AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #101 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge tok du det og hvilken dose? Ble du kvitt seponeringsymptomene? Anonymkode: 349db...ca0 Det står jo der. I noen uker. Anonymkode: 37e31...6de
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #102 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 9.59): Jeg er ikke den du spør men har gått på cipralex i mange år og har drukket alkohol hele veien. Alt fra ett glass til store mengder på en kveld. Jeg blir ikke full uansett hvor mye jeg drikker. Akkurat som antidepressiva satte en stopper for det. Blir ikke svimmel eller beruset. Kan drikke store mengder uten å bli påvirket. Før ble jeg full av en flaske vin. Nå kan jeg drikke fire uten å kjenne noe. Anonymkode: d678d...0d0 Jeg går også på cipralex og kjenner det godt etter to glass vin. Ingen forandring for min del. så dette varierer fra person til person. Men jeg drikker ikke alkohol da det bare forsterker angsten, er super gøy på festen, men på natta og dagen etter tar angsten meg, og kan bruke flere dager på å jobbe meg opp igjen. Ikke verdt det for min del. Lever fint uten Anonymkode: 38eee...060 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #103 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 10.23): Er så lei av å ikke tørre å gjøre planlagte ting pga jeg er redd for å få angstanfall. Ser frem til å få livet tilbake. Har bare brukt tablettene i 4 dager enda. Anonymkode: eb9ab...69b Lenge siden du skrev dette, men siden jeg nå står i oppstarten, lurer jeg veldig på hvordan det har gått med deg? Anonymkode: e410d...58d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #104 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lenge siden du skrev dette, men siden jeg nå står i oppstarten, lurer jeg veldig på hvordan det har gått med deg? Anonymkode: e410d...58d Jeg ble helt gal av cipralex.. ekstremt urolig og eskalerende angst, fikk beskjed om å slutte. Prøver remeron nå. Den er annerledes hvertfall. Sliter fortsatt mye, men tror ikke alt er angst, utslitt også Anonymkode: 349db...ca0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #105 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lenge siden du skrev dette, men siden jeg nå står i oppstarten, lurer jeg veldig på hvordan det har gått med deg? Anonymkode: e410d...58d Så nå at jeg som svarte deg ikke var ts.. beklager Anonymkode: 349db...ca0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #106 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ble helt gal av cipralex.. ekstremt urolig og eskalerende angst, fikk beskjed om å slutte. Prøver remeron nå. Den er annerledes hvertfall. Sliter fortsatt mye, men tror ikke alt er angst, utslitt også Anonymkode: 349db...ca0 Du bør nok ikke gå på noe som helst. Folk må forstå at piller ikke er løsningen for det mentale, men det er endringer i livet som må gjøres. Anonymkode: 33d6d...258 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #107 Skrevet 3. november 2023 30 år gammel, og har brukt Cipralex ca hele tjueårene mine. Bortsett fra i de to svangerskapene jeg har hatt. Årsaken er angst, og jeg føler at Cipralex roer ned hjernen et par hakk. Tankene kommer, men de klarer liksom ikke å bli værende på en måte. Fungerer bra, jobber fullt og driver med frivillighetsarbeid. Likevel, man må gjøre et stort stykke mentalt arbeid for å endre psyken og tankene på sikt. Håper at du blir bedre. Anonymkode: 0ecd9...86b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #108 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du bør nok ikke gå på noe som helst. Folk må forstå at piller ikke er løsningen for det mentale, men det er endringer i livet som må gjøres. Anonymkode: 33d6d...258 Ja, man skal ikke glemme å gjøre endringer i livet. Det er det aller beste på sikt. Likevel er det noen mennesker som trenger hjelp til å «lande» litt eller roe ned hjernen nok til å kunne ta tak i problemene sine. Anonymkode: 0ecd9...86b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #109 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du bør nok ikke gå på noe som helst. Folk må forstå at piller ikke er løsningen for det mentale, men det er endringer i livet som må gjøres. Anonymkode: 33d6d...258 Jo, noen må ha støtte av medisiner for å a. ikke dø og b. få hodet over vannet slik at de kan klare å jobbe med problemet. Anonymkode: 37e31...6de 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #110 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, noen må ha støtte av medisiner for å a. ikke dø og b. få hodet over vannet slik at de kan klare å jobbe med problemet. Anonymkode: 37e31...6de AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, man skal ikke glemme å gjøre endringer i livet. Det er det aller beste på sikt. Likevel er det noen mennesker som trenger hjelp til å «lande» litt eller roe ned hjernen nok til å kunne ta tak i problemene sine. Anonymkode: 0ecd9...86b Forstår hva dere mener, men vi snakker om et veldig lite antall av de som går på dette. Leger skriver raskt ut pilleboksene sine i dag. Anonymkode: 33d6d...258 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #111 Skrevet 3. november 2023 Har brukt de i mange år. Prøvd å slutte mange ganger, men da blir jeg humørsyk, vil bare ligge i senga, tanker om å dø. Med de klarer jeg å jobbe, være stabil, ha overskudd. Har lagt endel på meg, får veldig svake orgasmer, livaktige drømmer. Men for meg og de rundt meg er det verdt det Anonymkode: 27e30...