AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Jeg jobber kun 20% og har aap for resten. Har hatt aap i tre år, og maksdato er i desember (3,5 år til sammen). Pga kroniske sykdommer uten utsikter til bedring, ønsker NAV og legene mine at jeg søker ufør. Antar de mener 80%. Men jeg leser alle desse skrekkhistoriene om folk med alvorlige sykdommer som får avslag, og kjenner at jeg bør være forberedt. Har vært syk i 14 år nå, og de 20% jeg jobber er hjemmefra, og jeg velger selv når jeg jobber. Hvis jeg ikke mottar aap på 26 uker, får jeg vel nye rettigheter til sykemelding? men blir det aap som blir grunnlaget, eller 20% stilling? eller begge deler? hvis det er desse 20% som er grunnlaget kan jeg like godt forberede meg på salg av alt jeg eier🧐eier en liten 2R, så sosialstønad utgår vel da. Tar gjerne imot gode råd, føler meg helt uvel av tanken på alt dette. Anonymkode: 392fc...79d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Her har du misforstått, skal du ha sykepengegrunnlag må du jo får grunnlaget ut fra noe, og jobber du ikke mer enn 20% er sykepengegrunnlaget også 20%. Du får søke ufør og ta det derfra. Anonymkode: dd72c...0a6 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her har du misforstått, skal du ha sykepengegrunnlag må du jo får grunnlaget ut fra noe, og jobber du ikke mer enn 20% er sykepengegrunnlaget også 20%. Du får søke ufør og ta det derfra. Anonymkode: dd72c...0a6 ok🥲trodde det var endring etter at aap og trygd ble lønnsinntekt. Og aap jeg har i dag ble beregnet ut i fra lønn+aap… er andre gangen på aap. tenker du at nav har gjort feil?🧐 Anonymkode: 392fc...79d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 nb jeg var sykemeldt ett år, og grunnlaget for sm og senere aap var altså tidligere aap+lønn. Anonymkode: 392fc...79d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå