AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Del Skrevet 19. juni 2021 Når man kjøper halvfabrikat, feks ferdige sauser eller poser, er det ofte at næringsinnholdet på baksiden viser innholdet etter tilberedning slik det står på pakken. Se feks denne: https://meny.no/varer/middagstilbehor/sauser/asiatiske-sauser/korma/korma-7037610224352. Her må jo næringsinnholdet være utregnet med den mengden kylling det står at man skal blande i (etter ingredienselista ville ikke proteininnholdet vært like høyt med kun sausen). Dette er bare ett eksempel av mange tilsvarende produkter hvor kalorier og næringsinformasjon er opplyst som ferdig tilberedt rett. Ofte når vi bruker sånne produkter, tilbereder vi det på en annen måte enn det står på pakken (feks bruker en annen type protein enn kylling, annen mengde protein, andre grønnsaker, melk/yoghurt i stedet for fløte ol). Dette gjør at det opplyste næringsinnholdet ikke blir riktig for vår middag. Dette gjør det vanskelig for meg når jeg teller kalorier. Er det en enkel måte å finne ut hva næringsinnholdet i kun sausen er? (ja, jeg vet at man helst bør lage alt fra bunn, men jeg er ikke den eneste i denne familien og de andres matønsker må få lov til å vinne innimellom) Anonymkode: 48f01...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå