Gå til innhold

Sjekke opp folk folk på gata

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man det?

Anonymkode: c3a15...e4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er kvinner: Ja

Hvis du er mann: Nei

Anonymkode: 8c29d...45c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Funker hvis du prøver deg på uteliggere og dopavhengige. Men ellers nei

Anonymkode: 7d30c...10d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan man det?

Ja, du kan. Akkurat som at du "kan" gjøre ganske mye. Du kan også gå inn på Oslo S og kle deg naken, ingen som hindrer deg. 

Anonymkode: 83a4b...f14

• Liker 4
Skrevet

Hvis du klarer å gjøre det på en ikke-creepy, ikke-påtrengende måte og ikke minst umiddelbart aksepterer en avvisning uten sure kommentarer eller trusler, så kanskje under tvil. Hvis ikke - nei.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Hvis du klarer å gjøre det på en ikke-creepy, ikke-påtrengende måte og ikke minst umiddelbart aksepterer en avvisning uten sure kommentarer eller trusler, så kanskje under tvil. Hvis ikke - nei.

Mission Impossible :Knegg:

Anonymkode: 83a4b...f14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har alltid vært kleint. Og når jeg har avvist, har jeg blitt beskyldt for å være rasist. Da blir jeg forbanna. Det er jo oppførselen jeg reagerer på. Hadde avvist norske menn med samme oppførsel også.

Dessuten vil jeg ikke inn i noe nytt forhold. Har det fantastisk alene.

Anonymkode: 42e60...0f6

• Liker 4
Skrevet

Ja, er sånn jeg ble kjent med kjæresten min

• Liker 1
Skrevet

Just don't. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare kjør på, men aksepter et evt. nei.

Anonymkode: 25148...9fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Normen er vel introvært "sosial angst" uten alkohol i systemet...så nei

Anonymkode: 00e13...b72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn er ikke akkurat kjent for dette. Ikke å snakke med folk på gata eller i butikken engang. 

Anonymkode: b0512...b0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt sjekket opp på gata noen ganger. Og skjer det litt naturlig, så er det helt greit. Og aviser jeg deg, må du respektere det. Tror det mest naturlige var en gang, jeg og en mann kom med samme tog, gikk inn på butikken på togstasjonen, den er trang, så vi måtte jo gå rett forbi hverandre flere ganger, smilte jo til hverandre da. Så endte vi opp på samme bussholdeplass, og ble stående der og skravle en stund, da bussen hans kom spurte han om nummeret mitt. Og han fikk det, og vi gikk på flere dater. 

Anonymkode: 7fb5d...a93

• Liker 5
Skrevet

Har skjedd noen ganger, så lenge du ikke er pågående og intens så er det ikke noe problem for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt forsøkt sjekket opp på gata noen ganger. Samtlige tilfeller var av utenlandske gutter/menn. Det er selvsagt ikke greit.

Anonymkode: 3ded6...bdf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
On 6/19/2021 at 3:04 PM, AnonymBruker said:

Kan man det?

Det heter Daygame i PUA (Pick Up Artist)-miljøet og er noe av det gøyeste jeg vet.

Miljøet er ikke så stort i Norge som i England, Spania og U.S.A. da, men er forskjellige ''miljøer'' som går ut og driver aktivt på gata, i parker, ved kafeer osv. ja :)

Det safeste for de uten erfaring er vel å gå for Indirekte Åpner fremfor direkte som fungerer bedre i mer ''utadvendte land''. Søk på Simple Pickup eller Daygame på YouTube; de kjører Direkte Åpner 100/100 ganger og det fungerer bra i U.S.A. :)

Anonymkode: aba6d...21b

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er veldig, veldig stor forskjell på om du innleder en lengre samtale som ender med at du spør om dere skal ta en kaffe, og om du bare roper ut "Du er sexy, vil du knulle?" og ikke gidder legge noe mer innsats i å bli kjent med vedkommende. 

Anonymkode: 84c4e...8d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har blitt forsøkt sjekket opp på gata noen ganger. Samtlige tilfeller var av utenlandske gutter/menn. Det er selvsagt ikke greit.

Anonymkode: 3ded6...bdf

Hvorfor er det ikke greit?

Jeg synes det er null problem, men man må så klart tåle å bli avvist. Jeg har også opplevd å bli sjekket opp av flest utenlandske gutter på gaten, men jeg tolker det bare som at de kanskje har mer selvtillit eller at det er mer vanlig i deres kultur, enn for norske menn. 

Anonymkode: eea9b...5af

• Liker 3
Skrevet

Man kan seff sjekke på gata på dagen. . MEN... Det er ikke kultur for det i Norge. Altså at det er vanlig. Dette skal helst skje etter at alkoholen har satt seg godt inn en lørdagskveld på byen. 

Men på dagen.. Nei.. Du skal ikke stoppe ei fremmed eller gå bort til ei. Det er nesten ulovlig. Helst skal du ikke titte heller for da kan ho bli redd hehe. Ingen ser egentlig på hverandre eller gir hverandre en ørliten oppmerksomhet her i Norge.. Ille I Oslo ihvertfall.

Ikke for å nevne å gi et kompliment. Så når det først skjer så blir mange satt ut.

I utlandet er dette langt mer vanlig og mange finner kjærligheten. 

Egentlig synd for det er mange fine menn som verken tør å gjøre det.. Eller kvinner som er mottakellig for det. Du MÅ ha selvtillit.blant annet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 15.05):

Hvis du er mann: Nei

Å jo da. Hvis du vet hva du driver med, er det fullt mulig. Har gjort det flere ganger selv.

Anonymkode: ebdc0...d81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...