Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Erfaringer å dele om cipralex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått på SSRI i ganske akkurat 20 år. 

Kommer aldri til å slutte.

Ingen bivirkninger foruten tørr munn. Seksuell lyst på topp, får raskt orgasme og (siden flere nevner dette.)

Anonymkode: 24655...890

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har gått på cipralex i 20 år+. 

Slet med panikkangst, depresjoner og uro. 

Klarte ikke gå ut av huset, før jeg begynte på cipralex. De ble min redning. Virket gradvis etter noen uker og var på topp etter 6 mndr. Gruet meg forferdelig til å begynne på cipralex, har ikke angret i ettertid.  

Anonymkode: 86f17...d14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bivirkning, men heller ingen virkning bortsett fra at jeg ble dårligere. Sånn var det med de tre antidepressivaene jeg testet.Tar nå stemningsstabiliserende pga bipolar lidelse type 2 som fungerer veldig bra.
Det tar ofte lang tid å oppdage diagnosen, så det er noe å ha i bakhodet. 

Anonymkode: 85b19...821

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg er nå på 6. måneden med Cipralex grunnet panikklidelse. Og nei det er ingen «lykkepille» som andre skal ha det til. Og nei du blir ikke nummen heller. For min egen del så gjorde det bare at jeg klarte å tenke en del klarere, og klarte å ta på meg utfordringer uten at angsten spiste meg opp. 
For meg har det virkelig vært livreddende å starte på det. Var en del dårlig den første måneden med opptrapping fra 5mg og endte etter hvert på 15mg. 
Har ikke gått noe opp i vekt, nærmest tvert i mot, gikk noe ned i starten da jeg var en del kvalm og har ikke gått opp kiloene siden. 
Max effekt på 3 måneder er noe jeg virkelig merket og etter det ble livet mye lettere og det var mye bedre å jobbe med angsten. 
Sexlysten er helt den samme så har ikke merket noe bivirkninger der. 
Eneste bivirkningen jeg virkelig merker er sinnsykt levende og reelle drømmer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...