Gå til innhold

Bok tips for ungdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har noen boktips for ungdom rundt 16-19 års alderen? Er glad i fantasy, science fiction, spenning og krim osv. Synes det er vanskelig å finne bøker jeg ikke blir lei av fort.

Anonymkode: b60d6...4eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Twilight, true blood, the host, gone, sagan om isfolket, hunger games, grave serien. De eksemplene som jeg kommer på nå som jeg kan lese om og om igjen 🥰 jeg liker de samme sjangerene som deg 😊

Anonymkode: 97f34...1e2

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør at du blir lei av en bok?

Hvilke bøker har du likt?

I den alderen tenker jeg at du kan lese hva som helst i grunn.

Personlig styrte jeg unna det som var typisk beregna på ungdom. Ofte fulgte slike bøker samme ‘formel’ og føltes mer som om de var skrevet for å tjene penger, enn for å fortelle en historie.

Vindens navn, Kongedreperkrøniken av Patrick Rothfuss fengslet meg helt, om du ikke kjenner til den :)

Forøvrig anbefaler jeg bibliotekets app, Bibliofil. Søk opp bøker du har likt, så kommer det opp forslag til liknende under beskrivelsen. Eller bare bla i ulike sjangre :) 

Anonymkode: 4eeb9...389

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Har noen boktips for ungdom rundt 16-19 års alderen? Er glad i fantasy, science fiction, spenning og krim osv. Synes det er vanskelig å finne bøker jeg ikke blir lei av fort.

Anonymkode: b60d6...4eb

"The hitchhiker's guide to the galaxy" av Douglas Adams (et must)! Percy Jackson seriene om de greske gudene av Ricky Riordan, og alle bøkene av Terry Pratchett og "Good Omens" av Neil Gaiman er mine anbefalinger 😀

AnonymBruker
Skrevet

Bøkene til J.R.R. Tolkien om du ikke har lest de. Hobitten, Ringenes herre. 

Støtter også Hitchhikers guide to the galaxy som foreslått over. 

Anonymkode: 6293f...d90

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du burde avansere til ordentlig litteratur for voksne mennesker. 19 år er for gammelt til å lese ungdomsbøker, så det er ikke rart at du går lei fort.

Anonymkode: d8e52...a41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...