Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker og jobbe med barn, elsker deres verden og nysherighet, hvordan de tar verden som den er minutt for minutt, hvordan en butikklek på sekunder er en sykestue, så sitter de å kjører buss før lille ole sier han skal ha pannekaker til mat i dag og da er det kjøkken. Hvordan barna står å rister i gjerdet når jeg kommer på jobb mens de roper navnet mitt, og hvor glade de blir når endelig en voksen vil ta de med å sparke ball, sette ut sprederen, plukke blomster med de og lytte til de å høre hva de vil, hva de har opplevd, hva de tenker og la de utforske egne ideer. Jeg elsker barnas verden.

Men fy F å jeg hater 60% av mine kollegaer, hvordan de sitter der å skravler om negler, hundesåper elbiler og flass, hvor stygt de ser på deg fordi du faktisk engasjerer deg med barna, når de sier med sur stemme  "du behøver ikke gire opp ungene da skjønner du", når de prøver finne hver minste ting og ta deg for og løper hylende inn til sjefen for å sladre på bagateller, bagateller som at du har på feil t-skjorte i dag ( for mye utringing tydeligvis), at du går på do uten å si fra eller at du kom 3 minutter for sent fra pause. At du sier til barna " Næhhh, du er gæærn altså" når de gjør noe de synes er skummelt, med begrunnelse at barnet kan begynne tru det er noe galt med de siden en voksen sier det og slike ting, når de følger mere med på deg enn på barna de er betalt for å være sammen med og passe på. Til slutt taper barna på at alle engasjerte forsvinner og de som velger yrket i håp om late dager vinner. Og jeg forsvinner dessverre nå ut av den verden som jeg elsker så høyt, jeg orker ikke sloss lengre for å få lov å gjøre jobben min.😔

Anonymkode: bc8d3...7b9

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig arbeidsmiljø, sure kjerringer og sladrehanker finner du i alle bransjer, dessverre...

Det kan hende det hjelper å bytte til en annen barnehage. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, er egentlig litt forbanna på hvordan de behandlet meg i første barnehagen jeg var i, fikk ped leder stilling med annen utdannelse og ble avdelingens hakkekylling, ung og naiv som jeg var.. Godt eldre voksne som satte meg til de tyngste oppgavene og ba meg holde samling for nesten 90 stykker, de bare satt og ventet på at jeg ikke skulle klare det, skammelig! Angrer på at jeg tok jobben.

En del dårlig behandling av barn med spesielle behov og foreldre, stadig underbemanning og klager, lager du til ekstra for barne ( eller du er veldig flink og finner på ekstra gøye ting ) er det nesten slik at de skuler på deg.

Jeg VET at det ikke er slik alle steder, men har begynt å tenke på enkelte som arbeider i barnehage som mindre begavet.. jeg vet det ikke er tilfelle og at mange er flinke-men enkelte har en slik adferd at jeg vurderer psykiske helseplager.

Jeg er også på vei ut dessverre, har ufattelig mye å gi barn men forholdene rundt gjør at det påvirker negativitet i livet mitt, slik skal det ikke være og slik skal jeg ikke ha det.

Anonymkode: 55d1f...736

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du høres IKKE ut som en drømmekollega. Kanskje lurt å gå litt i seg selv.

Anonymkode: 8e605...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...