AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Hei! babyen vår er 10 uker. Har de siste ukene slitt med kun 30min dupper, utenom noen få hvor hun får ligge i skal oppå en av oss foreldre. Siste tiden har hun også begynt å gråte mye når vi begynner å bysse eller prøver å hjelpe henne til å sove. Noen ganger kort, andre ganger ganske lenge og hysterisk. Vi forsøker å følge signaler, og begynner å legge når hun gjesper, gnir seg i øyne - eller andre enda tidligere signaler, men hun protesterer uansett hvor lenge eller kort vi venter med å forsøke. har prøvd å svøpe, white noise, synge og bysse/rugge. Dette har lite for seg, virker som om hen må slite seg ut for å få sove. Hun er ellers blid og utvikler seg godt. Men det er når vi prøver å hjelpe henne til å sove hun begynner å gråte. er det andre med lignende erfaringer? Evt kan det være tegn på at noe annet er galt, bør vi teste ut kiropraktor? Anonymkode: 33551...5b4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Må dere hjelpe henne til å sove da? Min baby blir forstyrret om jeg hjelper henne i søvn(så fremt hun ikke er overtrøtt). Om jeg legger henne tidsnok så sovner hun av seg selv. Så kanskje dumt spørsmål, men verdt et forsøk. Anonymkode: 140a8...c29 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Det høres ut som en drøm, men har ikke skjedd enda at hun sovner av seg selv. Mulig vi ikke har gitt det nok tid, men risikerer vi da at hun blir overtrøtt er jeg redd det bare er vanskeligere for henne å sovne. Anonymkode: 33551...5b4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei! babyen vår er 10 uker. Har de siste ukene slitt med kun 30min dupper, utenom noen få hvor hun får ligge i skal oppå en av oss foreldre. Siste tiden har hun også begynt å gråte mye når vi begynner å bysse eller prøver å hjelpe henne til å sove. Noen ganger kort, andre ganger ganske lenge og hysterisk. Vi forsøker å følge signaler, og begynner å legge når hun gjesper, gnir seg i øyne - eller andre enda tidligere signaler, men hun protesterer uansett hvor lenge eller kort vi venter med å forsøke. har prøvd å svøpe, white noise, synge og bysse/rugge. Dette har lite for seg, virker som om hen må slite seg ut for å få sove. Hun er ellers blid og utvikler seg godt. Men det er når vi prøver å hjelpe henne til å sove hun begynner å gråte. er det andre med lignende erfaringer? Evt kan det være tegn på at noe annet er galt, bør vi teste ut kiropraktor? Anonymkode: 33551...5b4 Her fungerer kun dans/vals godt plassert i armene mine. Og gjerne karaoke i kombinasjon. Danser rundt med baby i stuen og synge med til karaoke f.eks i mørkt rom og ikke for høy musikk. Tar litt tid på min, men han blir tyngre og tyngre i øynene. Hvis han er veldig overaktivert stopper 20 knebøy gråten. Knebøy er ekstremt effektivt mot gråt . De får litt sånn karusell følelse og blir dratt over på et annet fokus. Når han nesten sovner til karaoke går jeg inn på badet og setter på dusjen og bysser til lyden. Voila, han sovner og jeg kan legge han i sengen. Mye bra karaoke på YouTube. Min elsker sangene jolene og 9 to 5, Dolly Parton Anonymkode: 21457...444 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Prøv å legg dere sammen, du og baby, med baby tett inntil. Dette er typisk atferd på ‘separasjonsangst’. Baby trenger å kjenne tryggheten av å være inntil en av dere foreldrene for å klare å sovne. Og ja, det går over, og nei, dere kan ikke skjemme bort baby. Anonymkode: f9450...618 5
Regnbuefisk Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 Vår unge gråt seg i søvn til hver eneste lur de første 6 mnd. Hvis vi timet det rett og han fikk sovne i bæresele eller mens vi bysset han i armene var det 5-10 min med hysterisk gråt. Hvis han var veldig trøtt og/eller vi trillet han i vogna var det 10-30 min med hylskriking før han sovnet. Han hatet rett og slett selve følelsen av å sovne. Legge han ned og la han sovne selv var helt uaktuelt før rundt ti mnd. Han var ellers frisk og rask og i godt humør, men leggingen sugde i lang tid. Så kan godt hende dere gjør alt 100% rett, men baby gråter likevel. Det er ikke farlig tross alt, bare fælt og slitsomt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Du har klistremerkebaby, så du må bare la henne få den nært hun vil ha. Anonymkode: a1025...94a 1
Nybakt Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har klistremerkebaby, så du må bare la henne få den nært hun vil ha. Anonymkode: a1025...94a Jaa hun får ligge mye i sjal på oss begge, men hun kan selv her begynne å gråte ganske mye når vi prøver å bysse henne i søvn. Når vi har vært ute med sæle eller sjal sovner hun uten protest🤷🏻♀️ Så vi forsøker å bare la henne henge på mens vi gjør andre ting, men hun liker det ikke inne. Sovner hun i sjal er dette eneste gangen hun sover lenge for tiden. Endret 19. juni 2021 av Nybakt
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Amme i søvn? Anonymkode: e151b...28c Det funker kun på natta når hun allerede har sovet ganske lenge. Savner når hun bare sovnet av å amme😅 skulle gjerne gjort det mer! Anonymkode: 33551...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #11 Skrevet 19. juni 2021 Nybakt skrev (11 minutter siden): Jaa hun får ligge mye i sjal på oss begge, men hun kan selv her begynne å gråte ganske mye når vi prøver å bysse henne i søvn. Når vi har vært ute med sæle eller sjal sovner hun uten protest🤷🏻♀️ Så vi forsøker å bare la henne henge på mens vi gjør andre ting, men hun liker det ikke inne. Sovner hun i sjal er dette eneste gangen hun sover lenge for tiden. Vi kunne aldri legge innendørs i det hele tatt. Bare skrål og hyl. Utendørs: koste seg i vogna og snorket etterhvert. Om vi trillet vel og merke :P Anonymkode: b873e...bc9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi kunne aldri legge innendørs i det hele tatt. Bare skrål og hyl. Utendørs: koste seg i vogna og snorket etterhvert. Om vi trillet vel og merke Anonymkode: b873e...bc9 Ah, drømmer om lange trillerturer, men våkner etter 30 min gitt!😓 Anonymkode: 33551...5b4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! babyen vår er 10 uker. Har de siste ukene slitt med kun 30min dupper, utenom noen få hvor hun får ligge i skal oppå en av oss foreldre. Siste tiden har hun også begynt å gråte mye når vi begynner å bysse eller prøver å hjelpe henne til å sove. Noen ganger kort, andre ganger ganske lenge og hysterisk. Vi forsøker å følge signaler, og begynner å legge når hun gjesper, gnir seg i øyne - eller andre enda tidligere signaler, men hun protesterer uansett hvor lenge eller kort vi venter med å forsøke. har prøvd å svøpe, white noise, synge og bysse/rugge. Dette har lite for seg, virker som om hen må slite seg ut for å få sove. Hun er ellers blid og utvikler seg godt. Men det er når vi prøver å hjelpe henne til å sove hun begynner å gråte. er det andre med lignende erfaringer? Evt kan det være tegn på at noe annet er galt, bør vi teste ut kiropraktor? Anonymkode: 33551...5b4 Mange babyer gråter for å selvregulere før de sovner. Så mulig du blander overtrøtt-gråt med «nå sovner jeg»-gråt Anonymkode: 2a739...d1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå