Gå til innhold

Barnevakt til barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en gutt på 3 år. Vi har besteforeldre som kan passe barnet, men i helger er vanskelig da de ofte er bortreist/jobber. Er sjeldent de passer mer enn et par timer her og der. Sjeldent vi ber om mer også, da jeg føler vi «maser,» og helger - hvor det kanskje er mest behov, ofte er vanskeligst.

Vurderer derfor å kanskje skaffe en barnevakt, som kan passe barnet kanskje en fredag/lørdag i måneden/annenhver måned, men dette føles så feil også? At en fremmed skal passe barnet vårt, og at barnet vårt skal være med en fremmed. De blir jo selvfølgelig kjent med tiden, men fortsatt.. 

Hva gjør folk egentlig? Er det vanlig med barnevakt, eller bruker de fleste familie til å passe? Og hvor ofte er «vanlig»? Barnet vårt har overnattet hos besteforeldre to ganger. Vi har jo selvfølgelig ikke behov for barnevakt sånn kjempeofte, men merker samboer og jeg kunne trengt litt mer kjæreste-tid.

Anonymkode: 0a965...5a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er å bruke barnevakt, men det er i alle fall helt greit. :) Vi gjør det ikke, men vi har familie som kan passe når som helst. Selv pleier jeg å passe barna i nabofamilien innimellom, da de ikke har familie i Norge, og har hatt dem på overnatting et par ganger også. Veldig koselig siden jeg ikke kunne få mer enn ett barn selv. Og "fremmed" var jeg ikke lenge. ;)

Anonymkode: 08042...f9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor vanlig det er å bruke barnevakt, men det er i alle fall helt greit. :) Vi gjør det ikke, men vi har familie som kan passe når som helst. Selv pleier jeg å passe barna i nabofamilien innimellom, da de ikke har familie i Norge, og har hatt dem på overnatting et par ganger også. Veldig koselig siden jeg ikke kunne få mer enn ett barn selv. Og "fremmed" var jeg ikke lenge. ;)

Anonymkode: 08042...f9a

Så hyggelig gjort av deg :) 

Dilemmaet mitt er litt at det sitter litt inne hos meg å be om «pass» ofte. Jeg føler jeg maser/er til bry om jeg ber en av besteforeldrene til barnet om å passe ofte. Flere av besteforeldrene har også giftet seg på nytt (som vil si at de ikke er biologisk besteforelder til barnet), og jeg har på følelsen at de ikke er interessert i å ha barnet der ofte. Og hvertfall ikke lenge.

Men sett bort i fra dette, hvor ofte er det innafor å be om pass til barnet? Er en kveld i måneden mye? Og hva med overnatting? Barnet har et godt forhold til flere av besteforeldrene sine, så det er ikke noe med det. Til nå ha vi bare spurt en veldig sjelden gang iblant. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hyggelig gjort av deg :) 

Dilemmaet mitt er litt at det sitter litt inne hos meg å be om «pass» ofte. Jeg føler jeg maser/er til bry om jeg ber en av besteforeldrene til barnet om å passe ofte. Flere av besteforeldrene har også giftet seg på nytt (som vil si at de ikke er biologisk besteforelder til barnet), og jeg har på følelsen at de ikke er interessert i å ha barnet der ofte. Og hvertfall ikke lenge.

Men sett bort i fra dette, hvor ofte er det innafor å be om pass til barnet? Er en kveld i måneden mye? Og hva med overnatting? Barnet har et godt forhold til flere av besteforeldrene sine, så det er ikke noe med det. Til nå ha vi bare spurt en veldig sjelden gang iblant. 

Ts

Som vil si at den de er sammen med ikke er biologiske besteforelder til barnet, skal det såklart stå her.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...