AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Hei. Jeg snakket med en Chechener på nettet (han kan norsk også), vi snakket i noen måneder. Det var veldig hyggelige samtaler. Men en dag sendte han meg pm og spurte om hva jeg gjorde, så sa jeg at jeg satt med en venn. Han spurte om det var mann, og jeg svarte ja, da ble han plutselig irritert. Han snakket ikke til meg på 2 dager. Jeg synes det var en veldig rar reaksjon fra han siden vi var ikke kjærester eller noe (jeg har aldri møtt han). Han blokket meg og jeg glemte han. For ca 2 uker siden tok han kontakt med meg igjen og sa at han hadde kjørt rundt i strøket der jeg bor for å se etter meg (jeg var på hytta med venninner). Jeg har fortalt han hvor jeg bor tidligere men ikke adresse. Han bor 4 timer unna meg så jeg synes det er litt spesielt? Jeg tenkte ikke noe mer over det før han skrev til meg 1 uke etter det. Da skrev han "Glemt meg? " Jeg var usikker på hva jeg skulle svare på meldingen så jeg åpnet den men svarte ikke. 3 dager senere skrev han til meg igjen og jeg fikk ikke sove, vi snakket helt vanlig, tiden gikk og jeg sa at jeg skulle legge meg, og at han får sove godt når han skal legge seg. da svarer han tregt og jeg var på vei til å sette telefonen på lydløs, plutselig skrev han at han driver å lager en kjeller under under huset og der skal det være lydtette vegger, jeg fikk lese chat bobla uten å åpne meldingen, jeg svarte ikke fordi han skremmer meg. Jeg har tenkt på dette siden og jeg føler meg så redd. Hva mener han med det han skrev? Hvorfor sier han det til meg? Er det en trussel? Jeg har ikke lyst til å snakke med han mer, jeg har lyst til å blokkere han men er redd. Tror dere han blir sur om jeg blokker han? Eller er jeg trygg? I dag morges skrev han til meg "hvorfor svarer du ikke? det sist var jo bare tull snille kvinner får et godt liv" . Han skriver mye rart til meg. Føler at han vil meg vondt. Hva skal jeg gjøre? Jeg tror han er gal. Jeg er 23 og han er 27 Anonymkode: 21533...bc2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Tsjetsjener, heter det. Fra Tsjetsjenia. Anonymkode: 3d32c...2ea 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tsjetsjener, heter det. Fra Tsjetsjenia. Anonymkode: 3d32c...2ea Takk for rettelsen. Ts Anonymkode: 21533...bc2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Uansett, det var ubehagelig. Hvorfor skal han kjøre 4 t for å finne ut hvor du bor? Og han blir sur fordi du er venner med andre menn? Og det med lydtette vegger i kjeller er IKKE morsomt. Det ville jeg sagt til politiet. Virker som han indirekte sier at han skal putte deg i den kjelleren? Hold deg unna og si det til politiet. Anonymkode: 3d32c...2ea 8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 Og det med at snille kvinner får et godt liv, det er ubehagelig. Virker som han mener underdanige kvinner han kan styre og bestemme over... Anonymkode: 3d32c...2ea 6
cleangal Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 bundaberg skrev (4 minutter siden): Jeg leser bare røde flagg mellom linjene. Det blinker røde varsellamper og hyler i alarmer her. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 Hold deg unna, ts. Han der virker ikke helt god.🤨 Anonymkode: a7757...a36 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 Ring politiet og be om råd. Alarmen uler kraftig. Anonymkode: 3d08a...775 5
Gjest ABM Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 Kjenner jeg fryser nedover ryggen og at hver varsellampe på tavla blinker frenetisk!! Kontakt politiet kjære du!!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #11 Skrevet 19. juni 2021 Du bør bryte med han og det raskt. Fy søren så ekkelt. Aldri fortell en mann du ikke har truffet hvor du bor. Hold deg til østland, vestland o.l. Ikke adresser eller noe som gjør at de kan finne deg. Anonymkode: 3c063...153 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hei. Jeg snakket med en Chechener på nettet (han kan norsk også), vi snakket i noen måneder. Det var veldig hyggelige samtaler. Men en dag sendte han meg pm og spurte om hva jeg gjorde, så sa jeg at jeg satt med en venn. Han spurte om det var mann, og jeg svarte ja, da ble han plutselig irritert. Han snakket ikke til meg på 2 dager. Jeg synes det var en veldig rar reaksjon fra han siden vi var ikke kjærester eller noe (jeg har aldri møtt han). Han blokket meg og jeg glemte han. For ca 2 uker siden tok han kontakt med meg igjen og sa at han hadde kjørt rundt i strøket der jeg bor for å se etter meg (jeg var på hytta med venninner). Jeg har fortalt han hvor jeg bor tidligere men ikke adresse. Han bor 4 timer unna meg så jeg synes det er litt spesielt? Jeg tenkte ikke noe mer over det før han skrev til meg 1 uke etter det. Da skrev han "Glemt meg? " Jeg var usikker på hva jeg skulle svare på meldingen så jeg åpnet den men svarte ikke. 3 dager senere skrev han til meg igjen og jeg fikk ikke sove, vi snakket helt vanlig, tiden gikk og jeg sa at jeg skulle legge meg, og at han får sove godt når han skal legge seg. da svarer han tregt og jeg var på vei til å sette telefonen på lydløs, plutselig skrev han at han driver å lager en kjeller under under huset og der skal det være lydtette vegger, jeg fikk lese chat bobla uten å åpne meldingen, jeg svarte ikke fordi han skremmer meg. Jeg har tenkt på dette siden og jeg føler meg så redd. Hva mener han med det han skrev? Hvorfor sier han det til meg? Er det en trussel? Jeg har ikke lyst til å snakke med han mer, jeg har lyst til å blokkere han men er redd. Tror dere han blir sur om jeg blokker han? Eller er jeg trygg? I dag morges skrev han til meg "hvorfor svarer du ikke? det sist var jo bare tull snille kvinner får et godt liv" . Han skriver mye rart til meg. Føler at han vil meg vondt. Hva skal jeg gjøre? Jeg tror han er gal. Jeg er 23 og han er 27 Anonymkode: 21533...bc2 Hei ts Den følelsen av å vær utrygg kan jeg skrive under på at det er ingen god følelse. Har måttet ringe til politiet selv under to slike hendelser der jeg ikke følte meg trygg av å vær alene. Mitt tips er å ringe til politiet så gir politiet deg råd om hva du skal gjøre i denne situasjonen. I den ene hendelsen så ga politiet besøksforbud. God klem til deg ts Anonymkode: adb02...667
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 Anbefaler deg å ringe politiet for å få noen råd. Da noterer de navnet ditt og hans navn i papirene sine, sånn hvis noe skulle skje med deg har de navnet hans. Jeg har selv hatt lignende opplevelse da jeg var på din alder og fikk veldig god støtte fra politiet. Det er ikke noe skummelt å be dem om råd, det er jobben deres. Anonymkode: 9ff1c...d4f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 Gi beskjed til politiet. Blokker han. Anonymkode: 7a42f...866 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #15 Skrevet 21. juni 2021 Tusen takk for alle svar dere 💖 Jeg har blokket han og jeg har snakket med politiet, takk for gode råd 💕 Ts Anonymkode: 21533...bc2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå