Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner eller er du en vernepleier som jobber i barnehage?

Hvordan type stilling søkte de etter? Ser de fleste søker barne og ungdomsarbeider og barnehagelærer(forståelig nok). Har søkt en del men kun vært på intervju en gang da de faktisk søkte vernepleier, men fikk ikke jobben. Da de ikke har søkt etter vernepleier har jeg ikke hørt noe. Det sies at det er mangel på barnehagelærer så hadde ikke vernepleier vært en ok midlertidig løsning? 

Anonymkode: 0eb3e...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er vanskelig å få seg jobb som vernepleier i bhg. Det må i såfall være som ekstraresurs til et barn med spesielle behov. Problemet med de stillingene er at de innvilges per barnehage år. Det er altså ikke noen fast stilling. Stillingen forsvinner også om barnet skulle bytte barnehage.

Da vil gjerne disse stillingene gå til assistenter i barnehagen som er "billigere i drift" så lenge de har dekket opp krav om antall barnehagelærere... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjenner eller er du en vernepleier som jobber i barnehage?

Hvordan type stilling søkte de etter? Ser de fleste søker barne og ungdomsarbeider og barnehagelærer(forståelig nok). Har søkt en del men kun vært på intervju en gang da de faktisk søkte vernepleier, men fikk ikke jobben. Da de ikke har søkt etter vernepleier har jeg ikke hørt noe. Det sies at det er mangel på barnehagelærer så hadde ikke vernepleier vært en ok midlertidig løsning? 

Anonymkode: 0eb3e...b51

Nei,

Heldigvis er det også slik nå at de fleste steder må man være fagarbeider eller barnehagelærer for å få fast jobb 

Anonymkode: 9f88a...bca

AnonymBruker
Skrevet

Vernepleiere er for dyre å ha i arbeid kontra barnehagelærere 

Anonymkode: d0e7b...1b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vernepleiere er for dyre å ha i arbeid kontra barnehagelærere 

Anonymkode: d0e7b...1b2

Hakke lov å ansette en vernepleier i fast stilling som bhg lærer. Om man får jobb som det blir man konstituert å får da startlønn som barnehagelærer uansett hvor lang tid man har vært vernepleier.... 

Anonymkode: 9f88a...bca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke stilling som «fagpedagog» i barnehage - mener jeg. Dette er en ekstra ressurs i barnehagen og er en ganske ny stilling. Det kan ansettes spesialpedagoger, musikkpedagoger, barnevern, idrettspedagog eller vernepleier i disse stillingene, etter barnehagens behov. Jeg har foreløpig bare sett disse stillingene i Oslo 

Anonymkode: e3b71...115

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som støttepedagog i bhg. Er vpl.

Anonymkode: dd38f...2c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vernepleier og jobber fullt i barnehage. Jeg veksler mellom å følge opp et barn med mange diagnoser og stort hjelpebehov (legemiddelhåndtering, stell, forflytning, oppfølging av opplegg fra spesped, fysio etc), og å arbeide miljøterapeutisk i barnegruppen forøvrig. Stillingen var utlyst som vernepleier/sykepleier pga det det store omfanget av medisinske oppgaver. 

Anonymkode: cefdd...60b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er vernepleier og jobber fullt i barnehage. Jeg veksler mellom å følge opp et barn med mange diagnoser og stort hjelpebehov (legemiddelhåndtering, stell, forflytning, oppfølging av opplegg fra spesped, fysio etc), og å arbeide miljøterapeutisk i barnegruppen forøvrig. Stillingen var utlyst som vernepleier/sykepleier pga det det store omfanget av medisinske oppgaver. 

Forresten, er ikke fast ansatt da. Prosjektstilling på 3 år, avsluttes når barnet begynner på skole (med mindre det dukker opp andre barn med tilsvarende behov i mellomtiden).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vernepleier og har aldri jobbet i barnehage, men her i byen er det en barnehage for barn med spesielle behov. Der jobber det flere vernepleiere, vet jeg. Har også en tidligere medstudent som jobber i en helt vanlig barnehage, men usikker på om hun tilsvarer barnehagelærer. 

Anonymkode: 9e883...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...