AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Hei ☺️ Jeg jobber i barnehage og er barne og ungdomsarbeider. I permisjon akkurat nå og skal tilbake til jobb i januar neste år. Bare tanken på å gå tilbake til jobb gjør meg uvel og kvalm og jeg ser meg nødt til å bytte yrke. Jeg kan virkelig ikke fortsette i bhg lenger. Jeg kommer til å bli utbrent. Men så aner jeg jo ikke hva jeg vil istedetfor. Jeg vil egentlig bare sitte på et kontor uten så mye støy og holde på med noe. Tenkte å kontakte en karriereveileder. Men det er jo et hav av de. Bør jeg rett og slett bare velge en på nav? Jeg må jo ha en som kan hjelpe meg å velge rett, da jeg er i en alder hvor jeg ikke kan velge feil og starte på nytt enda en gang. Denne veilederen må ha god kunnskap på personlighet og studievalg/jobbvalg. Noen her som har erfaring? Hilsen en som ikke klarer sitt eget yrke lenger 😔 Anonymkode: 86169...a86
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Jeg jobber i en bygning med flere kontorfirma. Det er firma som har få kunder/klienter innenfor dørene. Disse har ikke egne resepsjoner, men en fellesresepsjon. Hun som jobber der var tidligere i en barnehage. Jobben består av å følge med på folk som kommer og går, åpne dør for de som har glemt nøkkel. Da må hun jo først få dokumentasjon på at de virkelig jobber der, så hun sjekker leg. med ansattlister og slipper dem videre. Er det besøk til en av de ansatte så ringer hun og sier at de må komme og møte en kunde. Ellers tar hun imot og sender post, tar imot leveranser og håndterer alt mulig. Noen dager er rolige, og andre dager er det kaos. Det er veldig mange ansatte i denne bygningen. hun trives med jobben. Glad i mennesker og det passer fint. Det var Nav som skaffet denne jobben til henne og det tok noen år før de var ute av bildet.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei ☺️ Jeg jobber i barnehage og er barne og ungdomsarbeider. I permisjon akkurat nå og skal tilbake til jobb i januar neste år. Bare tanken på å gå tilbake til jobb gjør meg uvel og kvalm og jeg ser meg nødt til å bytte yrke. Jeg kan virkelig ikke fortsette i bhg lenger. Jeg kommer til å bli utbrent. Men så aner jeg jo ikke hva jeg vil istedetfor. Jeg vil egentlig bare sitte på et kontor uten så mye støy og holde på med noe. Tenkte å kontakte en karriereveileder. Men det er jo et hav av de. Bør jeg rett og slett bare velge en på nav? Jeg må jo ha en som kan hjelpe meg å velge rett, da jeg er i en alder hvor jeg ikke kan velge feil og starte på nytt enda en gang. Denne veilederen må ha god kunnskap på personlighet og studievalg/jobbvalg. Noen her som har erfaring? Hilsen en som ikke klarer sitt eget yrke lenger 😔 Anonymkode: 86169...a86 Ja, kontakt NAV 😊 kanskje jobb på NAV hadde vært noe for deg? Mange korona stillinger i NAV om dagen. Anonymkode: 18e9c...626
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (36 minutter siden): Jeg jobber i en bygning med flere kontorfirma. Det er firma som har få kunder/klienter innenfor dørene. Disse har ikke egne resepsjoner, men en fellesresepsjon. Hun som jobber der var tidligere i en barnehage. Jobben består av å følge med på folk som kommer og går, åpne dør for de som har glemt nøkkel. Da må hun jo først få dokumentasjon på at de virkelig jobber der, så hun sjekker leg. med ansattlister og slipper dem videre. Er det besøk til en av de ansatte så ringer hun og sier at de må komme og møte en kunde. Ellers tar hun imot og sender post, tar imot leveranser og håndterer alt mulig. Noen dager er rolige, og andre dager er det kaos. Det er veldig mange ansatte i denne bygningen. hun trives med jobben. Glad i mennesker og det passer fint. Det var Nav som skaffet denne jobben til henne og det tok noen år før de var ute av bildet. Åh perfekt jobb for meg ☺️ Akkurat noe sånt jeg kunne tenke meg. Men jeg tror det blir vanskelig å finne en slik jobb. Mange om beinet her jeg bor. Tett utenfor Oslo. Anonymkode: 86169...a86 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Forstår deg godt, bhg er ikke lengre en jobb hvor lek og læring er i fokus, å tilfredstille foreldre og fylle ut papirer er det viktigste, gjøre så alt ser fint ut uttad, prate store ord om språkgrupper som sjelden blir utført pga mangel på folk, måltider som er sunne og fine uttad men som handler om å spare penger innad siden matpengene nesten ikke dekker melk og brød en gang lengre. Store bokstaver om at vi har barnehagelærer på hver avdeling men ungå å nevne at de har plantid, er i møter eller avspassere det meste av uka, og gjør de ikke det er det papirer som må fylles ut og samarbeidsmøter som må utføres. Nei, jeg begynte jobbe med barn av kjærlighet til barnas verden, men den blir mer og mer borte for hver dag på jobb dessverre. Anonymkode: a104c...a4e 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår deg godt, bhg er ikke lengre en jobb hvor lek og læring er i fokus, å tilfredstille foreldre og fylle ut papirer er det viktigste, gjøre så alt ser fint ut uttad, prate store ord om språkgrupper som sjelden blir utført pga mangel på folk, måltider som er sunne og fine uttad men som handler om å spare penger innad siden matpengene nesten ikke dekker melk og brød en gang lengre. Store bokstaver om at vi har barnehagelærer på hver avdeling men ungå å nevne at de har plantid, er i møter eller avspassere det meste av uka, og gjør de ikke det er det papirer som må fylles ut og samarbeidsmøter som må utføres. Nei, jeg begynte jobbe med barn av kjærlighet til barnas verden, men den blir mer og mer borte for hver dag på jobb dessverre. Anonymkode: a104c...a4e Jepp det er akkurat dette. Jeg kan ikke stå for det lenger. Jeg kan ikke være en del av den dårlige kvaliteten vi leverer. Det er ikke greit. Det er så mye fokus på alt annet enn barna. Det var ikke slik da jeg begynte. Det er spesielt de siste tre fire årene hvor jeg kjenner at ting har endret seg drastisk og bare til det verre. Dessverre har jeg barn som skal begynne til neste år, men vi har utsatt starten ett år. Nå skal jeg bruke høsten på å finne ut av hva jeg vil videre. Anonymkode: 86169...a86 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå