Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ideen er krigsforhandlinger til seier

Det går ut på

- Bedrageri i krig

- Spionasje

- Fredsforhandlinger

- Overgielse

- Bygge seg opp men gode relasjoner

For å nevne i fleng. Høres ut som en som har forstått naturen av psykologen til krigføring som er litt interessant

https://en.wikipedia.org/wiki/Sun_Tzu

Endret av Bummelong
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligner veldig på Fyrsten av Machiavelli. Les den til sammenligning.

Machiavelli mente alle er egoister og egosentriske. Derfor mente Machiavelli at folk ville krige ut fra et ønske om å herske og dominere. Sun Tzu derimot mente at kriger bare skulle kjempes når det var påkrevet.

Skrevet
Bummelong skrev (6 timer siden):

Ideen er krigsforhandlinger til seier

Det går ut på

- Bedrageri i krig

- Spionasje

- Fredsforhandlinger

- Overgielse

- Bygge seg opp men gode relasjoner

For å nevne i fleng. Høres ut som en som har forstått naturen av psykologen til krigføring som er litt interessant

https://en.wikipedia.org/wiki/Sun_Tzu

Høres ut som om du skriver innholdsfortegnelsen, har du faktisk lest den?

Er da flere ting som er brukbart i dag, tenker Putin bruker en del av det som står der. Opptre svak hvor du er sterk osv. Da jeg leste den for 20 år siden synes jeg også redegjørelsen for ulike typer "assets" interessant, så den kalde krigen med litt nye briller.

Skrevet (endret)
Lurium skrev (17 minutter siden):

Høres ut som om du skriver innholdsfortegnelsen, har du faktisk lest den?

Er da flere ting som er brukbart i dag, tenker Putin bruker en del av det som står der. Opptre svak hvor du er sterk osv. Da jeg leste den for 20 år siden synes jeg også redegjørelsen for ulike typer "assets" interessant, så den kalde krigen med litt nye briller.

Jeg tror Russland er mer spørsmål om.

Du har sosialister som støtter autoritært liberalt Kina.
Du har konservative som støtter autoritært konservativ Russland.

Når du tenker på forretning og investering osv (støttespillere velger den de ideologisk er enig i)

For å være ærlig, så tenker jeg aldri over Russland konflikten. Fordi det er mer et sosialistisk problem til å begynne med innenfor fiende bilde. Bare slik jeg tenker om det, utifra ideologi osv.

Endret av Bummelong
Skrevet
Bummelong skrev (5 minutter siden):

Jeg tror Russland er mer spørsmål om.

Du har sosialister som støtter autoritært liberalt Kina.
Du har konservative som støtter autoritært konservativ Russland.

Når du tenker på forretning og investering osv (støttespillere velger den de ideologisk er enig i)

For å være ærlig, så tenker jeg aldri over Russland konflikten. Fordi det er mer et sosialistisk problem til å begynne med innenfor fiende bilde. Bare slik jeg tenker om det, utifra ideologi osv.

Jeg refererte Putin som en eminent strateg, ikke Russland i dag. Etter min mening er USAs tap av anseelse, og makt, de siste årene, en konsekvens av dette.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Lurium skrev (12 timer siden):

Jeg refererte Putin som en eminent strateg, ikke Russland i dag. Etter min mening er USAs tap av anseelse, og makt, de siste årene, en konsekvens av dette.

Kun for sosialister. De ser på det som tap fordi de liker ikke konservative folk bare i Russland. Men Kina er det konservative ikke liker utifra demokrater og liberale ønskedrøm.

Endret av Bummelong
Skrevet

Han var en av de virkelig store militærstrategene i historien.

Skrevet
Lurium skrev (På 19.6.2021 den 22.07):

Det er liten tvil om at Putin og Xi kjenner og sikkert har lest både Sun Tzu og Machiavelli. I begge stater kreves det dyktighet for å komme seg på toppen. 

Skrevet

Leser Kunsten å krige regelmessig og lærer stadig noe nytt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...