jeg er sykepleier og følger med på alt. Kan ikke forklare det på annen måte 😂

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel helt vanlig å observere kroppen til sitt eget barn på 4 år.

Anonymkode: 21e6f...6e3

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (1 minutt siden):

Det som er normalt, det er å ikke bry seg eller overhode tenke over størrelse på penis, eller penisen i seg selv - på sin egen sønn. For det første; æsj. For det andre; hva i alle dager er galt med deg?

Jeg følger med på alt på barna mine, jeg. Ser det som helt naturlig! Og av og til melder da merkelige spørsmål seg.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (3 minutter siden):

Følger man ikke med så er det ihvertfall noe galt med en. Man skal ha en oversikt så man kan se om noe har forandret seg eller ser bekymringsfullt ut. 

Anonymkode: c4715...19a

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Som guttene får vite når man lærer om kroppen «når man kommer i puberteten, vil hår begynne å vokse på flere steder på kroppen, penis vil vokse og bli større, og stemmen vil begynne å bli mørkere».

Er ikke nor vanskeligere enn å lese seg litt 6 klasse pensum (den gang jeg gikk på skole lærte vi om puberteten i 6 klasse, vet ikke om de har endret på dette i nyere tid).

Anonymkode: bec60...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei.. det blir nok ikke noen mye større før han blir over 10 år, da kommer puberteten. Om han han har hatt mikropenis så ser du den ikke i det hele tatt. På bilde under her ser du bilde A som er mikro penis og bilde B som er en gutt rundt 3 år. Så din gutt er nok normal:)

micro.JPG

Anonymkode: 5deec...d9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (8 minutter siden):

Glemt å ta medisinene dine igjen?

Anonymkode: 9ecef...df4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som guttene får vite når man lærer om kroppen «når man kommer i puberteten, vil hår begynne å vokse på flere steder på kroppen, penis vil vokse og bli større, og stemmen vil begynne å bli mørkere».

Er ikke nor vanskeligere enn å lese seg litt 6 klasse pensum (den gang jeg gikk på skole lærte vi om puberteten i 6 klasse, vet ikke om de har endret på dette i nyere tid).

Anonymkode: bec60...fdc

Jo, det er sant. 

Men jeg leste på nett at hos et fullbårent, nyfødt guttebarn er penisen ca 2-2,5 cm. Og jeg synes at penisen hans nå ikke er stort større 🤨 Så har jeg lest en del om mikropenis og følgene det kan få, som ikke er særlig kjekt. 

Men jeg håper at alt er normalt 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei.. det blir nok ikke noen mye større før han blir over 10 år, da kommer puberteten. Om han han har hatt mikropenis så ser du den ikke i det hele tatt. På bilde under her ser du bilde A som er mikro penis og bilde B som er en gutt rundt 3 år. Så din gutt er nok normal:)

micro.JPG

Anonymkode: 5deec...d9e

Tusen takk - da ER alt normalt med han 😊

• Liker 4
Skrevet
Rosatoast skrev (5 minutter siden):

For det første; æsj. For det andre; hva i alle dager er galt med deg?

Er da vanlig å registrere om noe er utenom "normalen" på barna, enten det er penis eller hørsel. 

https://www.klikk.no/foreldre/smabarn/bekymret-for-barnets-penis-2380192

Uansett så har jeg forstått det slik at slikt registrerer de det allerede ved legeundersøkelsen når barnet er født. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe galt i å være bekymret for dette. En micropenis er en tung påkjenning for den som har det. Jeg tror de ofte oppdager dette allerede ved fødsel. Også er det som de andre sier her, den vokser når de kommer i puberteten. Lengden i erigert tilstand og slapp er også veldig forskjellig hos enkelte. Ikke bekymre deg for dette :)

Anonymkode: 82713...2ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Altså - jeg er sykepleier og følger med på alt. Kan ikke forklare det på annen måte 😂

Du som sykepleier burde hatt svar på dette...

Anonymkode: 7e8b0...a35

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...