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #112 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 30 år gammel, og har brukt Cipralex ca hele tjueårene mine. Bortsett fra i de to svangerskapene jeg har hatt. Årsaken er angst, og jeg føler at Cipralex roer ned hjernen et par hakk. Tankene kommer, men de klarer liksom ikke å bli værende på en måte. Fungerer bra, jobber fullt og driver med frivillighetsarbeid. Likevel, man må gjøre et stort stykke mentalt arbeid for å endre psyken og tankene på sikt. Håper at du blir bedre. Anonymkode: 0ecd9...86b Takk for svar! Godt å høre at det hjelper, håper jeg får samme effekt. Jeg har prøvd "alt" for å bedre angsten, men nå har den eskalert og jeg er bundet til hjemmet, men også der har jeg angst. Så nå er medisin mitt håp, for det jeg lever nå er ikke noe liv. Anonymkode: e410d...58d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #113 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Forstår hva dere mener, men vi snakker om et veldig lite antall av de som går på dette. Leger skriver raskt ut pilleboksene sine i dag. Anonymkode: 33d6d...258 Jeg har fått utskrevet medisin av psykiater på DSP, vil tro han har litt mer peiling på dette enn deg. Anonymkode: e410d...58d 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #114 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du bør nok ikke gå på noe som helst. Folk må forstå at piller ikke er løsningen for det mentale, men det er endringer i livet som må gjøres. Anonymkode: 33d6d...258 For noen er det umulig å gjøre de endringene i depresjonens apati og angstens klaustrofobiske klør. Anonymkode: 6ffe4...62c 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #115 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har brukt de i mange år. Prøvd å slutte mange ganger, men da blir jeg humørsyk, vil bare ligge i senga, tanker om å dø. Med de klarer jeg å jobbe, være stabil, ha overskudd. Har lagt endel på meg, får veldig svake orgasmer, livaktige drømmer. Men for meg og de rundt meg er det verdt det Anonymkode: 27e30...b7f Jeg hadde også levd greit med svake orgasmer og livaktige drømmer, hvis det betydde at jeg begynte å fungere i livet igjen. Og det du sier om at det er verdt det for de rundt deg også, er viktig. Angsten rammer jo også familien. Hos meg har min angst stor innvirkning på familien, og det er vondt for både de og meg. Anonymkode: e410d...58d 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #116 Skrevet 3. november 2023 Ja eg har brukt cipralex i noen år, for angst&depresjon samt humørsvingninger. Jeg føler ikke at den funker, men blir tydelig verre uten, får ikke lov til å slutte på dem. Anonymkode: bb45e...375
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #117 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du bør nok ikke gå på noe som helst. Folk må forstå at piller ikke er løsningen for det mentale, men det er endringer i livet som må gjøres. Anonymkode: 33d6d...258 Nei skulle jo ønske det.. men nå ble det slik da, aldri gått på noe slikt før, og nå er jeg 40 og ble syk.. hjelper lite å gjøre endringer når man har gått på en såpass smell at man ikke fungerer, da må man ha hjelp til å komme seg litt opp og stabiliseres før man kan gjøre noe. Dessverre. Unner ingen å opppleve å være så dårlig Anonymkode: 349db...ca0 1
Harald p Skrevet 1. september 2024 #118 Skrevet 1. september 2024 Jeg har gått på cipralex i ett år ca, pga depresjon /angst, først 10 mg, så 20 mg, etter å ha stått på 20 mg i et halvår, uten særlig effekt, gikk jeg for 2 uker siden ned til 10 mg, føler meg bedre, mindre angst /dep, skjønn det den som kan, en møkkamedisin for meg hvertfall, mann 59 år/90 kg
Anonym11223344 Skrevet 1. september 2024 #119 Skrevet 1. september 2024 Har lang og meget god erfaring med denne medisinen.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #120 Skrevet 1. september 2024 20 mg hver dag i snart 20 år. Har prøvd å trappe ned. Men da kommer angsten tilbake for fullt. Nå tenker jeg at jeg bare må gå på det ut livet. Litt vektøkning ved start pga sterk sultfølelse, men det klarte jeg å gå ned igjen ganske raskt ved trening og sunnere kosthold. Er i full jobb, aktiv, sosial, kan holde foredrag foran msk osv. Uten denne medisinen klarer jeg knapt å gå i butikken. seksuell lyst ok, men orgasme er vanskelig. Anonymkode: 32f4f...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå