AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Har en sønn på 4 som er ekstremt «kreativ» når han leker. Resultatet av dette er at mye blir ødelagt, uten at han mener det. Eks så var bøkene litt støvete så han skulle vaske de, i badekaret. Lekene må også dusje (selv de på batteri), han vil gjerne male rommet sitt, bruker da en tusj... Dere skjønner kanskje tegninga? Jeg forklarer og forklarer meg halvt i hjel at den tåler ikke ditt og den skal ikke datt. Han blir oppriktig lei seg når han skjønner at tingene er ødelagt, men så er det liksom bare videre på neste «kreative prosjekt». Jeg er så lei, og vet ikke hva jeg kan gjøre for å «tilfredsstille» kreativiteten hans, samtidig som han skal skjønne hvor grensene går. Har laget en kasse til han med ting han kan «slå seg løs» med, men den blir fort lite spennende... Noen med erfaring 😅? Anonymkode: cf6dd...2cc
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Ja, masse erfaring med min 4 åring🙈 Han stoppes før han får sette igang med kreativiteten sin. Forklare en milliard ganger at tingene blir ødelagte, og at vi må kaste de da. Så blir de naturligvis kastet, og det ser han jo. Jeg lar han være kreativ i kontrollerte former, han kan få mange glass, kopper osv med vann, vannmaling, og leker som tåler den slags, så får han slå seg løs å grise alt han ønsker med det han får. Det har faktisk hjulpet på, at han får grise, søle og utforske😄 Anonymkode: 4d0c4...ded
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Må alltid vite hva fireåringen gjør for å forhindre slike prosjekter her. Det har vært mye rart ja. Og tusjene bor øverst i skapet, i likhet med nøkkelen til do(låst seg inn så vi måtte skru opp låsen). Kjøp fingermaling eller lag en miks av maizena og vann og konditorfarge og la dem klatte i vei under ordnede forhold😄 Anonymkode: e7574...46f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Ja, erfaringen er jo at han kan ikke leke alene uten oppsyn. Lukkes en dlr eller det blir stille må alarmen gå hos dere. Sakser, lim, vannfast tusjer, maling, slim må oppbevares utilgjengelig. Ikke lov til å leke på badet eller kjøkken (alene uten voksen). Osv. Alle barn er kreative, de må gjetes. Anonymkode: 809ae...bc4 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 lekeakademiet.no har mye spennede Når du snakket med barnet, fortell han hva han skal gjøre. Hvor kan han bruke tusjene, vis hvordan man tørker støv ovs. Anonymkode: 99caa...298 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja, erfaringen er jo at han kan ikke leke alene uten oppsyn. Lukkes en dlr eller det blir stille må alarmen gå hos dere. Sakser, lim, vannfast tusjer, maling, slim må oppbevares utilgjengelig. Ikke lov til å leke på badet eller kjøkken (alene uten voksen). Osv. Alle barn er kreative, de må gjetes. Anonymkode: 809ae...bc4 Alarmen går. Han er bare så jækla kjapp 😅 Har ett barn til så kan ikke være «på» hele tiden heller. Har ryddet bort det meste, men han finner alltids noe annet «lurt» noe. Men må vell bare tenke at sånn er han, og legge til rette så godt jeg kan🙈 Anonymkode: cf6dd...2cc
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): lekeakademiet.no har mye spennede Når du snakket med barnet, fortell han hva han skal gjøre. Hvor kan han bruke tusjene, vis hvordan man tørker støv ovs. Anonymkode: 99caa...298 Lurt, skal sjekke ut 👍🏻 Anonymkode: cf6dd...2cc
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 Min seksåring er fortsatt slik 😅 han tettet en vask her om dagen med "jordprosjektet" sitt.. eneste løsning her er å følge med på hva han gjør og eventuelt sette han i gang med noe som er lov. Han elsker også at vi gjør prosjekter sammen, så prøver få til det i den grad det går med en lillesøster som krever sitt Anonymkode: 15eb2...399
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 Jeg var en sånn unge 😅 Fant på så mye rart, men for meg utrolig spennende. Moren min fikk vel alle de grå hårene sine den dagen jeg hadde plukket ned all julepynt med glitter for å skrape det av så mine leker kunne få glitter på seg 🙈 Jeg vokste det av meg når jeg var 10. Da var venner mye mer spennende. Anbefaler å finne på prosjekter sammen 🙂 Lekeakademiet.no har mye bra. Jeg hadde litt for stor frihet og det straffet seg for moren min. Nå i ettertid burde hun aldri latt meg se på Pippi Langstrømpe. Stor inspirasjonskilde 😅 Anonymkode: 71124...576
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå